Hongarije = het land voor paardenmensen!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Hongarije = het land voor paardenmensen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 21:32

wow... Hier live verslag uit Hongarije, waarik dus al dik een week zit. Heerlijk land voor paardengekken.
2 Stoeterijen bezocht, een met Lippizaners, die erg tegenviel, en een andere, weet niet precies wa voor ras het was, maar wel ZEER mooie paarden, waren hengsten met uitstraling, niet normaal.
Heb hier ook al aantal keer paardgereden, dat is erg gaaf.
Eerst moest ik een keer in de ring rijden, en dat ging goed, maar behoorlijk druk paard, en kleine ring, dus voltes draaien was erg moeilijk. Man vond dat ik goed genoeg reed om naar buiten te mogen, dus wij weer afgesproken om naar buiten te gaan, een paar dagen later.
PAard uit de paddock gevist, gepoetst, opgezadels, en ik zat erop. Kwam zijn zoon naar buiten, sprak geen woord over de grens, maar verstond wel een beetje duits zei die man, dus kvond het best. Hij poetst zijn paard, doet hoofdstel om. (Stond nog op badslippertjes en in een spijkerbroek) en vervolgens gaan slippertjes uit en hij springt op z'n paard en wenkt me mee te komen Dus daar liep hij, zonder zadel, met alleen hoofdstel, geen cap en niets aan zijn voeten en een uur door het bos sjouwen. Overal takken, ik zat onder de striemen, maar hij had niets, was duidelijk zeer bekend in de bossen. Geweldig om te zien. Als er een tak langs de weg hing, ging hij half langs zijn paard hangen en dan ontweek hij wel, vervolgens klom hij er wel weer recht op.
Vandaag weer geweest, maar kreeg nu een springzadel, iets wat ik absoluut niet gewend was. Hij weer zonder zadel en alles, en wij het bos in, iets heftigere rit. Kwamen we op open veld, hij springt galop aan, ik erachter aan. Hij wijst naar voren, of ik hardr wilde, dus ik knik. Hij geeft beetje druk, paard gaat iets harder, die van mij ook. Hij kijkt mij weer aan, en weer knik ik. Dus wij voluit, maar ineens trekt paard hoofd tussen de benen en bokken, neit normaal. Iedere keer als hij in galop mocht stond hij te bokken voor zijn leven. Eerste 2x was ik verbaasd, daarna kon ik er wel mee lachen. Behalve laatste keer, toen hij echt gek werd en ik er bijna langs lag. (Klinkt best Penny he ) Echt puur genoten, is daar echt totaal natuur, hertjes springen langs, fazanten in het bos, alles.
Later nog es nagevraagd, maar zijn manier van rijden is schijnbaar typisch hongaars.

Mensen die echte ruiterkunst willen zien (en ook de vrijheidsdressuur gekken) moeten eens de Poesta (Hongaarse laagvlakte) bekijken, echt geweldig, wat die mensen uitspoken.
Afbeelding Hier een plaatje er van Dat soort dingen worden dus in shows gedaan, hij staat dus met 1 been op linkerpaard, 1 been op rechterpaard en nog paar paarden ervoor.

Ook ruiterspullen zijn hier echt super goedkoop, heb hier vanmiddag (in Budapest, was nog betrekkelijk duur) 2 rijbroeken, een bodywarmer en 2 paar sokken voor net 100 euro gekocht.
Kan iedereen aanraden, ga naar hongarije!!

Foto's komen als ik terug ben!

Jellie

Re: Hongarije = het land voor paardenmensen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 21:36

Klinkt echt goed!!! Leuk verslag Ook nog lekker aan het rijden, wat wil je nog meer
Veel plezier en ik ben benieuwd naar je andere foto's

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 21:38

Dit is geen foto van mijzelf he, deze heb ik even vna internet geplukt, bij gebrek aan eigen foto's. Zit nog in Hongarije, dus die kan ik je nog niet geven.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 16:51

Haha,ik moet denken aan dat bianca boekje, bianca op de poesta ofzo.. Dan gaan ze ook naar hongarije

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 22:04

lol, die heb ik nooit gelezen. Wist niet eens dat hier de paarden zo gereden werden, me ouders wisten het gelukkig wel.
Waren die bianca boekjes toch ergens goed voor geweest

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 10:47

waar precies in Hongarije zit je?

