Hoe en wat in Parijs?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linardsje23

Hoe en wat in Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 12:25

Over een maand ga ik met mn vriend naar Parijs toe , voor het eerst. Wat moet je nou echt zien als je daar bent en wat is een beetje betaalbaar. Alle tips en nuttige informatie is welkom ...

Nettie

Re: Hoe en wat in Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 14:22

De Eiffeltoren Daar kan je op voor maar 3 Euro ofzo. Als je helemaal naar de top wilt moet je wat meer betalen. Verder moet je ook naar het winkelcentrum Lafayette. Daar heb je echt super kleren. De Sacre Coeur mag je ook niet missen. Dat is een mooi gebouw hoog op de heuvel, waarachter de schildersbuurt is. Daar kan je je in een half uurtje ofzo laten tekenen voor ongeveer 20 E. Als je goed bent in afdingen minder Op deze link zie je nog meer dingen die erg leuk zijn om te bezichtigen! viewtopic.php?f=71&t=439085

Daisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:03

Parijs en betaalbare dingen?

De eiffeltoren is wel leuk, maar als je erop staat heb je een uitzicht zonder de eiffeltoren
Ik vond het leuker om op de *naamkwijt* te gaan en een uitzicht MET de eiffeltoren te hebben. En natuurlijk toch nog even op de eiffeltoren gaan

Lautjuh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 00:10

Eh Nettie, je prijzen klopen niet echt hoor.
Zo'n tekening is echt veel duurder, ik heb er 1 laten maken en die was 40! En toen heb ik er al een heleboel af gehaald.
Alle prijzen waren toen zo.

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 12:18

Mijn prijzen kloppen niet? Nou, lijkt me toch echt van wel, als dat de prijs is wat ik er voor heb betaald he? Je moet de juiste persoon vinden en goed weten af te dingen.

Lautjuh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 14:38

Dan zal het wel aan de tijd liggen waarin we zijn geweest oid. Ik ben met kerst geweest en je kreeg echt geen tekening voor 20 euro toen!

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 18:38

Ach nou ja, het doet er eigenlijk ook niet toe. Niet in Parijs iig 20 of 30...je raakt sowieso veel geld kwijt daar

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 11:46

Bedankt voor de reacties !!! Ga over een kleine maand weg, heb er echt zin in.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 11:54

Die eiffeltoren vind ik dus echt helemaal geen hol aan!

Ik ben inmiddels twee keer in Parijs geweest (1x met vriendje en in maart met m'n beste vriendin), aanraders zijn wat mij betreft de Sacre Coeur (en dan vooral het uitzicht dat je daar hebt) en inderdaad het schilderspleintje om de hoek ervan (en als je met je rug naar de Sacre Coeur staat en je neemt de trap aan je linkerkant naar beneden kom je bij een heel leuk restaurantje), musee Rodin (kost ongeveer 5 euro), de tuinen bij Palais Luxembourg (gratis) en het park bij Bois de Vincennes (gratis) daar is ook een kleine dierentuin als je dat leuk vind. En de Champs d'Elysees is natuurlijk heerlijk om rond te lopen! Tip: loop veel. De metro is heerlijk en erg handig (een twee sterren dagkaart is niet zo duur en daarmee kom je overal), maar stap een halte te vroeg uit, dan zie je meer van de stad!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 12:52

Ben er net een dagje geweest met de finish van de Tour de France. Mijn vriend en ik hebben verschrikkelijke lol gehad om het feit dat we 12,40 euro moesten betalen voor een bier en een rose

1 Tipje, mocht je iets willen drinken op de Champs elyssee dan kan je het beste binnen in de restaurants aan de bar wat bestellen en het daar ook opdrinken, dit scheelt je vaak een paar euro (!) Buiten betaal je zo'n 6 euro voor een koffie, binnen aan een tafeltje 4 euro en aan de bar meestal zo rond de 2,50 euro

Verder de Eiffeltoren natuurlijk beklimmen, lekker shoppen (onwijs mooie winkels! was maar goed dat het zondag was en alles dicht bleek te zijn ) En wij hebben nog bovenop de Arc de Triomphe gestaan, was ook erg mooi!

Nog een klein tipje, neem een dik gevulde beurs mee

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 13:43

Ja, daar zeg je wat! Let goed op wat je besteld. Ze hebben de vervelende gewoonte net te doen of ze je niet goed begrepen hebben, zo kreeg ik een keer een halve liter sinaasappelsap in plaats van een normaal glas en thee gaat vaak per potje in plaats van per kopje. En op het terras is het vrijwel altijd duurder dan binnen. Gekke Parijzenaars.

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 16:31

Oke weer bedankt voor de tips

_horsy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 20:33

Hai!
Leuk leuk leuk!
Alvast heel veel plezier. Mijn zus is laatst geweest.. en vond alles wel zo'n beetje leuk

Maar koop alstjeblieft een metro-abbonement! Weet niet precies hoe het heet..maar even informeren aan de balie. Die kosten echt maar een paar euro en je kan er de hele dag mee rondreizen! Echt doen! Je hebt ze ook voor een week/weekend volgens mij!

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 10:58

oke die ga ik onthouden dankje

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 14:27

Neem wel een metrokaart ofzo, wij hadden toen voor 1 week genomen, en dat is echt ideaal, kan je altijd op de metro stappen! Anders is het ver lopen allemaal...

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 14:41

Of naar pere lachaise, de begraafplaats met beroemde mensen (Jim Morrisson o.a.) niet echt vrolijk, maar er lopen daar altijd intressante bezoekers rond..

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 20:59

Tip één: koop van tevoren een ParisVisite kaart. hebben mijn vriend en ik ook gedaan toen we deze zomer naar Parijs gingen. Voor niet zo heel veel geld kan je onbeperkt gebruik maken van metro, RER en bus. Bij de reisbureaus in Nederland verkopen ze ze in ieder geval.

Wat wij daar hebben gezien:
-Notre Dame, we zijn niet naar boven geweest daar omdat de rij te lang was. Voor naar boven moet je betalen, kerk bezichtigen is gratis en de moeite waard
-Pont Neuf, tja het is een brug en hij is bekend.
-Centre Pompidou, leuk gebouw om te zien en een fijne plaats om even uit te rusten, veel cafétjes enzo in de buurt. museum hebben we niet gedaan
-sacre coeur, zeker gaan bekijken! echt een prachtig uitzicht! je betaalt 5 euro per persoon om naar boven te gaan.
-eifeltoren, tuurlijk moet je die gezien hebben. ook weer een heel mooi uitzicht, 3 euro per persoon om tot de 2e verdieping te mogen gaan, voor de 3e moet je bijbetalen
-arc de triomphe. hij was stukken groter dan ik had verwacht en tja, hij hoort er natuurlijk ook gewoon bij. gratis te bezichtigen, voor het museum moet je wel betalen (ik geloof 4 euro of 4.50 per persoon)
-het louvre. wij vonden het voldoende om alleen het gebouw en de piramide te zien, voor het museum zelf sta je behoorlijk lang in de rij en je mag ook wel een aantal eurootjes neertellen
-hotel des invalides. een hotel wat napoleon ooit opgericht heeft voor invalide oorlogsveteranen. er is ook een kerkje met gouden koepel en er is het graf van napoleon, maar om dat te mogen bekijken betaal je 4 euro per persoon (dacht ik)

nog een tip voor het eten: neem een zakmes mee en koop brood en beleg in een supermarktje (je moet even zoeken, maar je vindt ze wel) stukken goedkoper dan die eetcafés daar

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 15:40

Oke onwijs bedankt weer !!