Noorwegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:06

Hallo allemaal,

Ik ga eind juni voor 3-6 maanden naar Noorwegen (ovre-eidfjord). Ik ga hierheen om te werken in hotel,restaurant, museum en souvenirsshop.
Een kennis van ons is daar 4 jaar geleden heen verhuisd om dit allemaal op te zetten en kon nog goed hulp gebruiken vandaar dat ik hierheen ga.
Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn die in dit plaatsje wel eens geweest zijn of ergens anders in Noorwegen.
Ik wil namelijk zoveel mogelijk te weten komen over het land voordat ik er zelf heen ga.
Weet iemand misschien ook iemand die Noorse taalles kan geven ofzo?

Nou ik hoor graag verhalen van jullie!
groetjes

bakkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:41

Noorwegen *zwijmel* daar had ik ook nog heen kunnen gaan.
Ik heb even gepraat met mensen die een jaar in noorwegen hebben gezeten, en ze waren het er allemaal over eens dat Noors een gemakkelijke taal is om te leren. Dit bij wijze van geruststelling, want verder kan ik je niet helpen vrees ik...
je kan misschien even googlen naar een site met wat basis uitdrukkingen? die heb ik ergens gevonden, maar ik weet de link niet meer...
succes daar

MaiMai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 18:20

Ik woon ook in Noorwegen! Eidfjord is echt heel mooi, ik ga er zelf graag naar toe! Over de taal en meer kun je me pmen!

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 17:34

Ohw wat zou ik graag naar Scandinavie willen.
Lijkt me zo mooi!

NN44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 13:51

ik ben er afgelopen zomer geweest! was heel leuk je kan er ook super paardrijden in de bergen enzo! in die zomer was het daar behoorlijk warm! konden gewoon in bergmeertjes zwemmen enzo het is echt een heel mooi land! maar je kan er niet echt snel reizen met de auto, er zijn niet echt snelle wegen enzo en de huizen ( in buitengebieden ) staan er heel ver van elkaar vandaan.

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:18

Kun je mij niet ontvoeren en me dan mee naar Noorwegen nemen?
Ik wil daar ZOOOO graag heen.

Verder kan ik je niet helpen, ken wel iemand die goed Noors spreekt, maar je woont een beetje uit de richting zo te zien.

Iig; héél veel plezier en maakt veel foto's . stiekem best heel erg jaloers.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:49

Hahaha Die vraag heb ik al meerdere malen gehad En mijn koffer is nu vol hihi.
Maar langskomen mag natuurlijk altijd hoor!! Zal denk ik erg blij zijn met Nederlands volk