Duikvakantie ?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Duikvakantie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 10:22

Aangezien ik deze vakantie geen zin heb om met m'n ouders mee te gaan op vakantie, wil ik ergens een leuke duikvakantie gaan doen met mensjes van m'n eigen leeftijd (rond de 18 dus Knipoog).
Weet iemand misschien waar er leuke/mooie georganiseerde duivakanties in het buitenland zijn, waar je je Open Water brevet kan halen en die wel een béétje binnen mijn budget vallen Clown (niet in Verweggistan dus, al lijkt het me wel heel gaaf trouwens Cool ).

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Re: Duikvakantie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 00:42

egypte nummer 1

ben er al 4 jaar geweest en het is en blijft prachtig.
zelfs met wilde dolfijnen gezwommen

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Re: Duikvakantie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 10:24

Zijn daar ook georganiseerde duikvakanties ? Zoek nl. meer een 'kamp'achtig iets, zodat ik er in m'n eentje naar toe kan en er wel wat andere mensjes van mijn leeftijd zijn.
Maar het lijkt me wel heeeel koel !! Dolfijnen Lovers

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Re: Duikvakantie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 19:06

Sjongejonge ... had ik iets gevonden, is het natuurlijk al vol Verdrietig
Echt niemand verder een idee ??? *ik krijg al bijna het ernstige voorgevoel toch met m'n ouders mee te moeten Slapen*

_love_
Berichten: 6
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Duikvakantie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 13:23

ahg wat sneu voor je. sorry ik weet niets al lijkt het me wel heel gaaf

_love_
Berichten: 6
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Duikvakantie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 13:23

_love_ schreef:
ahg wat sneu voor je. sorry ik weet niets al lijkt het me wel heel gaaf

Dan wil ik wle met je mee ik ben nu 17 dus...

0mandy0
Berichten: 812
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: vlijmen

Re: Duikvakantie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 19:05

Niet vr het een of het ander maar die cursussen zijn hartstike gevaarlijk ze luizen je er mee in . Ik zelf duik bij een vereniging en ben bezig met mijn brevet en dat is van de NOB Vork . Maar padi openwater cursus is een afrader Knipoog . Er zijn met die cursus vele mensen om het leven gekomen door te snelle opstijging duikeiders die niet opletten enz. Ik zou het persoonlijk niet doen als je geen ervaren duiker bent Knipoog Ik zou als ik jou was gewoon een paar keer meegaan met een introductieduik dat is veel veiliger Haha! En in turkije is het al helemaal oppassen geblazen. De apparatuur is vaak rot. De autmaat heeeft scheuren in de slangen en de flessen zijn niet op tijd gekeurd je kan dat trouwens controleren er staan 5 inslagen in afdrukken Knipoog

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Re: Duikvakantie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 19:08

Mmmz, ik heb net besloten een PADI cursus in Spanje te gaan doen Bloos!
Heb er ook over zitten denken om gewoon hier te gaan duiken, maar ten eerste heb ik geen geld over en ten tweede lijkt het me hier zo saai Tong uitsteken Bovendien waren de vorige keren dat ik bij een PADI-duikschool heb gedoken best okee ...
In mei gaan we naar Turkije, dan zal ik het in ieder geval maar niet doen Lachen

0mandy0
Berichten: 812
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: vlijmen

Re: Duikvakantie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 19:13

Het kan wel hoor maar het is wel slecht die padi cursus omdat je er zo mee klaar bent. Ik duik echt voor mijn hobby en heb ook mijn eigen spullen Bloos Ik zit bij een club en in september gaan we met de hele bubs naar zeeland en dan gaan we daar ook duiken Haha! Als ik mijn nachtduik module haal mag ik ook gaan nachtduiken Tong uitsteken

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Re: Duikvakantie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 19:16

Ik heb mijn PADI Open Water hier in Nederland in het zwembad en in het theorie- lokaal gehaald en heb vervolgens in Florida mijn verplichte (lekkere warme) buitenduiken gemaakt, Lachen. Zeer bekwame mensen daar, prima apparatuur. Ook bij Jamaica gedoken, schitterend! Malediven tot 2 maal toe aangedaan om te duiken, daar viel het iets tegen door het verkeerde jaargetij waardoor we veel stroming hadden tussen de eilanden en er troebeler water was. Voordeeltje daarvan was wel dat het er stikte van de grote haaien! Je moet er van houden natuurlijk......Ook dat was een PADI- duikschool met prima dive-masters en zeer goed materiaal. Wat ik je dus wel als advies wil geven, haal hier je duikbrevet, dan kom je goed beslagen ter ijs (uhm, ter zee). Veel succes met het vinden van een gave duikplek!

0mandy0
Berichten: 812
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: vlijmen

Re: Duikvakantie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 19:19

FlyingHigh schreef:
Ook dat was een PADI- duikschool met prima dive-masters en zeer goed materiaal.


