waar naar Griekenland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boxer11

waar naar Griekenland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 15:45

Na jaren niet op vakantie te zijn geweest willen mijn vriend en ik dit jaar weer eens gaan. Nu hebben we bepaalde eisen en komen we eigenlijk uit op Griekenland...
Wie van jullie is er alleens geweest en heeft tips?
Welke eilanden, wat MOET je zien?

Even kijken wat staat in de boekjes:
Kreta, Corfu, Kos en nog wat andere kleine landjes...

Suusiej

Re: waar naar Griekenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 15:52

Ik ga naar Cherconissos, een echt uitgaansoord. Als je meer wilt zien van de cultuur en historie enzo, kan je denk ik beter naar de wat minder toeristische plekken gaan.

MissSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:28

Chersonissos op Kreta is idd goed uitgaans-gebied, maar bv andere delen van Kreta zijn nog lekker rustig, en Kreta is wel heeeeel erg mooi, en je kunt er veel uitstapjes maken... bv. de Samariakloof, Spinalonga ( het lepra-eiland ), binnenland verkennen, en ze hebben hele mooie stranden ( is nog veel meer te doen hoor, kom er zo even niet op.. ) Ook leuke griekse eilanden zijn Kos, het fietseiland en Rhodos ( ook heeeel mooi )... Maar daar kan ik niet zo heel veel over zeggen omdat mijn vakanties daar meer waren van : uitgaan, strand, eten en weer uitgaan... hoewel je daar dus ook veel kon zien Bloos
Magoed, Kreta ik zeker een aanrader!

Boxer11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 08:02

Hmmmm dan kan ik al meteen vermelden dat wij geen uitgaanstypes zijn Haha!
Een cafe ok, maar geen disco voor ons.... We zaten te denken aan Corfu, nog iemand die daar weleens is geweest?

Lhundol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 22:09

ik ben half grieks en woon zomers in athene. en het vaste land is ook prachtig hoor! je zou op athene kunnen vliegen en na een paar dagen athene en omstreken via de haven van athene wat eilandjes kunnen doen. denk aan de west cycladen ofzo. je kan bv. naar garos en dan naar santourini.... prachtig! en helemaal niet duur! maar ook het vaste land zuiden is heel mooi....! olympia... delphi enz! pb me anders even!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 14:40

Ik ga 30 juni naar Rhodos toe Haha! In Falaraki schijnt het dat je daar ook leuk kunt uitgaan.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 21:19

Ik het net een soort van cultuurreis door Griekenland gemaakt. We zijn begonnen in Athene, toen naar Korinthe, Olympia en Delfi oa. Echt supergaaf, maar je moet er wel van houden.

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 10:10

Wij zijn een paar jaar terug naar Rhodos geweest, echt een heel leuk eiland.
Gezellig uitgaan, leuke plaatsjes, mooie stranden ( hihi en een goeie tandarts)
Ik zou er graag nog een keer terug komen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 23:03

Ben vorig jaar naar Chios geweest!! Echt super leuk. Het is niet zo'n groot eiland en nog helemaal niet toeristisch. Ik vind het echt een aanrader!!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:21

Ik ben zowel op Corfu als op Kreta geweest Knipoog
Wij zijn ook geen discogangers maar houden wel van lekker eten, een terrasje pikken en wat gezelligheid om ons heen.
Geen Salou-achtige toestanden, maar ook geen dooie boel Knipoog

Corfu is ons erg tegengevallen.
Wij zijn ca. 7 keer op Kreta geweest en dat is ons wel heel goed bevallen.
Chersonissos is inderdaad het Salou van Griekenland *LOL*
Veel discotheken en vooral op uitgaan gericht.
Als je op zoek bent naar een plaatsje waar nog wel een echte Griekse sfeer hangt maar wel wat vermaak is, dan kan ik je Rethymnon aanraden.
Genoeg terrasjes, heerlijk eten, gezellige sfeer.
Maar niet dat massale van bijv. Chersonissos.

Als je nog iets wilt weten dan mag je altijd een pb-tje sturen!

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 15:01

hai,

ik heb 2 maanden in griekenland gezeten ivm werk en leren zat daar op school.
ik zat in heraklion kreta was heerlijk daar alleen zat ik er in februarie dacht ik dus was geen strand weer.
maar griekenland vind ik heerlijk ook het eten heelrijk.

oja en niet te vergeten kos daar was het ook heerlijk.

