Wie is er al op reis geweest in Polen?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Memuska

Berichten: 5013
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Wie is er al op reis geweest in Polen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 17:02

Vanmorgen ben ik eindelijk tot in het reisbureau gesukkeld, en na veel over ent weer gebel en nog meer ge-internet is het allemaal op zijn pootjes terecht gekomen: van 12 tem 16 augustus gaan we naar Polen.

Rare vakantiekeuze zeg je? Tja, het begon eigenlijk allemaal met mijn thesis : die gaat over hoe cultuur er voor kan zorgen dat je kan overleven in een concentratiekamp. "Een" concentratiekamp dus, maar welk is het concentatiekamp bij uitstek? Juist ja, Auschwitz-Birkenau - ook al heeft "mijn" schrijver (Jorge Semprún) daar nooit gezeten, maar wel in Buchenwald (waar ik een dagje naartoe hoop te gaan ) En om nou voor één dagje naar Polen te gaan, dat is toch te gek...

Onze planning dus...

Vrijdag stappen we in Zaventem op het vliegtuig richting Warschau, waar we rond 10u aankomen. Die dag trekken we dan ook uit om de stad te bezoeken.

Zaterdag gaan we hopelijk met de trein bij Janów Podlaski (met de Arabs) geraken, en daar een kijkje nemen. Die dag is er nl net een nationale show voor Arabs. Toeval hoor Knipoog 's Avonds keren we terug naar ons hotel in Warschau.

Zondag reizen we door naar Krakau. Hoe we dat gaan doen is nog niet zeker: de trein is naar verluid te doen (wel een dikke 2 uur rijden), maar er bestaan ook binnenlandse vluchten tussen beide steden. Echter, ten eerste heb ik het niet zo begrepen op een Poolse luchtvaartmaatschappij, en ten tweede ben je dan weer ontzettend veel tijd kwijt omdat je toch een tijd vantevoren op het vliegveld moet zijn. Maar dat zien we nog wel Die dag zullen we dan het stadje Krakau bezoeken.

Maandag gaan we dan naar Auschwitz. We zijn van plan om een gids te nemen voor een paar uur, en daarna rustig alles nog eens zelf te bekijken en het museum te bezoeken. Hopelijk kan ik daar veel informatie vinden. Die avond gaan we terug logeren in Krakau.

Dinsdag vertrekken we vanuit Krakau naar Katowice. Dat schijnt een mooi stadje te zijn. Bovendien hoorde ik al van verscheidene mensen dat er een groot winkelcentrum is, met een grote ruitershop tegen belachelijke prijzen. Tja je voelt me al komen hé... Ik heb een mail gestuurd naar de plaatselijke toeristische dienst om daar achter te informeren, blijkt dat dat is opgedoekt houden we het bij het stadsbezoek. Daarna hebben we nog een treinreis/binnenlandse vlucht terug naar Warschau voor de boeg, om daar het vliegtuig terug te nemen naar Zaventem. Daar zullen we rond 22u landen - dus ben ik om 23u bij Mush Bloos

Als er iemand al in Polen geweest is of meer info heeft, mijn pb box wacht op jullie! Ik ben nl heel benieuwd hoe het daar zit met vervoer in het binnenland enzo!

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Wie is er al op reis geweest in Polen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 17:03

Ik ben hier nu 2 keer geweest, in 1997 en 1998... Erg leuk en mooi land, aardige mensen, maar wel vrij veel bedelaars... Zal binnenkort je even een uitgebreide PB sturen

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Re: Wie is er al op reis geweest in Polen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 17:29

Uhm ik stam af van de Polen Vork Ik ben zelf een kwart Pools, ben er verder nog nooit geweest, wat ik heel erg jammer vind. Naar verhalen van mijn vader en oma is Polen een mooi land als je de goeie plekjes vind. Helaas heerst er idd veel armoede, en zulke delen van het land zien er erg armzalig uit.
Je kunt er leuk winkelen voor leuke prijzen, dus dat is ook niet verkeerd haha.

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Re: Wie is er al op reis geweest in Polen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 18:23

Ik ben al twee keer in Polen geweest. De eerste keer in maart een paar jaar terug.... man wat was het daar toen afschuwelijk koud. We zouden op een week Warschau, Krakau en een vriendin in Poznan bezoeken, maar verder dan Krakau zijn we nooit geraakt, aangezien ik geveld werd door één of ander straf griepvirus en bijna de hele week ijlend in een pensionnetje in bed heb doorgebracht in Krakau.

