Dinsdag naar Turkije.. nog iets meenemen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ashleey_

Dinsdag naar Turkije.. nog iets meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 15:08

Hee hee.

Me ouders hebben besloten om me voor examen cadeau samen met me moeder naar Turkije te laten gaan 8 dagen. En dat al dinsdag! (als alles door gaat, werk enz. afzeggen).

Maar is er nog iets wat je vooral niet moet vergeten om mee te nemen naar Turkije. (en weet iemand het beltarief/smstarief voor van turkije naar nederland te bellen/sms-en?)

Alvast bedankt. Knipoog

Edit; we gaan naar Alanya Knipoog
Laatst bijgewerkt door Ashleey_ op 19-06-05 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Junior2019

Re: Dinsdag naar Turkije.. nog iets meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 15:11

geld om leuke goedkope kleding tekopen.Fijne vakantie ik ga ik september naar Turkye

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 11:47

ik ben er net geweest! zou als ik jou was voor de zekerheid diareeremmers meenemen, je weet maar nooit Knipoog
verder niet vergeten om altijd af te dingen, je kunt alles voor minder dan de helft krijgen en nog verdienen ze er een boel aan Knipoog heel veel plezier!

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 13:38

aaaaaah turkije ik wil meeeeeee Haha! naja bellen is echt duur1!!! ik had met me vriendje 5 minuten gebeld en ik was 20 euro kwijt Scheve mond
en smsen is dacht ik 75 cent per smsje

iig heeeeel veel plezier Lachen

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 15:02

oow dankje! dat wordt dus maar sms-en in plaats bvan bellen!

heeel erg bedankt Knipoog

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 20:00

Je moet daar echt gaan shoppen!! *LOL* Superveel leuke kleren en schoenen, en echt spotgoedkoop!!
Volgens mij als je van Turkije naar Nederland belt, betaal jij gewoon het Turkse tarief, je betaald dus tot de grens, en moet degene waar je naar toe belt de rest betalen. Haha!
Of was het nou net andersom? Scheve mond Verward

joortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 21:05

Je digi mee nemen natuurlijk kunnen we hier o bokt ook nog
een beetje genieten van je vakantie of jaloers worden op je vakantie uitje Tong uitsteken

veel plezier elkgeval *LOL*

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 22:14

Ow, en als je geshopt hebt, en je komt op een vliegveld aan terug in Nederland, dan moet je langs de douane. Je moet oppassen dat ze je er niet uitpikken, want bijna alles is daar merkvervalsing. Tong uitsteken Ze zien het vaak door de vingers, en als jij zorgt dat je gewoon je in Nederlands gekochte kleding eenhebt op de terugreis is er niks aan de hand. Ja
Maar als ze je er uit pikken, kunnen ze het in beslag nemen, maar die kans is heel klein, en vaak zien ze het door de vingers, omdat het toch voor eigen gebruik is. Dus het is wel de moeite waard. Knipoog
En ik weet niet of je rookt, maar ook de sloffen sigaretten zijn daar spotgoedkoop! Ja Ook bij sigaretten moet je op letten, je mag maar 1 slof in je koffer hebben p/persoon, en als je nog geen 17 bent helemaal geen. Maar je kan ook gewoon een slof verdelen en tussen je vuile was douwen, daar gaan ze echt niet checken of je daar sigaretten hebt, mocht je er uit gepikt worden bij de douane, want die kans is dus heel klein.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 16:17

oowwh ja idd errrg handige tip, knip je kaartjes eruit als je daar merk kleding koopt, en trek wat aan wat je daar heb gekocht op de terugreis, zo hebben wij t ook gedaan Lachen

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 16:27

bonney4evver schreef:
oowwh ja idd errrg handige tip, knip je kaartjes eruit als je daar merk kleding koopt, en trek wat aan wat je daar heb gekocht op de terugreis, zo hebben wij t ook gedaan Lachen

Als je iets koopt wat je juist daar hebt gekocht, valt het juist extra op, dan heb je kans dat ze je er juist uitpikken. Als je gwn je Nederlandse kleren aan doet niet.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:34

En betaal daar niet met Euro's.
Je word afgezet waar je bij staat.
Gewoon met turks geld betalen. Ik ben net terug van Alanya!
't Was echt super daar!!!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 17:22

En als je daar nar een Markt gaat, bijvoorbeeld voor kleding ofzo, dan moet je echt heel erg af gaan dingen!
Je ziet een mooi shirt, en hij vraagt er 15 euro voor, dan moet jij gewoon zeggen 3 euro. Haha! Dan kijkt tie je aan alsof je gek geworden bent, dan zegt hij 12, jij 5, hij 10. En dan zeg jij 6, niet hoger. En als hij dan zegt, dan niet. Dan zeg jij, dan kijk ik verder daag! Wedden dat tie je terughaald om het alsnog voor 6 euro te verkopen. Knipoog
En trouwens, als je iets gekocht hebt, en hij is behoorlijk chagerijnig nadat je hebt betaald, dan heb je het goed gedaan. Knipoog Als hij zegt "Your my special friend" dan heb je nog te veel betaald. Knipoog
Maar de kleding is daar sowieso heel goedkoop, en best goede kwaliteit. Ja