Rimini Italie. wat doen en wat niet

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Rimini Italie. wat doen en wat niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:30

Over 2 maandjes is het zover, Dan ga ik samen met mijn vriend romantisch op vakantie naar Rimini In Italie.

Nou zou ik graag leuke verhalen horen van mensen die daar ook zijn geweest.die mij ook kunnen vertellen wat we zeker moeten doen en wat absoluut niet!

we gaan zowieso naar San Marino om kleertje te kopen Tong uitsteken en als het even meezit naar Venetie. ook willen we een bezoekje doen aan de grootse europese discotheek.

wat ik me afvraag is:
zijn er ook leuke dag dingen om te doen?
en is er ook iets met dolfijnen?

nou barst maar los zou ik zeggen!

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Rimini Italie. wat doen en wat niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:34

Ik ben er geweest, 4 jaar geleden.
San Marino is erg leuk.
Verder, het strand is leuk, in Rimini zelf zijn leuke winkeltjes, en leuke discotheken.

Anoniem

Re: Rimini Italie. wat doen en wat niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:37

het strand is toch gewoon zand en geen schelpen/stenenstrand? zijn er ook leuke activiteiten te doen op het strand zelf?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132220
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Rimini Italie. wat doen en wat niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:38

Ik heb je topic verplaatst naar Bokt International.

Ik zal zometeen even mijn moderator-pet af zetten en je nog wat info geven Knipoog

Anoniem

Re: Rimini Italie. wat doen en wat niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:41

ok bedankt in ieder geval! Tong uitsteken

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132220
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Rimini Italie. wat doen en wat niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:45

Oke, daar ben ik weer *LOL*

Wij zijn een jaar of 5 geleden naar Cattolica geweest, dat ligt ca. 20 km. onder Rimini.
Dit jaar (over een week of 3, om precies te zijn Knipoog) gaan we er weer heen.
Je begrijpt vast al wel dat het ons goed bevallen is Lachen

We zijn een paar keer in Rimini geweest en dat is een leuk stadje.
Sommige wijken zijn wel een beetje kak, maar er zijn ook genoeg leuke winkeltjes ed. te vinden.
Ook het uitgaansleven schijnt er nogal heftig te zijn Knipoog

San Marino is zeker de moeite waard!
Een tip: zorg dat je op tijd vertrekt, anders is het er echt gigantisch druk.

Het is ook leuk om eens langs de kust te rijden, zeker de kuststrook naar het zuiden is de moeite waard.
Je komt dan langs Riccione, Misano, Cattolica etc.
Tot een stukje voor Ancona is het zeker leuk om te zien.
En natuurlijk om te stoppen en een terrasje te pikken Knipoog

www.rimini.com is een leuke site; jammer dat het in het Italiaans is, maar plaatjes kijken is ook leuk *LOL*

Anoniem

Re: Rimini Italie. wat doen en wat niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:57

haha ok! toppie ik ga nu eens even de foto's kijken!

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Rimini Italie. wat doen en wat niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:11

Ik ben er drie jaar geleden geweest. Rimini op zich is heel mooi en de dorpjes er omheen, maar de mensen..
Ik was er vlak voor het hoogseizoen en het barstte van de Italianen. Die mannen/jongens die komen echt zo op je af, staan opeens hijgend in je nek achter je te dansen en als je ze afpoeiert blijven ze proberen.. Op een gegeven moment stonden m'n vriendinen en ik in zo'n club echt te dansen en af en toe elleboog naar achter te stoten Tong uitsteken
Ook op het strand komt om de 5 minuten zo'n type op je af of je dit wil kopen, dat, een foto maken, etc etc. Oh en dan nog die proppers. Maargoed dat zal op Salou ook wel zo zijn. Wel leuk was dat op he strand 's ochtends en 's avonds van die kleedjes waren waar je goedkoop kleding, riemen, horloges, sieraden, zonnebrillen en tassen kon kopen oh en gekopieerde CDs. Heel goedkoop allemaal.
Die grootste europese discotheek ben ik ook geweest, ben even de naam kwijt, maar die is super mooi inderdaad. Vrij groot ook, maar voornamelijk zó mooi! In Romeinse stijl enz in gericht en zelfs een zwembad. Helaas toen ik er heen ging onweerde en regende het dus we konden daar geen gebruik van maken.
Copacobana is ook een aanrader, leuke discotheek, was vlak bij ons hotel. En Peter Pan, maar toen was het voornamelijk euhh een homotent geloof ik.. Verward
San Marino vond ik persoonlijk niet super. Ik kan slecht tegen hoogteverschillen (que vivo plat nederland!) en het ligt vrij hoog, dus ik zat daar al met duizelende oren. Knipoog
En ach zo goedkoop is het nou ook weer niet. CDs die je daar kon kopen koop je voor even duur bij de goedkopere CDzaak zoals SamSam music. En de kleding die ze daar hadden, nou ben ik al nooit echt super geïnteresseerd in de massa-merkkleding zoals Diesel enzo, maar ik vond het een beetje verdacht, sommige dingen waren wel ERG goedkoop.
Drank kan je er trouwens wel goedkoop krijgen.

