Egypte - Hurghada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Misja

Egypte - Hurghada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 15:14

Over 4 weken is het zover, dan gaan we eindelijk richting Egypte! Iemand al eens daar geweest in Hurghada? Nog dingen die we écht moeten doen / zien?

Duiken mag ik trouwens niet, ik heb een gaatje in mijn trommelvlies, dus meer dan een meter diep overleeft mijn linkeroortje niet..

Maar ik ben benieuwd naar ervaringen van mede-Bokkers! Goede én slechte! Tips? Trucs?

Vanes

Re: Egypte - Hurghada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 17:05

Ben er al een paar keer geweest, ja jammer dat je niet mag duiken want dat kan je daar echt heel mooi.
Mag je wel snorkelen?? dan kan je ook met de boot mee. Oh zie net dat je niet meer dan een meter diep mag, maar je kan dan even goed met de boot mee en dan niet zo diep gaan met de snorkel.

Verder heb je er niet zo veel te doen daar kwa uitgaan. De bekende excursies naar Luxor = echt de moeite waard, vond ik zelf mooier als Cairo je bezoekt divere tempels en graftombes. Naar Cairo vond ik ook de moeite waard, het ligt eraan of je een of twee dagen gaat maar je bezoekt onderandere de piramides het museum en gaat naar een markt/bazaar.
Verder heb je de woestijn safarie dan ga je naar een bedoeine dorp en je kan een rondje doen op een kameel, wij bleven in dat dorp eten en gingen tegen de nacht weer terug (vondt ik wel bijzonder in de woestijn, echt stikke donker en de mooiste sterrenhemel)

Wij gingen er vaak heen omdat mijn vriend kite-surft en je dat daar ook leuk kan doen.

In welk hotel zitten jullie?? en echt neem voldoende water mee als je op excursie gaat, ik weet dat je goed tegen de warmte kan (heb ik eens gelezen) maar water kan je niet te kort hebben daarzo.

Laat je niet verleiden daar op het vliegveld om je koffer te laten dragen want ze staan al met hun handjes omhoog dan.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 22:00

ik ben 4 keer in egypte geweest

1e keer Dahab
2e keer Sharm EL Shaik
3e keer El gouna
4e keer El quesier

ben nog nooit in hurghada geweest maar wel geland met het vleigtuig. Leuk vliegveld met leuke winkeltjes.

Bij ons ging het om een duikvakantie. Het is erg mooi om te snorkelen.

Ik zou zo teurg willen.

EEn goede tip drink veel water 3 liter per dag staat er. En smeer je goed in tegen de zon. Vooral in de zomer daar is het erg warm kan 50 graden worden. Daarom gingen wij altijd in de herfstvakantie erheen

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 00:17

ik ben ook in hugarda geweest.. erg leuke vakantie gehad!!

Tip: neem als taxi die witte busjes.. ding veel!!!! af van de prijs en betaal altijd achteraf!!!!!!!!!! anders heb je kans dat ze moeilijk gaan doen...

op straat bij de winkels vooral in downtown wordt je veel aangesproken om dingen te kopen.. niet op reageren! in shakala? dat is het nieuwere winkel gebied heb je leuke winkeltjes! ook een paar echte merk winkels.. adidas enzo.. scheelt onwijs met hier in nederland.. verderop bij de grote hotels zit ook de mac donalds, pizzahut en kentucky...

welk hotel ga je?? Wij zaten in palm beach.. erg goed hotel.. en super bediening enzo. die mensen in de hotels werken keihard en zijn onwijs aardig...

Heel veel plezier alvast!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 00:24

mijn broer is er net vandaan
die hebben een tripje naar cairo gemaakt, naar het nationaal museum ofzow? en een tripje naar zoon bounty eiland

de taxi's zijn wel lachen, want als je uitstapt dan staat er gelijk weer een taxi voor je klaar

er schijnt daar in de buurt ook een heel gaaf waterpark te zijn, nou ja het is er maar ik weet niet precies waar, met allerlei coole glijbanen en wateratracties

maar let alsjeblieft op dat je absoluut GEEN kraanwater binnenkrijgt
geen ijsblokjes, niet met het tandenpoesten helemaal nix
mijn broer, zijn vriendin, haar zusje en die der vriend zijn eerder terug gekomen van vakantie omdat ze dood en dood ziek zijn geworden
Hoor trouwens alleen maar mensen die er ziek zijn geworden, koop dan maar beetje meer mineraalwater, maar je blijft wel gezond
ga je toch aan de racerij, 2 citroenen uitpersen en klein beetje cola erbij, dat opdrinken en als het goed is gaat het weer beter

dus pas alsjeblieft op voor kraan water en voor de rest
veeeeeeeeeeel plezier en geniet van de provosorische bouwwerken de heerlijke mensen en de prachtige omgeving

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 09:00

Oja en schrik niet maar bij bijna elk hotel staat miltaire bewaking, dat is alleen maar voor de veiligheid en daar heel normaal.

En idd ook niet je tanden poetsen met dat kraanwater, maar gebruik water in flessen (barca) en is helemaal niet duur.
Ik zou voor de zekerheid wel zoutoplossing en diacure meenemen.

Bellamafia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 13:01

Hey ...

Het moet daar echt super leuk/mooi zijn, tenminste dat weet ik van foto's en horen/zeggen. Mijn neef ik duikleraar in Hurgada (k zal het wel fout schrijven) en hij zit er nu al bijna 2 jaar ..... t schijnt er echt heel mooi te zijn...

