Van 8 t/m 12 augustus heb ik paardgereden in Frankrijk, in de Auvergne. Het was een boerderij van een Nederlands stel. Er waren zeven paarden, verschillende rassen: haflingers, dravers en quaterhorses. Ik reed op één van de haflingers, Monkey. Het was een super lief beestje! Hij had wel een eigen karaktertje, als hij iets wou dan deed hij daar ook echt zijn best voor (zoals gras eten tijdens het rijden of halstertouwens slopen, waar hij trouwens er goed in is. op een paar van de laatste foto's zie je dat hij zichzelf weer had losgemaakt en even mee kwam doen met onze picknick
). Je kon ook duidelijk merken dat er natuurlijke rangorde was: niemand mocht Monkey voorbij gaan of te dicht bij hem in de buurt staan, alleen Bono, de andere haflinger
De paarden waren allemaal super gezond en er werd goed voor ze gezorgd. Ze hadden mooie stukken wei en kregen prima te eten. De laatste dag gingen ze naar een ander stuk land, dat niet bij de boerderij was. Hier mochten ze heerllijk grazen en uitrusten tot de volgende groep kwam.
We reden met 6 andere ruiters en natuurlijk een begleider. Het waren allemaal Nederlanders en een Belgisch meisje, dus we konden goed kletsten
Het was erg gezellig!
Onze dag bestond uit: half 9 ontbijten, half 10 paarden uit de wei halen, poetsen opzadelen.. (ik reed met Westernzadel en -hoofdstel, dat was helemaal super, het was mijn eerste ervaring met western), half 11 vertrekken. Rond 1 uur stopten we om te picknicken, de paarden konden lekker grazen en uitrusten. Hier zaten we zo'n 1,5 uur. Daarna nog 2,5 uur rijden tot we weer terug waren op de boerderij. Hier afzadelen en afspuiten. Daarna ff bijkomen: lekker wat drinken en douchen/zwemmen. 's Avonds kregen we heerlijk te eten
Daarna gezellig kletsen en naar bed.
De tochten waren erg mooi, erg steile stukken om hoog en omlaag, de paarden liepen het alsof het niks was: ondertussen deden ze goed hun best om zoveel mogelijk blaadjes te snacken! We reden vaak door erg smalle paadjes, ik heb veel takken gevangen
Op open stukken lekker gegalopeerd 
Kortom: het was een super leuke week, ik heb nog nooit zo lekker gereden 
De foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Album=AG6OXLJV
ps: Monkey is de lichtste Haflinger