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:37

Ik ben op Corfu en Kreta geweest.
Corfu vond ik echt geweldig. We zaten in het plaatsje Agios Gordis. We hadden een auto gehuurd en hebben veel dingen bekeken. Ook naar veel leuke kleine stranden geweest. Het is een mooi groen eiland.
Wij houden wel van terrasjes en lekker uit eten gaan, maar uit geweest zijn we niet. Ik deel dus niet dezelfde mening als Oscar.

Vorig jaar ben ik een stadje voor Rethymnon geweest. Ook hier hadden we een auto. Ook een erg leuke vakantie, maar Corfu beviel ons beter. Kreta is nog meer ingesteld op toerisme.

Dit jaar gaan we naar Rhodos, hopelijk wordt dat ook zo leuk!

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 21:10

Vorig jaar op Kreta geweest, plaatsje Malia (vlakbij Chersonissos). BEn ook geen uitgaanstype, maar was wel erg mooi daar!

Dit jaar gaan we naar Rhodos Lachen

anke2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 10:58

Ik ben net 2 dagen terug van Kreta, wij zaten ook in Malia. Ik vond het daar echt helemaal geweldig! Echt een super leuke stad met een mooi strand, vriendlijke mensen en ook leuke discotheken. Drie jaar geleden ben ik naar Kos geweest, dat vond ik ook super leuk alleen daar waar wij zaten was een kiezelstrand en dat vond ik wel iets minder. Maar Kos was ook erg leuk! Lachen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 12:52

Ik ben alleen op Corfu geweest van die 2 bestemmingen maar wij hadden echt slecht weer. Voor mij dus nooit meer. Het eiland is niet voor niets zo groen Haha!

Als ik alle eilanden (en dat zijn er teveel om op te noemen) waar ik geweest ben met elkaar vergelijk, zou ik nog wel eens terug willen naar Skopelos. Een ontzettend leuk stadje, prachtige stranden en nog niet zo toeristisch.

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:26

corfu kan je denk ik t beste heen gaan in de zomer, is t minst warm hoorde ik.. Anders kook je al snel weg met 35-40 graden..

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 19:10

Corfu ben ik nu 2 keer geweest en ik vind het echt super! Ja
Echt uitgaan kan je alleen in Corfu-stad (Kerkyra) en de wat grotere badplaatsen, verder zijn er meer gewoon gezellige dorpjes, lekker eten, gezellige terrasjes, enz.

Naar Corfu kan je wel het beste in de zomer gaan, dan is het echt héérlijk weer, in het voor- en najaar kan het wat regenachtig zijn (en niet echt strand-temperaturen), maar daardoor is het eiland wel weer heel erg mooi groen, absoluut geen dorre boel! Cool

Leuk om te bekijken is natuurlijk het paleis van Sissi, en ook Corfu-stad is erg mooi (ook een erg schone stad vooral) en heeft oude vestingsmuren/musea's.
Ook een bootexcursie naar de eilandjes Paxos + Antipaxos is super (zulk blauw water als daar heb je nog nooit gezien..).
Ook kan je een dagje met de boot naar Parga, een (vrij toeristisch, maar wel leuk) plaatsje op het vasteland.

Het leukste vind ik om lekker scooters te huren en daarmee over het eiland te gaan touren. Aangezien het niet zo'n heel groot eiland is, ben je overal zo.

De mooste (zand)stranden zijn bij Glyfada Beach en Paleokastritsa (of iets wat daarop lijkt Haha!).
Aan de noord- en uitsterste zuikdkant van het eiland vind je wel vooral héél veel engelse toeristen (=minder leuk qua sfeer, alles is typisch engels, veel zuipen, erg druk enz..), maar dat is maar net waar je van houdt Haha!

Ook ben ik nog op Lefkas (en eigenlijk alle kleine eilandjes in de Ionische zee Haha!) geweest, maar qua eiland sprong Corfu er toch wel uit!
Lefkas is wat saaier, weinig excursiemogelijkheden en alleen Lefkas-stad is echt de moeite waard!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 19:06

Ik vlieg donderoachtend vroeg naar Rhodos namelijk 5.50 uur wel erg vroeg ook vind ik maar goed is niet anders.