Jammer dat je niet kunt duiken vanwege je oor .... maar veel plezier en geniet er lekker van ...

Groetjes,

Patty

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:07

Hey leuk! Daar zijn wij vorig jaar geweest (Resort Sunrice El Palacio), supermooi hotel, echt een aanrader.
Ga zeker snorkelen dat is echt mooi. En een boottochtje bij zonsondergang is ook erg leuk. Wij hebben ook nog de woestijnsafari met quads gedaan, dat was echt superleuk!

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 18:44

Hoe hebben jullie dat met geld gedaan? Hier alvast laten wisselen of gewoon daar gepind?

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:54

Je kan daar ook heel mooi snorkelen geloof ik (weet niet of dat nou in Egypte was of een andere vakantie) Maar wij konden toen echt drijvend aan het oppervlakte de bodem en allemaal mooie vissen zie

En zoals al eerder gezegt, voor je instapt afspreken hoeveel je gaat betalen als je meer willen dreigen met uitstappen.

Piramides bezoeken daarvoor moet je helemaal naar Caïro, iig niet zelf een auto huren en erheen rijden.

En er staat vaak bij de ingang van het hotel een detectiepoortje en een mannetje in pak.

Fijne vakantie!!

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 09:59

Geld hebben we daar omgewisseld, ik geloof dat je dat geld niet mag in en uit voeren.
Bij ons kon dat heel makkelijk bij het hotel voor een redelijke valuta.

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:54

Oh en vergeet niet augustus is daar echt enorm heet.
Wij mochten op een gegeven moment alleen de bus nog uit als we bleven lopen, gingen we stil staan dan moesten we terug anders kan je ziek worden van de warmte.

Voor èèn excursie werden we om 03.30 al opgehaald ook voor de warmte maar ook omdat de rit zo'n 8 uur duurde en we in de woestijn in convooi moesten rijden i.v.m veiligheid.

Hoop dat je dit nog leest of je zit er lekker al

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 16:51

Snorkelen daar is geweldig Echt een hele andere wereld.
Tip -> koop een wegwerp onderwatercameraatje! Kost niet zoveel en je kan toch schitterende foto's maken.

Luxor ben ik niet geweest, maar moet wel de moeite waard zijn.
Als je naar Caïro gaat zou ik toch voor 2 dagen gaan. Wij deden het in 1 dag. Het is heel ver rijden en het was eigenlijk te veel van het goede.
We hadden ook maar een paar minuten om de piramide te zien, dat was erg jammer.

Verder is een woestijnsafari erg leuk! Wij zijn ook nog naar een baai geweest waar heel veel tropische vissen heel dichtbij kwamen.
Voor je gevoel moest je ze echt wegduwen. Heel mooi was dat!
Ik weet alleen niet meer hoe het heette

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 19:01

Ik vond Luxor erg de moeite waard maar wel keiheet in augustus (was rond de 55 graden toen we er waren). Cairo en de piramides vond ik zelf eerlijk gezegd tegen vallen.
Als je op die excursies gaat zorg dan wel dat je genoeg drinken hebt. (water).
Ik heb daar gewoon gepind.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 19:55

Idd, lekker afdingen!
Zijn ze het er niet mee eens gewoon weglopen, ze komen je dan toch altijd achterna om te zeggen dat het toch goed is

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 19:56

Idd veel water drinken!!
En als je ijsjes koopt of watanders ALTIJD op de datum letten!

promiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 09:11

mijn broer is er geweest..en hij zij vooral dat je uit moest kijken voor tasjes rovers..
enne..mensen zijn heel ongeduldig..in winkels bijv enzo..
wil hiermee niet zeggen dat de mensen daar raar zijn..
maar het is er gewoon anders denk ik
hoe de mensen doen zegmaar..

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 10:04

IK kreeg al te horen dat verschillende excursies afgelast zijn in verband met de extreme hitte in augustus.

Het is er 's ochtends om 8.30u al 38 graden inmiddels.. En we gaan echt mídden in augustus..

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 10:18

Sterkte met de hitte....gewoon veel in het water liggen (zwembad of zee) dan is de hitte wel uit te houden.

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 10:34

SisLeone schreef:
Sterkte met de hitte....gewoon veel in het water liggen (zwembad of zee) dan is de hitte wel uit te houden.

Ja, ik ga ook echt helemaal niks doen, lekker relaxen, zonnen, zwemmen, en slapen.. Kijk er nu al naar uit!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 18:21

daarom gaan wij altijd in de herfstvakantie erheen:d

Melf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 09:11

Misja schreef:
SisLeone schreef:

Ja, ik ga ook echt helemaal niks doen, lekker relaxen, zonnen, zwemmen, en slapen.. Kijk er nu al naar uit!

Ik ben net terug uit Sharm, en ik moet zeggen het is warm (45+), maar toch goed uit te houden. Je moet je inderdaad een beetje rustig houden, lekker zwemmen of een boekje lezen onder de parasol.
Het in- en uitvoeren van Egyptische ponden is inderdaad verboden, maar dat wil niet zeggen dat het je niet lukt... Mijn vriend heeft in de afgelopen maanden veel in Cairo gewerkt, vandaar dat we hier nog een behoorlijke hoeveelheid ponden hadden liggen. Gewoon mee genomen, niets aan de hand. In veel hotels kan je overigens ook gewoon goed pinnen. Tip: neem ook euro's / dollars mee voor oa de aanschaf van het visum. Dit kost 15 Euro of 15 Dollar (wat jij wilt, maar dollar is nu voordeliger).