Op het strand in Turkije, hoe vermaken?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Op het strand in Turkije, hoe vermaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 21:27

Hallo,

Van de zomer ga ik dan voor het eerst in mijn hele leven naar Turkije ik heb er zin in, alleen de reis is eng Bloos

In ieder geval, Het is in Turkije warm, heel erg warm, hoorde ik al, ik moet een zware factor zonnebrand hebben, maar is 30 wel genoeg? Mijn moeder vind van wel, een meisje uit mijn klas vertelde dat ze 60 ?? had.

Natuurlijk gaan we ook naar het strand en zullen we daar wel hele dagen zitten, van sochtends tot avond, erg warm en ik mag dan nog steeds niet zwemmen, dat betekent dat ik water in kan lopen en er weer uit om wat af te koelen maar wat kan ik verder nog doen op het strand om mij te vermaken??, aan puzzelboekjes heb ik gedacht, maar om daar nu een paar uur aan te zitten vind ik niets, ik beweeg liever Haha! Maar helaas niet alles kan dus.

Hebben jullie nog tips?

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Re: Op het strand in Turkije, hoe vermaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:38

leuke paardenboeken lezen....

Waar zit je ergens?
wij gaan ook, naar Foca vlakbij Izmir.

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Op het strand in Turkije, hoe vermaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:38

Tja boeken lezen, tijdschriften... Als het zo heet is kan je ook maar beter niet in de zon liggen. Als het iets koeler is zou je beachvolley ofzo kunnen doen maar dat zal lastig gaan als het heel druk is.
Er is niet echt heel veel wat je kan doen op een vol strand in de hitte van de dag. Knipoog

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Re: Op het strand in Turkije, hoe vermaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:42

Onder een parasol liggen. Word je veel mooier egaal bruin en veel beter voor je huid. En het is beter uit te houden!
Verder boeken, puzzelboeken, mp3speler mee, en luieren maar.

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Re: Op het strand in Turkije, hoe vermaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:45

boeken lezen, slapen, mooie mannen/jongens bekijken Haha!

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Re: Op het strand in Turkije, hoe vermaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:45

gewoon lekker zonnen enne.. van je uitzicht genieten Tong uitsteken

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Op het strand in Turkije, hoe vermaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 21:48

Beachvolleyen mag ik helaas ook niet Lachen
Luieren, heel eerlijk daar heb ik niet eens aan gedacht, ik schrijf nu alles op en dat heb ik er niet eens bij staan Haha!
meteen weer alles even noteren.

channie: Ik hoop niet dat ik dan ruzie krijg met mijn vriend Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Re: Op het strand in Turkije, hoe vermaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:58

Cow_horse schreef:
Beachvolleyen mag ik helaas ook niet Lachen
Luieren, heel eerlijk daar heb ik niet eens aan gedacht, ik schrijf nu alles op en dat heb ik er niet eens bij staan Haha!
meteen weer alles even noteren.

channie: Ik hoop niet dat ik dan ruzie krijg met mijn vriend Nagelbijten / Gniffelen Haha!



Gewoon een donkere zonnebril opzetten. Niemand die ziet, dat jij een beetje om je heenkijkt Haha! Bloos

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Op het strand in Turkije, hoe vermaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 22:16

Waarom mag je niet in het water als ik het vragen mag? Als je wel nat mag worden zou ik je aanraden om een plantenspuit mee te nemen zodat je je af en toe lekker kunt inspuiten. Anders is het echt te heet. En natuurlijk een walkman meenemen of een gameboy.

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Op het strand in Turkije, hoe vermaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 22:38

Ga leren breien or punniken!! Haha! Haha!
edit: of haken, gehaakte topjes en bikinis zijn best hot Pling Sigaar

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Re: Op het strand in Turkije, hoe vermaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 22:42

He girl in the mirror, is jouw onderschrift in het Fins?

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Re: Op het strand in Turkije, hoe vermaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 22:45

Sorry ff off-topic Haha!
He girl in the mirror, is jouw onderschrift in het Fins? Ja, dus, heb net ff in je profiel gekeken, (lang leve de profielen Haha!)
Grappig, ik ben in Finland geboren!

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Re: Op het strand in Turkije, hoe vermaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 22:55

Phoeh dat word afzien denk ik. Sorry wil je niet ontmoedigen, maar ik ben er in de herfstvakantie geweest (bodrum) en toen was t 30 graden. Een man vertelde me dat het er in de zomer in de schaduw 45 graden is!!!!!!!!!!! Ik ga ook, maar ik hou het denk ik niet lang uit zonder te zwemmen! Zorg er iig voor dat je niet van 11 tot 3 de hele tijd in de zon zit, zeker als je niet kan zwemmen. Heb je nog kans op een zonnesteek. En verder, boekjes en spelletjes etc!