Ik zat vorig jaar (2004) in Boldogasszonyfa helemaal naar ondere (50 km vanaf Pecs)
(daar is het armmoedig)

Wel goed koop zeg voor 100 euro

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 12:20

We zitten hier in Csemö, een dorpje, ongeveer 3 kwartier rijden van Boedapest.
Het dorpje zelf is echt niets waard, en er omheen is ook niet veel te doen, maar het ligt een beetje tussen Boedapest en het (ben naam kwijt) grote meer hier in.

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 13:10

Waren die andere paarden geen Gidran's?!

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:53

Ziet er wel vet uit ja
Nou ik weet wat mn volgende vakantieland moet worden dan é

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:00

ziet er leuk uit zeg! ik ga over ruim vier weken ook naar hongarije, op vakantie , eerst een trektocht ( te paard natuurlijk) en dan nog een paar dagen western rijden.. Misschien is t wel in de buurt, ik zit in het plaatsje Legend..

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:05

Je bedoelt vast het Balatonmeer!

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 18:46

Ik heb familie in hongarije ..Super leuk we zijn er twee keer ofzo geweest wel erg warm..Wij zaten in een dorp waarvan de naam me even ontschoten is.Egerag ofzo iets dergelijks ...

Tegenover hem had een man drie paarden waar ik op mee naar buiten mocht super gaaf..hele grote paarden had hij haha daar ging ik als mini meisje..Super mooi daar wil wel graag nog een keertje terug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 19:47

secricible schreef:
We zitten hier in Csemö, een dorpje, ongeveer 3 kwartier rijden van Boedapest.
Het dorpje zelf is echt niets waard, en er omheen is ook niet veel te doen, maar het ligt een beetje tussen Boedapest en het (ben naam kwijt) grote meer hier in.

Balatonmeer
Ik ga maandag naar Hongarije!! Maar dan naar Siófok, dat ligt aan het balatonmeer!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 17:09

LIL schreef:
Ik ga maandag naar Hongarije!! Maar dan naar Siófok, dat ligt aan het balatonmeer!

Leuk
Volgens mij ben ik daar vorig jaar langs geweest 'k weet niet zeker.
Want we reden vanaf oostenrijk langs de hele balatonmeer..naar onderen (vanaf de boven kant) richting Boldogasszonyfa (behoorlijk arm zeg)..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 12:29

Leuke foto
lijkt me wel leuk daar

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:07

ja ik ben uuhm 6 jaar geleden alweer in hongarije geweest en we hebben daar 2 weken rondgereisd. Echt een prachtland met veel liefde voor paarden

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 21:08

Ben benieuwd naar de foto's
Wij zijn toen ook, in hongarije(aan het balatonmeer, Abraham hegy of zoiets ), naar zo'n show geweest, echt heel chique om te zien! Daar hebben we ook een bos/bitenrit gemaakt van 2 uur ofzo. was ook erg mooi, door de bergen enzo en idd ook met hertjes.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 14:07

Viel de Lipizzaner stoeterij daar tegen? Das jammer, ik wil daar ook graag nog een keer gaan kijken namelijk! Wat viel er tegen??
Ongelooflijk wat sommige mensen te paard kunnen he!! Zomaar zonder zadel en zo vrij bewegen! Ik doe het niet na denk ik!!

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 22:00

Ben een aantal jaar geleden ook naar Hongarije geweest en heb ook zo'n show op de Poesta gezien. Echt knap hoor en onwijs leuk gezicht!

BartEldorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:06

Ik ga al 20 jaar naar hongarije bijna ieder jaar weer opnieuw en heb dit ook verschillende keren gezien. Ik zit altijd in Siofok aan het balaton meer. Dit is het meest toeristische gebied van Hongarije. Als je in een beetje goed hotel zit kan je daar wel naar informatie vragen. In de buurt van siofok is er op een afstand van 20 km een poesta voor toeristen. Verder zijn er ook busreizen waar je de hele dag naar een typisch hongaars gebeuren gaat met goulas eten,wijn drinken, paarden en noem maar op. Verder staat internet er vol mee over dingen over de hongaarse en kan je zeker veel paarden dingen doen alleen was voor niet zo wegelegd.

LuvdaTossa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:06

Wij zaten in Tihany, tegenover Siofok. Ben daar geweest met een groepsreis, qua paarden heb ik alleen een poesta gezien! Was ontzettend leuk daar! Maar na een vakantie, heb ik het eigenlijk ook wel gezien.....

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 21:04

Leuk joh.