Als je er een beetje verstand van hebt en als je het goed bekijkt dan weet je wel dat het geen goed matriaal is. En als je echt leert duiken krijg je een ontzetend dik theorieboek dat over vanalles en nog wat gaat Knipoog

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Re: Duikvakantie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 19:29

Mmz naja, daar zit inderdaad ook wel wat in ...
Wat ik anders miss doe is dat ik deze vakantie gewoon weer een 1-op-1-duik doe zeg maar en dan volgend jaar een kamp-achtig iets van 13 dagen ... ook met theorie. Weet niet of dat beter is ?

0mandy0
Berichten: 812
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: vlijmen

Re: Duikvakantie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 19:32

theorie is idd gewoon beter om er bij te krijgen Knipoog

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Re: Duikvakantie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 22:07

Ja dat snap ik Knipoog Ik bedoelde meer of als het vanuit Nederland georganiseerd is en over meer dagen het wel 'veilig' is ? Dat zal haast toch wel ...

0mandy0
Berichten: 812
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: vlijmen

Re: Duikvakantie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 20:06

ja want in nederland gelden daar ook allerlei regels over dus zal het wel goed zijn Haha!

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Duikvakantie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 16:55

Ik heb ook in het buitenland leren duiken en ook mijn vervolgcursussen in het buitenland gedaan. Je krijgt altijd negatieve reacties van mensen die het in NL geleerd hebben want daar leer je het veel beter maar daar ben ik het niet mee eens.

Je hebt overal ter wereld goede en minder goede duikscholen en als je een beetje gezond verstand gebruikt kom je een heel eind met het vinden van een goede.
Toevallig dook ik vorig jaar met een man die zijn brevet in NL gehaald had en ook nog eens de allerduurste spullen bij zich had en die bakte er werkelijk niets van terwijl hij al bijna net zoveel duiken op zijn naam had staan als ik.

Denk wel even aan je verzekering want die denkt niet altijd standaard een duikongeval.

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Re: Duikvakantie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 09:58

Maroush schreef:
Mmmz, ik heb net besloten een PADI cursus in Spanje te gaan doen Bloos!
Heb er ook over zitten denken om gewoon hier te gaan duiken, maar ten eerste heb ik geen geld over en ten tweede lijkt het me hier zo saai Tong uitsteken


Waarom denkt iedereen dat NL saai is??
Het is hier geweldig duiken!
En ja! Ik weet ook hoe het in de blauwe wateren is... Middelandse zee, en caribbean! Venezuela. Maar NL blijft geweldig.

Als je je brevet hebt, en duikspulletjes, en je wilt eens NL ontdekken. Geef maar een gil! Gaan we eens duiken.

Maar duikreizen, Pb splash_ op bokt eens! Zij werkt bij een Duikreisburo!!
Kan je vast verder helpen!

Succes. En veel plezier bij het duiken! Geweldige hobby!

Ik in Zeeland:
Afbeelding

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Duikvakantie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 14:05

Ik krijg het al koud als ik naar de foto kijk. Knipoog

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Re: Duikvakantie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 19:28

Ik werk inderdaad bij een Duikreisbureau, als je wat wilt weten, PB me dan even Lachen

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Re: Duikvakantie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 14:05

Ga dit jaar toch niet meer op vakantie denk ik, maar voor volgend jaar ga ik zeker een x pb'en Haha! Best handig bokt Knipoog
En Frank, het ziet er idd errug koud uit !!!

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Re: Duikvakantie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 14:08

Haal dan hier vast je brevet!
In Delft weet ik een supergezellige en zeer goede duikschool.
Daar heb ik mijn brevetten ook gehaald en ga ik volgend jaar (na het behalen van mijn Rescue) duiken begeleiden in het Oostvoornse en Zeeland.

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Re: Duikvakantie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 14:11

Daar zit op zich ook wel wat in ...
Ik ga het eens overleggen hier Knipoog

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Re: Duikvakantie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 14:23

Weet je wat het is, als je hier hebt leren duiken kan je overal duiken!
Hier in Nederland is een zicht van 10 mtr uitzondering! Dan wil je wel goed leren trimmen ed om geen stofwolken te veroorzaken!
Ook is het goed voor je onderwatercoordinatie.

Er wordt erg veel aandacht besteed aan de theorie achter het duiken. Iets dat de meeste scholen in de toeristische gebieden achterwege laten 'voor het gemak' Maar!!! uitzonderingen daar gelaten hoor.

Als je na de zomer een cursus doet, is het water nog heerlijk hier, en wordt het steeds helderder! Met een goed 7mm pak krijg je het absoluut niet koud. Ik heb met mijn pak (één van de beste) in water van 1 gr gedoken. Erg goed te doen! Alleen omkleden is minder... Maar als je je plekjes weet zijn er wel containers om je om te kleden. Aan het Oostvoornse meer is zelfs een kleedkamer, verwarmt en mét warme douche.... Lachen