2 Stoeterijen bezocht, een met Lippizaners, die erg tegenviel, en een andere, weet niet precies wa voor ras het was, maar wel ZEER mooie paarden, waren hengsten met uitstraling, niet normaal.
Heb hier ook al aantal keer paardgereden, dat is erg gaaf.
Eerst moest ik een keer in de ring rijden, en dat ging goed, maar behoorlijk druk paard, en kleine ring, dus voltes draaien was erg moeilijk. Man vond dat ik goed genoeg reed om naar buiten te mogen, dus wij weer afgesproken om naar buiten te gaan, een paar dagen later.
PAard uit de paddock gevist, gepoetst, opgezadels, en ik zat erop. Kwam zijn zoon naar buiten, sprak geen woord over de grens, maar verstond wel een beetje duits zei die man, dus kvond het best. Hij poetst zijn paard, doet hoofdstel om. (Stond nog op badslippertjes en in een spijkerbroek) en vervolgens gaan slippertjes uit en hij springt op z'n paard en wenkt me mee te komen

Vandaag weer geweest, maar kreeg nu een springzadel, iets wat ik absoluut niet gewend was. Hij weer zonder zadel en alles, en wij het bos in, iets heftigere rit. Kwamen we op open veld, hij springt galop aan, ik erachter aan. Hij wijst naar voren, of ik hardr wilde, dus ik knik. Hij geeft beetje druk, paard gaat iets harder, die van mij ook. Hij kijkt mij weer aan, en weer knik ik. Dus wij voluit, maar ineens trekt paard hoofd tussen de benen en bokken, neit normaal. Iedere keer als hij in galop mocht stond hij te bokken voor zijn leven. Eerste 2x was ik verbaasd, daarna kon ik er wel mee lachen. Behalve laatste keer, toen hij echt gek werd en ik er bijna langs lag. (Klinkt best Penny he

Later nog es nagevraagd, maar zijn manier van rijden is schijnbaar typisch hongaars.
Mensen die echte ruiterkunst willen zien (en ook de vrijheidsdressuur gekken) moeten eens de Poesta (Hongaarse laagvlakte) bekijken, echt geweldig, wat die mensen uitspoken.

Ook ruiterspullen zijn hier echt super goedkoop, heb hier vanmiddag (in Budapest, was nog betrekkelijk duur) 2 rijbroeken, een bodywarmer en 2 paar sokken voor net 100 euro gekocht.
Kan iedereen aanraden, ga naar hongarije!!
Foto's komen als ik terug ben!