Wie zou er wel naar Duitsland willen op paardenvakantie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Wie zou er wel naar Duitsland willen op paardenvakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 22:51

Wij wonen in Duitsland, waar we dus een huis met 3 ha. grond hebben. Nu spelen we met het idee om een ruitercentrum te beginnen. We denken dan voornamelijk aan paardenverhuur, huifkarverhuur, vakantiekampen en weekenden.

Zou daar interesse voor zijn? We wonen ongeveer 35 km. vanaf de grens bij Nieuweschans, dus we zouden mikken op Nederlanders en Duitsers.

lindsey

Re: Wie zou er wel naar Duitsland willen op paardenvakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 11:09

Om te bepalen of hier interesse voor is, geef je iets te weinig informatie. Leuk dat je 3 hectare grond hebt, hebben de paarden in ieder geval een weiland waar ze lekker kunnne grazen maar wat kan ik daarmee als vakantieganger? Ik krijg nu het gevoel van je hebt grond genoeg en je hebt paarden. Laat ik daar eens iets nuttigs mee doen. Terwijl je uitgangspunt niet jou situatie maar de toekomstige vakantieganger moet zijn.

Voor mij zou het belangrijk zijn dat je in een mooie omgeving woont met ruiterroutes door bos of hei. Rijden in de bak of langs de weg kan ik thuis ook wel. Aangezien je dan toch vaak voor minimaal een weekend komt, zouden er dus ook meerdere routes moeten zijn en mogelijkheden om te overnachten. Verder zul je voor begleiding moeten zorgen al was het alleen maar om te zorgen dat je niet verdwaalt. Eventueel zou dit op te lossen zijn met goede routekaarten.
Maar dan nog als je onderweg problemen krijgt bijvoorbeeld plotseling kreupel paard zou je wel opgehaald moeten kunnen worden. Beetje dagtocht is toch zo 20 km wel een beetje ver om dan terug te kunnen stappen.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 11:12

ik zou het best wel leuk vinden om eens een buitenrit in duitsland te maken.
verder zitten er in dat gebied volgens mij weinig ruitersportzaken, misschien ook een idee voor jou?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 20:22

lindsey schreef:
Om te bepalen of hier interesse voor is, geef je iets te weinig informatie. Leuk dat je 3 hectare grond hebt, hebben de paarden in ieder geval een weiland waar ze lekker kunnne grazen maar wat kan ik daarmee als vakantieganger? Ik krijg nu het gevoel van je hebt grond genoeg en je hebt paarden. Laat ik daar eens iets nuttigs mee doen. Terwijl je uitgangspunt niet jou situatie maar de toekomstige vakantieganger moet zijn.

Voor mij zou het belangrijk zijn dat je in een mooie omgeving woont met ruiterroutes door bos of hei. Rijden in de bak of langs de weg kan ik thuis ook wel. Aangezien je dan toch vaak voor minimaal een weekend komt, zouden er dus ook meerdere routes moeten zijn en mogelijkheden om te overnachten. Verder zul je voor begleiding moeten zorgen al was het alleen maar om te zorgen dat je niet verdwaalt. Eventueel zou dit op te lossen zijn met goede routekaarten.
Maar dan nog als je onderweg problemen krijgt bijvoorbeeld plotseling kreupel paard zou je wel opgehaald moeten kunnen worden. Beetje dagtocht is toch zo 20 km wel een beetje ver om dan terug te kunnen stappen.

Die 3 ha. is momenteel voornamelijk weidegrond, maar het is de bedoeling dat er een binnen- en buitenbank komt en een grote stal, waar zo'n 30 paarden terecht kunnen.
We zouden van alles gaan organiseren. Bos is niet heel erg dicht in de buurt, maar het is natuurlijk erg leuk om in een Duitse omgeving te rijden. We zouden wel de mogelijkheid hebben om bijv. klanten naar het bos zo'n 8 km. verderop te brengen met trailer. Daar is een mooie gelegenheid om te paardrijden, wat ook met begeleiding mogelijk zou zijn.
De ponykampen zouden vooral voor kinderen zijn. We zitten boordevol ideeen wat we dan gaan doen. Het zal in ieder geval niet een week stilzitten zijn.
Zo willen we ook bijv. 's winters een mooie arresleetocht maken met bijv. een mooie Fries er voor. En noem zo maar op, we willen gewoon van alles gaan doen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 20:23

missnynke schreef:
ik zou het best wel leuk vinden om eens een buitenrit in duitsland te maken.
verder zitten er in dat gebied volgens mij weinig ruitersportzaken, misschien ook een idee voor jou?

We zouden dan inderdaad ook ruitersportartikelen gaan verkopen. Of verhuren, voor gasten die niet in het bezit zijn de benodigde rijspullen (denk aan onervaren ruitertjes, die graag op zo'n ponykamp gaan).