Welke koffer kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Welke koffer kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 20:25

Ik ga maandag naar Korea, en wil eigenlijk nu eens níet een koffer lenen maar er zelf een kopen.
Hoe duur zijn die krengen en wat voor één is aan te raden?

Kobus17

Re: Welke koffer kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 10:25

Hoi,

Het ligt eraan of je lang of kort erheen gaat en hoeveel kleren je mee wilt nemen. Tegenwoordig hebben ze van die trolley-koffers met wielen die je lekker achter je aan kan slepen, met een in hoogte verstelbaar hengsel, die zijn reuze handig.
Ik ben vorig jaar naar Canada en Alaska ( bij elkaar bijna 4 wkn, kleding ging van zomerkleding tot winterjassen) geweest en heb een middel grote trolley gekocht en daar ging alles in( incl. 3 paar schoenen). Ik heb de mijne in de uitverkoop bij de marko gekocht voor iets van Euro 39,95.
Je kan het natuurlijk zo duur en goedkoop maken als dat je zelf wilt, maar ik vond het ook belangrijk dat er niet te veel 'open opberg zakjes' in zaten, die kan je haast niet beveiligen door middel van een slot.
In ieder geval veel plezier.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 18:29

Het ligt eraan of je vaak reist en wáár je naartoe reist!
Bijvoorbeeld, als je voor zaken veel reist is het verstandig een koffer met goede wieltjes te kopen (je loopt er dan veel mee op straat)
Laat je informeren bij een goede zaak!! Zij weten precies welke koffiers voor jou geschikt zijn!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 18:31

Ohja, voor een goede zakenkoffer betaal je rond de 150 euro. Voor een vakantiekoffer ligt dat rond de 100/125 euro.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 12:21

Wij hebben koffer gekocht van Samsonite. Echt super ding. De wieltjes zitten op de brede kant, dus hij is heel stabiel als je er mee loopt......Hij was hier in de aanbieding. Met tussenschot 100,- en zonder 70,-

Het is niet helemaal hetzelfde, maar ongeveer dit model. Aan de zijkant zit dus nog een gewoon handvat zodat je hem kan tillen. Maar doordat de wieltjes zo staan is hij heel stabiel met lopen (en dat is wel fijn op bijv. vliegveld enzo).

Afbeelding

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 19:57

Zorg er in iedel geval dat het handvat in het midden aan de bovenkant zit wat je flink uit kan trekken, zoals bij de foto hierboven. Die met zo'n klein handvat aan de hoek moet je half optillen om te rollen en dat is zo vermoeiend.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 20:19

Ik heb er één gekocht, merk 'Style' (onbekend, maar was wel een degelijk ding en zit garantie op)
Hetzelfde model als de Samsonite waar het hierboven over gaat, superhandig met zo'n trolley-systeem erop.