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Re: Op het strand in Turkije, hoe vermaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 23:22

Wat jammer dat je niet mag zwemmen. Ik zou als ik jou was lekker onder ene parasol gaan liggen. (ook als je daar onder ligt moet je je goed insmeren hoor, je kan in de schaduw ook verbranden)

Ik ben een aantal keer in Turkijke geweest. Mij zag je alleen niet veel op het strand. Ik lag liever bij het zwembad. Onder een parasol was het wel uit te houden. Wij hebben daar wel 45 graden gehad. Dan wil je echt niet naar het strand.

Verder zou ik lekker veel gaan slapen als ik jou was en wat goede boeken mee nemen. Veel plezier alvast.

veerledec

Berichten: 6695
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Op het strand in Turkije, hoe vermaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 23:31

Ik ben er vorig jaar ook geweest, eind augustus/begin september, qua temp vond ik t goed te doen, ook al kan ik niet echt tegen te warm weer.
Ik heb rossig haar en ben nogal wit (ook sproeten), heb me ingesmeerd met factor 60 (bij drogist of apotheek), ben onder de parasol blijven liggen op t strand, en ben niet verbrand! Das een wonder, aangezien ik t voor elkaar krijg om zelfs zonder te zonnen hier in nederland alles te verbranden, vooral neus en scheiding (!).
Was alleen stukje verbrand op been wat ik vergeten was in te smeren 1 dag.
Veel plezier!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Op het strand in Turkije, hoe vermaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 23:42

Bedankt voor de reacties Lachen

Dancer: Ik heb de afgelopen 5 jaar niet kunnen zwemmen bij de kleinste beweging vloog mijn arm uit de kom, in Maart ben ik geopereerd en ik mag een half jaar niet sporten Lachen

Dus eigenlijk is zonnebrand factor 60 wel nodig? 30 is dan gewoon veel te weinig.

Een donkere zonnebril heb ik vast nog wel Haha! haha, ik vermaak me nu al bij de gedachten...
Bedankt voor de verdere tips!!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: Op het strand in Turkije, hoe vermaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 01:22

Cow_horse schreef:
Dus eigenlijk is zonnebrand factor 60 wel nodig? 30 is dan gewoon veel te weinig.

Nee, zo werkt het helaas niet. Lees deze website maar eens.

Citaat:
The SPF is not a linear measure of the amount of Ultraviolet blocked. A sunscreen rated 15 blocks 93.3% of UV, and an SPF 30 sunscreen blocks 96.7%. An SPF over 30 does not provide significantly better protection.


Wel vervelend dat je niet kan zwemmen. Zorg ervoor dat je voldoende water meeneemt (meer dan 2L per dag), want je verliest enorm veel vocht bij zulke hoge temperaturen. Probeer ook om tijdens het heetst van de dag een tijdje uit de zon te gaan, door bijv. in een goed geventileerd restaurantje te lunchen. En verder veel leesvoer meenemen natuurlijk. Lekker naar de golven luisteren! Haha!

tiggeriedoo
Berichten: 462
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Rijen

Re: Op het strand in Turkije, hoe vermaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 06:56

OP het strand in Turkije vermaak je je altijd!!!
Ik zou wel onder de parasol blijven liggen! In de zon is het sochtends tot 12 uur goed te doen, daarna is het tussen 1 en 3 echt te warm! IN de zomer kan het oplopen tot boven de 40 graden. Ga lekker met je kont in de branding zitten!!

Ik heb zelf een hele blanke huid vol spoeten. Ik begin al nu, met de eerste zonnestralen, lekker bij te bruinen. Zo heb ik een goede ondergrond. Als ik dan op vakantie ga (in mijn geval in september naar Turkije zoals ieder jaar!) kan ik sochtends lekker met olie op in de zon. Een half uur op mijn rug, half uur op mijn buik. Daarna ga ik even poedelen en lig ik voor de rest van de dag onder de parasol.

Ik heb zelf factor 30 van Delial. Die is goed, Garnier is ook goed. Die hebben een kinderfactor 60 (gebruik ik voor mijn paard haar witte bles) die is water- en zandproof.

Er ligt genoeg volk. Je hebt altijd aanspraak. Wij ouwehoeren wat af in Turkije op het strand!! Daarnaast veel boeken, koop lekker tijdschriften voor je weggaat. mp3 of cd speler mee.

