We wisten totaal niet wat ons te wachten stond, dus het was allemaal best spannend of we de week wel door konden komen.
Eenmaal aangekomen zijn wij zeer gastvrij ontvangen door Eva Fahrenholz en haar man Jan.
We kregen ons appartementje te zien:

Met hierin 2 kamers, namelijk de woonkamer met keuken:

en de slaapkamer met douche (in de vorm van een stal, heel leuk!!!

De dag na onze aankomst zijn we wezen kijken naar een concours met Percheron paarden: trekpaarden uit deze streek (de Perche), waarin heel ver terug nog een vleugje arabier zit:

De 2e dag zijn we naar een plaatsje in de buurt geweest waar we dravers in aktie konden zien. Met veel pijn en moeite in het Frans nog een wedje kunnen doen:

En dit was het paard waar ik op wedde

Daarna zijn we nog het durpje ingelopen, welke enkele prachtige plaatjes opleverde:

De 3e dag, en tevens mijn verjaardag was er een kalfje geboren. Nadat wij (lees: IK! Menno lag nog in dromenland) met pannengetrommel werd wakker gemaakt kreeg ik een erg leuk kadootje... Ze hadden het kalfje Tyrza genoemd

We hebben lekker heel de dag zitten babbelen. De tijd VLOOG voorbij.
Eva stelde voor om die avond een bosrit met de auto te maken, op zoek naar edelherten. Het betreffende bos is 380 Hectare groot en eigendom van de burgemeester aldaar (en deze man in kwestie heeft trouwens een van de oudste stambomen van Frankrijk. Leuk detail

Enfin, in een bos heb je alleen maar bomen, dus veel kan ik niet plaatsen. Maar ik kan je vertellen dat ik peuken scheet, want het was ERG donker!!!

De bosrand

de 4e dag zijn we naar het lokale meertje geweest, heel schoon daar!

en die avond hadden we heerlijk een BBQ

(wat daar is gebeurd zal ik aan Menno overlaten, die plaatst binnenkort een link hiervan

De dag erna kwam Eva met het idee om de grotten aldaar te bezoeken. Leek ons erg spannend en dat was het ook! Ontzettend donker en koud daarbinnen! Heel luguber!

Deze grotten werden destijds al door de Romeinen gebruikt en ook in de WOII huisden hier mensen

Het schijnt dat er heel wat dooien zijn gevallen en begraven daar in de grotten. Dat is te herkennen aan de kruisjes die je hier ziet. Hierachter zit nml een tombe

Dezelfde avond zijn we ook nog eens naar een hele oude stoeterij gegaan, waarbij prijzenrenpaarden worden gestalt. De gebouwen stammen uit de tijd van Napoleon en zijn van onverwoestbaar graniet

Dit paard heeft ooit de Grote Prijs van Parijs gewonnen (300.000 euro!!!)

Alleen merkte ik wel deze brandwonden aan zijn pezen op

Verderop zaten de eigenaren in dit prachtige landhuis (detail: om dit huis te verwarmen is er wel 1000 liter olie nodig in de verwarmingsbuizen)

De achterkant van het huis met de kelders, waarin vroeger de keukens zaten en gewassen werd

Verderop lag in het bos wat bij dit landgoed hoorde de renbaan

Waarbij deze boom als poortwachter stond

De laatste dag hebben we heerlijk gegeten, want koken kunnen die Fransen wel!!

En afgelopen zaterdag zijn we met de Noorderzon naar huis vertrokken

Mocht je na deze foto's geinteresseerd zijn geraakt in deze streek, dan kun je eens een kijkje nemen op de website van Eva (www.woneninnormandie.nl). Zij bemiddeld namelijk tussen Nederlandse kopers en Franse verkopers van onroerend goed in die streek