Verjaardags kado; 5 dagen Istanbul.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tellie

Verjaardags kado; 5 dagen Istanbul.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 21:40

Ik krijg dus dit jaar van m'n ouders een 5-daagse reis naar Istanbul.
5 dagen gezellig met m'n moeder op stap in Istanbul Lachen

Wie heeft er nog echte To Do dingen die ik echt moet gaan zien als ik er ben Lachen

Maya1990

Re: Verjaardags kado; 5 dagen Istanbul.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 16:23

Wauw!! Leuk! Gefeliciteerd met je verjaardag Clown
Ik ben er nog nooit geweest, dus ik zou niet weten waar je naar toe moet...Ik heb wel gehoord dat alles daar super goedkoop is: shoppen dus! Haha!
X

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 16:24

Gaaf zeg! Dat is nog eens een cadeau. Haha!
Gefeliciteerd.
Ik ben er ook nog nooit geweest, maar ik zou zeker gaan zwemmen en shoppen.

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 17:40

Leuk!
Ik ben er ong 2 maanden geleden 5 dagen geweest. We zaten in de wijk Sultan Ahmet (hotel Grand Yavuz). Hebben een aantal bazaars bezocht (Grote, Egyptische en een paar kleintjes rond verschillende moskeeën), Sultan Ahmet moskee (ook wel Blauwe genoemd), Yeni moskee (Nieuwe), Suleyman Verward , Hagia Sofia (+de cisternen er vlakbij).
Wat ook heel leuk is, is een boottocht over de Bosporus. Die kan je doen via de reisleider (ong €20/25), maar je kan ook lokale veerponten nemen (ong €2!!). Deze boten vind je naast de brug bij de wijk Eminönü. Vanaf deze plek gaan er ook boten naar de Prinseneilanden (staan nog op m'n to-do list voor de volgende keer Lijst
Ik ben eigenlijk de wijken Sultan Ahmet en Eminönü nauwelijks uitgeweest. Andere wijken komen de voldende keren aan de beurt Knipoog

Nog een tip: de Grote bazaar is leuk om te zien, maar dúúr! Er vlakbij ligt een kleine bazaar met leukere prijzen (10 lira (€ 5.70) voor een sjaal ipv € 20,- )

Nog een allerlaatste (voorlopig Schijnheilig ) : Neem niet je meest sexy kleding mee, ze zijn niet zo Westers als ze zouden willen. Ik en m'n moeder hebben nogal wat huwelijksaanzoeken gehad Rolleyes