Iemand tips voor een weekje LONDEN?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Iemand tips voor een weekje LONDEN?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 17:21

Omdat we deze zomer niet op vakantie gaan en ik al een tijd gewerkt heb, wil ik graag een weekje naar Londen. Om daar allemaal dingen te bezoeken!
Reispartner heb ik nog niet... ben ik nog naar op zoek (dus als je geroepen voelt.....)

Maarrrr..... waar kan ik het beste mee vliegen en waar kan ik het beste overnachten? Heeft iemand linkjes oid? Het gaat puur om een weekje weg.

Misschien nog tips om gebouwen of dergelijke te bezoeken?

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Iemand tips voor een weekje LONDEN?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:29

je kunt een hele leuke tour doen... dat begint met een kleine wandeling met gids langs de koninklijke gebouwen en andere bezienswaardigheden. die man legt heel veel uit en weet echt veel te vertellen. die tour is een onderdeel van een hop on hop off bustour. dat zijn die rode dubbeldekkers zonder dak (als het lekker weer is is dat heerlijk) en die rijden langs alle mooie en belangrijke bezienswaardigheden. je kunt de hele dag lang zo vaak uit en instappen als je wilt. je krijgt dan een kaart waar alle haltes zijn.

wij hebben met KLM gevlogen, was niet eens duur. de vlucht duurt maar 3 kwartier. wij hebben overnacht in een hotel vlakbij paddington station (daar komt de heathrow trein aan en kan je verschillende metros nemen naar de stad) hoe mijn moeder dat toen geregeld heft weet ik zo niet... denk dat ze dat bij een reisbureau wel weten.

zorg ook dat je hier alvast een metrkaart koopt voor de tijd dat je daar bent. met de metro kun je overal komen en het is echt superhandig. als je hem hier van te voren koopt ben je een stuk goedkoper uit.

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Re: Iemand tips voor een weekje LONDEN?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 00:57

Neem in ieder geval voldoende geld mee......

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Re: Iemand tips voor een weekje LONDEN?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 00:59

ik bennet een week naar Londen geweest...wij gingen met de boot vanuit Hoek van Holland. Het is er inderdaad wel duur, maar wij zaten in zo'n low budget herberg (overigens NIET aan te raden) Ik zou zeker weten een metro kaart kopen, echt superhandig.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Iemand tips voor een weekje LONDEN?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:06

Ik ben twee keer een lang weekend naar Londen geweest in de afgelopen maanden en heb heel veel gezien. Een keer wezen vliegen (Easyjet!) en een keer met de trein. Hotel had ik hier vandaan: http://hotels-london.org/nl/index.html (je kunt sorteren op prijs).

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Re: Iemand tips voor een weekje LONDEN?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:06

jaaaaaa ik wil mee.

Siggislief

Berichten: 14063
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Iemand tips voor een weekje LONDEN?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 21:30

Ik ben er in maart geweest met school met de snelle boot Haha!
En zat in het Elysee Hotel vlakbij het Hyde Park.
ik vondt het leukste daar .. bij het paleis van de koninging vlakbij de BiG Ben *LOL* (die mannen voor het paleis staan die zijn het leukste *LOL* )

En zijn ook nog in dat warenhuis van Londen..

Het leukste was.. De Musical van WE WILL ROCK YOU Haha! *LOL*

-x- SigG

obelixje

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Dongen

Re: Iemand tips voor een weekje LONDEN?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 23:44

je moet echt naar het Rainforest Cafe gaan. Als je binnenkomt is het gewoon een winkel, maar één trap naar beneden is een stap in een andere wereld. supermooi café, helemaal ingericht in wildlife stijl (staat zelfs een olifant binnen!). Het is te vinden vlakbij Picadilly Circus.

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Iemand tips voor een weekje LONDEN?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:50

Ik ben er met het vliegtuig geweest (dacht easyjet). We zaten in het regent palace hotel op picadilly circus. Het is niet super luxe, maar wel netjes en de prijs ook is goed. Je zit dan lekker in het drukke leven van Londen. Je hoeft ook maar een stukje te lopen en je bent bij de metro, daarmee kun je overal wel komen.

We zijn wezen shoppen en hebben vanalles bezocht. Natuurlijk moet je langs het paleis op Haha! Ook die straat met muziekanten moet je bezoeken (is naam kwijt Scheve mond ) Als je meer aanbevelingen wilt horen moet je maar even pben Knipoog