Mijn moeder en ik gingen eind juni voor een ruime week naar Egypte, op bezoek bij vrienden en natuurlijk naar mijn grote liefde, Elhalw Hamada.
Hamada is een volbloed arabier met zo veel temperament! Elhalw is arabisch voor beautiful... en dat is hij ook echt!
Ik wil tegelijkertijd ook de beelden van sommige mensen wegwerken dat paarden daar zielig zijn omdat ze veel moeten werken en dun zijn. Mensen, het zijn geen nederlandse paarden, ze hebben super sterke benen en al dat extra vet kunnen ze niet gebruiken met de hitte daar. Vet = ballast en isoleert dus het word onmogelijk voor die beesten om af te koelen met die hitte!!
Ik heb in egypte vele uren doorgebracht op de rug van mijn grote liefde, mijn moeder is een aantal keren mee gegaan, maar omdat haar reuma al verder gevorderd is, is ze gewoon uiterst voorzichtig...
De eerste dag heb ik op het paard van mijn moeder gereden, omdat deze in het begin nogal druk kan zijn... daarbij was Hamada ook weg voor een dekking en wouden ze stiekem ook even controleren of ik hamada nog wel aan zou kunnen!
Nu komt dus een hoop foto's, ik denk dat ze wel voorzich spreken! Hoop dat jullie er netzo van kunnen genieten als ik!
Mama en ik bij het Nationaal Museum
Uitzicht vanaf onze kamer
Ik op paard van me moeder, zit beetje raar ze had net geplast! op de achtergrond de piramides!!
Piramides
Marwa (dochter van de gids) Ik en mama (op een paardje voor toeristen)
Ik met Hamada door de woestijn crossen, achtergrond Cairo
Ik en Hamada

Hamada aan het showen, wat nou zweep nodig of wat dan ook, fluiten helpt ook!
Als je moe bent of even wil pauzeren zet je je paard gewoon neer, ze blijven staan, niets vast zetten of wat dan ook!
en als laatste Hamada en paardje van mama, ergens in de woestijn richting Luxor!
Mochten jullie ooit naar Cairo gaan en behoefte hebben om een mooie tocht door de woestijn te maken te paard, langs de piramides kan ik jullie 2 mensen aanraden, het zijn broers en ze hebben prachtige goed verzorgde arabieren!
Je mag zelf een keuze maken op welke je wil, mits hun dat verantwoordelijk vinden!
Interesse in het adres of what so ever, pb me!
PS. mocht ik dit verkeerd neer gezet hebben... SORRY!!