Vorige zomer zijn we eerst een week gaan IJslanderrijden bij Punktur (http://www.punktur.nl/), en van daaruit hebben we wel wat kleine stadjes in de omgeving bezocht, en daarna zijn we naar Wroclaw (=Breslau) geweest.

Ik vind het een erg leuk land, maar ik heb er dan ook een vriendin (ooit leren kennen op een internationaal werkkamp) en mijn vriend heeft Poolse roots, redenen genoeg voor ons om naar daarte gaan Lachen

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Re: Wie is er al op reis geweest in Polen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 18:24

En oh ja, trein Warschau-Krakau is idd prima te doen!

knightloekie

Berichten: 2799
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Limboland

Re: Wie is er al op reis geweest in Polen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 18:48

Mijn zusje iis er 2x geweest en ze vond et echt eensuper mooi land.
Ik heb de foto's gezien en het is er idd erg mooi, en heel groen..
Ik zou er zelf eigenlijk ook wel eens heen willen

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Re: Wie is er al op reis geweest in Polen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 19:19

Ik ga volgend jaar naar Letland!

Oooh ik heb er zo'n zin in! Engels les geven, scholen helpen bouwen & schilderen en ooh! MIK Lovers

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Re: Wie is er al op reis geweest in Polen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 22:04

Ik neem aan dat dat laatste niet voor mij bedoeld was Haha! ?

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Re: Wie is er al op reis geweest in Polen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 22:11

Ik ben 2 jaar geleden naar Polen geweest, 3 weken. Vind het echt een supermooi land!! We zijn op héle mooie en leuke plekjes geweest *LOL* en hadden lekker weer hoor Ja

Je moet ook écht naar de stad Krakau gaan, echt een aanrader *LOL*
Auswitch ben ik ook geweest, erg indrukwekkend..

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie is er al op reis geweest in Polen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 22:51

Verplaatst van VMR naar BI.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wie is er al op reis geweest in Polen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 13:54

ik ben in april een week in Polen geweest met school op excursie. We waren er met de bus heen gegaan dus hadden de hele week daar zelf vervoer. We zijn in Poznan geweest en hebben in een omtrek van ongeveer een uur reizen bedrijven bezocht. Ik vond/vind het een ontzettend mooi land, veel armoede dat wel.
Maar wel een aanrader om heen te gaan Ja
Veel plezier iig

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Re: Wie is er al op reis geweest in Polen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 19:32

Mik_beer schreef:
Ik neem aan dat dat laatste niet voor mij bedoeld was Haha! ?


Hahahaa Haha!!

Nee, mijn vriendje Miks woont in Letland haha Haha!!

bambi
Berichten: 624
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Hoorn

Re: Wie is er al op reis geweest in Polen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 11:57

Hey!

Ik kom net trug uit Polen. Mijn broer heeft er meer dan 5 maanden gezeten voor zijn studie, iets wat niet zijn eerste keus was, en heeft de tijd van zijn leven gehad. Zij zaten in een exchange students "hotel" en zijn 6 dagen per week uit geweesst! Omdat hij veel eerder klaar was met zijn studie is hij daarna verder gaan reizen (polen maar ook door 12 andere verschillende landen). Zelf ben ik in Warschau (warzawa) geweest een mooie stad aar door veel verwoesting is het "oude" gedeelte opnieuw opgebouwd (dus ziet het er niet meer te oud uit) Raad je aan als je daar op zondag bent om naar het choppin-park te gaan , want om 12.00 uur en 16.00uur worden daar stukken van choppin gespeeld. Uitgaan is top ben alle dagen geweest en heb meerdere clubs ontdekt (underground en hybridde vooral mijn favoriet). Krakou is qua cultuur een mooiere stad je kunt dit inderdaad het best met de trein doen aangezien er in heel Polen niet meer daan 40 km snelweg ligt en dat je bij een vliegreis nog meer tijd kwijt bent.
IK ben dus alleen in de steden geweest, maar ik kan het je zeker aanraden

Veel plezier op vakantie!

Memuska

Berichten: 5013
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Wie is er al op reis geweest in Polen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 18:45

Bedankt voor jullie reacties! Intussen is alles vastgelegd, we gaan eerst naar Warschau, dan een dag naar de staatsstoeterij (Arabjes kijken), dan naar Krakau, van daaruit naar Auschwitz en dan een dag die we nog moeten invullen. Verslag volgt als we terug zijn!