We namen de nachttrein naar Chiang Mai, een stad in Noordwest Thailand.
Rijstvelden..

Hier beschilderden ze allemaal parasols met de hand... En ook je kleren deden ze. Ik heb een vlinder op mn broek laten schilderen en eentje op mn tas.

Tempel in Chiang Mai

Moniken

Raften op een bamboevlot

We moesten prachtige hoeden op 8)

We zijn ook nog met een kar met waterbuffels geweest

Dit was een dorp van de Hmongs, een stam die gevlucht is uit Tibet.

Offervarkens voor de geesten...

Dit was op het plein... Er lagen allemaal afgehakte koeienkoppen en poten, die de mensen allemaal opeten. Niet echt een lekker gezicht en al helemaal niet voor mij als vegetarier

Een heetwater bron.

Er waren dus hele erge overstromingen geweest.. Overal zag je nog wat er allemaal vernield was.

De weg waarover we reden was op allerlei plekken weggeslagen en alle bruggen ook. de weg was pas voor de eerste dag weer begaanbaar toen wij er waren. Met deze tijdelijke brug waren ze net bezig toen we aan kwamen. Een dorp waar we doorheen kwamen stond nog gedeeltelijk onder water..

We zijn ook nog naar een grot geweest...

Op bamboevlotten

Dit was in een dorp van een andere berstam, de Lahu's
ze zijn heel erg arm, de meeste mensen moeten van minder dan 200 euro per jaar leven. Daarom had de gids gevraagd of we wat kinderkleren enzo wilden kopen omdat ze daar zelf geen geld voor hebben.

Toen ze zagen dat we kleren hadden kwamen er nog allemaal mensen aangerend.

Veel mensen hadden een baar buffels of geiten onder hun huis

De Karen.. De vrouwen hebben allemaal zware ringen om hun nek waardoor hun schouders naar onderen gedrukt worden en hun nek lang lijkt. Die ringen kunnen niet af, want dan breekt hun nek.

De school daar, waar door vrijwillgers les wordt gegeven.

Een klaslokaal

We zouden ook nog naar een Lisu dorp gaan, maar de weg was weg door de overstromingen.

Lisu vrouwen probeerder buiten het dorp nog wat te verkopen...
Mijn zusje en ik hebben daar een tas gekocht.

Het vliegveld van Mae Hong Son, een grensplaats met Birma. Dat vliegveld is een van de gevaarlijkste ter wereld omdat je gelijk over de bergen moet omdat ze niet over Birma mogen vliegen. Ik vond het best eng :wink:

Daar is Birma al

Tempel in Mae Hong Son

Jonge Monikken

Sorry voor de belachelijke hoeveelheid foto's... En er komt ook nog een deel 3