Er waren ook veel kledingwinkeltjes in Rimini zelf, leuke kleding maar hoe duur! Gestoord En als je even naar die kleding keek of wat snuffelde keek het winkelpersoneel (meestal een oudere vrouw) je heel argwanend aan, soms zaten ze te roddelen zelfs over je Scheve mond (ik spreek wel wat italiaans, sukkels! I hear ya!)

Oh, en kijk heel erg uit voor je tas en portomenee. Mijn portomenee met 80 euro was gestolen in een discotheek Huilen

Als je bij x-travel ofzo zit, kan je ook meedoen met een bootexcursie, waarschijnlijk ook wel als je daar niet bij zit trouwens. Echt een aanrader, heerlijk op met een beetje wind, en we stopten ergens waar je kon zwemmen en we een duikwedstrijdje deden, en we hadden een barbecue. Je verbrand als een kreeft op het water trouwens Clown

Niet dat je echt wat ziet van Rimini zelfs, maar hier zijn mijn vakantie foto's van toen Knipoog

Anoniem

Re: Rimini Italie. wat doen en wat niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:55

Vriend van [naam]:

Leuk verhaaltje Meisje in de Spiegel.

Ik denk dat het met die Italiaanse jongens wel een ander verhaal wordt als je er als meisje met een jongen heen gaat, neem aan dat ze dan wel wat afstandelijker worden, en zo niet.. naja, dat merken ze vanzelf Knipoog Doei!

We zitten idd bij X-travel, ben jij toe de tijd ook met de bus gegaan? En wat je zegt over die kleding in San Marino, ja er zal vast en zeker ook wat fakes tussen zitten, maarja, wij kijken toch niet zo naar de merken, het staat leuk/zit lekker of niet, of het niet Diesel of wat dan ook is toch?

Kan trouwens je foto's niet bekijken..

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Rimini Italie. wat doen en wat niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:28

Ah je moet ingelogd zijn bij MSN denk ik Lachen
Ja ik was ook met de bus. We gingen om 9 uur 's ochtends weg en kwamen de volgende dag om 6 uur aan..sjonge wat was ik gebroken. Scheve mond
De terugreis ging veel sneller, we zaten maar met z'n 12'en in de bus (dubbeldekker! *LOL* ) en we waren toen maar 16 uur onderweg ofzo.

Anoniem

Re: Rimini Italie. wat doen en wat niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:15

jeeeeeeeeeetje duurd dat zo lang? naja niks aan te doen!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132220
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Rimini Italie. wat doen en wat niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 19:38

Ja Share, het is toch een kilometer of 1400 *LOL*
Dat rijd je niet in een paar uur Knipoog

Ik kom hier nog even kijken omdat ik nog een leuke site over Rimini heb gevonden. 'k Dacht, kom, laat ik het even aan Share doorgeven *LOL*

http://www.riminiturismo.it/info/dbase/lingua_new.html
Deze kan wel in het Engels!

SanderP

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Rimini Italie. wat doen en wat niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 00:07

Hmmm.... volgens mij zijn begrippen als romantisch en Rimini er twee die niet echt samengaan... Nagelbijten / Gniffelen

SanderP

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Rimini Italie. wat doen en wat niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 00:40

Ow... en als je doet wat je in Rimini hoort te doen, doe het dan wel veilig... Pling

Anoniem

Re: Rimini Italie. wat doen en wat niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 10:03

thnx oscar! Ja

enne Sander P:

ach als we het maar gezellig hebben saampies..enne ik weet niet wat jij bedoel met " en als je doet wat je in Rimini hoort te doen, doe het dan wel veilig" maar als je doelt op seks? dan snap ik je punt niet helemaal Lachen

SanderP

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Rimini Italie. wat doen en wat niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 10:04

Wat valt daar niet aan te snappen dan? Is niet echt een romantische omgeving daar of doelde je daar niet op?

Anoniem

Re: Rimini Italie. wat doen en wat niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 10:21

laat maar Doei!