Down Under - kriebels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

siko

Down Under - kriebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 22:14

Mijn wens is om op korte termijn te vertrekken naar Australie. Beetje familie en vrienden bezoeken en zoveel mogelijk gaan genieten van alles wat Aussie te bieden heeft!

Goed, ik ben al vaker alleen weggeweest voor de zaak, ging allemaal prima maar Australie in je eentje... brrr krijg er een beetje de rillingen van. Ik wil zo graag die kant uit maar ik lijk opeens een klein kind dat de grote wijde wereld wil gaan verkennen en niet meer durft!

Nu ben ik op zoek naar mensen die dit juist wel alleen hebben gedaan, hoe het ze bevallen is, de tussenstops van de vlucht (Kuala Lumpur of Hongkong) en wat zij me aanraden of juist niet. Kortom ik wil gewoon álles weten, maakt niet uit wat, als ik er maar iets mee kan.

Help me luitjes, help me even over die drempel heen zodat ik mijn ticket kan gaan boeken

Liefs
Kim

Anoniem

Re: Down Under - kriebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 09:27

Hahahaha gewoon doen!!!!! Ik ben nooit Down Under geweest maar doe een opleiding Toerisme en leer veel over landen en hoor veel verhalen van mensen die er zijn geweest. Australie is gewoon zo'n mooi land, echt ongelooflijk! Ik denk wel dat het moeilijk is om alleen in Hongkong te zijn, een vriendin van me is er geweest en het is een enorme stad en je voelt je daar al snel eenzaam aangezien je de taal noch de weg daar kent. Ik weet wel dat Hongkong te vergelijken is met NY maar dan zelfs nog mooier volgens sommigen. Maar is er echt niemand die mee wil met je? Dat is altijd leuker op vakantie gaan

Voor de rest zou je ervaringen kunnen zoeken op sites als:
www.rtltravel.nl
www.shoestring.nl
Daar staan vaak wel reizigersverhalen op maar je kan ook naar fora over Australie kijken en daar rondvragen.

Suc6!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 09:43

Ik zou zeker alleen gaan als ik jou was! Alleen leg je vaak veel sneller contacten met de "locals", leuk toch!!! Mijn bf komt uit Australie en ik heb soms bijna spijt dat ik niet daar naar toe ge-emigreerd ben ipv hij hier naar toe... Als je daar familie en vrienden wil bezoeken zou ik persoonlijk zeker alleen gaan, dan heb je iig niet iemand mee die het spreekwoordelijke 5e wiel aan de wagen is.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 09:48

Ikzelf heb het ook niet gedaan, maar wel twee vrienden van mijn broer. Zij zijn een jaar naar Australie geweest, en naar Thailand en weet ik wat allemaal Zij hebben het echt super gehad, serieus. Als je wilt lezen hoe zij het gehad hebben (staan denk ook wel dingen over de reis op) kijk dan even op:
www.maatjesdownunder.nl
Ik zou het doen als ik jou was!

PietjePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:02

Hoi,

DOEN! Ik ben wel in Australie geweest. Vorig jaar rond deze tijd. Ik was wel met andere op vakantie, maar volgens mij kan je prima alleen geen. De mensen zijn daar super vriendelijk en je legt daar heel makelijk contact.
Wij zijn via Kuala Lumpur gevlogen, maar daar kan ik je weinig over vertellen, want we zijn daar maar 3 uurtjes geweest
De vlucht was in ieder geval super. We vlogen met Malaysia airways (weet niet precies hoe je dat schrijft )

Dus....... DOEN!!!

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 14:50

Thanks voor de leuke reacties. Die site van Dribje heb ik inmiddels geopend en aan het doorlezen.

Diegene die al wel naar Australie gevlogen zijn, hebben jullie allemaal lang op jullie tussenstops moeten wachten? En wat was jullie eerste reactie bij aankomst?

Spannend... (heb gewoon kriebels in mijn buik van de spanning ..)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 14:54

Zie ook dit topic met daarin mijn reacties: viewtopic.php?f=71&t=382268&hilit=

En de site van mijn zusje, het is alweer een jaar geleden dat ze daar zat: www.bartenlaura.nl

Ik heb best lang moeten wachten tijdens de tussenstops. Toen ik naar Australië ging (in 1998) vloog ik met Cathay Pacific via Hong Kong. Daar zijn we toen met een groep de stad in gegaan (we hadden 7 uur de tijd). We zijn toen rondgeleid door een vriend van iemand in onze groep die in Macau (vlak bij Hong Kong) studeerde. Kwam allemaal mooi uit zo. Op de terugweg hoefde ik iets minder lang te wachten, 3 uur ofzo.

Mijn vlucht naar Nieuw-Zeeland (in 2001) had ook een lange tussenstop, ongeveer 8 uur op Seoul (ik vloog toen met Korean Air) heen en terug. En aangezien ik een vrij goedkope vlucht had, vloog ik ook nog via Londen waar ik een paar uur heb moeten wachten. Maar dat was het mij wel waard.

Mijn eerste reactie toen ik in Australië landde? 'Kangoeroes, waar zijn de kangoeroes!!'

Ik heb overigens je topic verplaatst van AM naar BI, daar is het beter op zijn plaats.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 23:08

Thanks!

femmigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 22:56

Ik vertrek donderdag! Ik ga alleen..
Zie ook mijn reacties in t andere topic!

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 10:33

Femmigje, wat spannend!! Kun je me de link van dat andere topic geven? Enne, have fun!!

femmigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 17:09

Dat andere topic is het topic dat Karin geeft! Een paar postjes naar boven..
enne dank je!

mijndario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 18:50

Me zus is ook naar australie gegaan voor 8 maanden, helemaal alleen..
Net 18 Had net dr rijbewijs (en dan moet je in Australie juist links gaan rijden, haha). Maargoed, zij heeft het ontzettend leuk gehad, zo leuk dat ik nu ook wil gaan (als ik 18 ben dan he). Gewerkt, gefeest, gereist, mensen leren kennen. Ik vroeg me ook steeds af of je dan wel mensen snel leert kennen enzo, of je je niet eenzaam voelt. Nou tuurlijk heb je van die eenzame momenten, maar over het algemeen zei ze dat er heel veel backpackers daar waren, contact is heel snel gelegd! Veel plezier! Moet je echt doen nu je de kans hebt!
Ik zal me zus eens vragen over die overstap in ik dacht Hong Kong, ze had 8 uur moeten wachtten daar, maar niet het vliegveld afgeweest, prima geregeld daar.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 22:58

@mijndario, bedankt voor je reactie, als je je zus van die overstap wilt vragen dan heel graag!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 08:17

Ik ben met Singapore airlines gevlogen (mijn eindbestemming was brisbane) en ik had in Singapore een tussenstop van 4 uur.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 10:14

Hoi Vikki, en hoe is die tussenstop bevallen?