En voorderest...gewoon genieten. Ga in de supermarktjes flesjes water halen inderdaad. Wij kopen altijd 6 kleine flesjes en daarna alleen maar pakken van 6 literflessen. Die kleine flesjes vullen we iedere dag. Ook hebben we een flesje met kraanwater (kun je drinken, maar je maag moet er tegen bestand zijn. Raad het je niet aan!!) zodat je je voeten af kunt spoelen als je uit het water komt!! Lekker lui...dat hoort op vakantie!!!

Een tip is; boek een boottrip! Vraag even goed na bij mensen op het strand of zij weten welke goed is. Ga je sochtends weg met een boot alle baaitjes af en lekker barbequen. Kom je eind van de middag lekker bruin terug! (zorg wel dat je een boot hebt met onderdek zodat je de schaduw in kunt)

En verder...geniet ervan! Neem een cocktail en blijf lekker op je luie trut zitten!!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Op het strand in Turkije, hoe vermaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 07:20

He wat lekker dat je naar Turkije gaat..
Je hebt van die minireisspellen, backgammon is leuk en duurt wel ff voordat dat spel over is. Neemeen pak kaarten mee, kun je nog pacienten(uhm hoe schrijf je dat??)alleen, leesvoer, puzzelboekjes etc..
Ga lekker vroeg naar het strand en ga bv rond lunchtijd ff naar binnen, dan is het zo verschrikkelijk warm en als je niet kunt afkoelen in het water is dat niet een lekker gevoel. Ik was 2 jaar terug in Turkije, eind juni en toen gingen er auto's de straat op met van die luidsprekers op hun dak, omroepen dat iedereen geadviseerd werd binnen te blijven gezien het tegen de 50 graden werd die dag(ja je leest het goed!), niet lekker dus.
Veel plezier daar he, geniet ervan, ben jaloers Knipoog

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Re: Op het strand in Turkije, hoe vermaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 09:18

Lezen, lezen, lezen... en misschien kan je een luchtbed kopen dat het water in kan... kan jij lekker lui liggen en je benen/goede arm het water dompelen terwijl je je vriend je lekker rond laat zwemmen... Schijnheilig

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Op het strand in Turkije, hoe vermaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 09:24

hahaha Vik daar dacht ik dus ook al aan.

Dat je veel water drinkt is heel erg belangrijk!!! Mijn vriend en ik kochten op Gran Canaria elke dag 5 liter water en dan was dat nog niet eens het enige wat we dronken. Water isheel erg goed koop en uiteraard niet uit de kraan drinken daar.
Neem je ook diarreepillen mee??? Stomme vraag misschien maar je zult het mar krijgen en dan kun je dus helemala niet meer naar het strand Haha!
verder boeken mee nemen. MP3 speler, in de middag onder de parasol gaan liggen straks nog een zonnesteek.

eljubo

Berichten: 2201
Geregistreerd: 26-07-03

Re: Op het strand in Turkije, hoe vermaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 09:34

Het is 2 jaar geleden zelfs in de zomer 59 graden geweest in Turkije.
(Vertelde onze manager van ons hotel 2 weken geleden) Je mag dan vaak niet eens naar buiten. Alleen 's morgens even zwemmen. En 's middags naar je kamer gaan o.i.d. omdat je ook heel suf word van de warmte. Op het strand mag je dan ook vaak niet komen. (Ligt eraan hoe warm het is). Het zand is dan ook heel warm en je verbrand heel erg snel. Daarom gaan wij ook nooit naar Turkije in de zomer, maar alleen in de herfst- en meivakantie. Lachen

Dreamer_S
Berichten: 3603
Geregistreerd: 05-05-04

Re: Op het strand in Turkije, hoe vermaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 09:50

ooh jeetje jullie maken me wel bang met al die verhalen van 45 graden en zelfs 59 graden! ik ga 3 juli een week naar Alanya.. waar ga jij precies heen dan cow_horse?
ik zou vooral die tip van die donkere zonnebril en lekkere mannen bekijken aanraden haha..Haha!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: Op het strand in Turkije, hoe vermaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 15:20

-> BI
het vakantieforum Knipoog

Bonny
Berichten: 4731
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Twente

Re: Op het strand in Turkije, hoe vermaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 18:16

Wij hadden het bloedje heet in Turkije, wij zaten in Kusadasi, mooie stad.
Ik zou tijdschriften mee nemen en verder tjah? Verward