Corfu ben ik nu 2 keer geweest en ik vind het echt super! 
Echt uitgaan kan je alleen in Corfu-stad (Kerkyra) en de wat grotere badplaatsen, verder zijn er meer gewoon gezellige dorpjes, lekker eten, gezellige terrasjes, enz.
Naar Corfu kan je wel het beste in de zomer gaan, dan is het echt héérlijk weer, in het voor- en najaar kan het wat regenachtig zijn (en niet echt strand-temperaturen), maar daardoor is het eiland wel weer heel erg mooi groen, absoluut geen dorre boel!
Leuk om te bekijken is natuurlijk het paleis van Sissi, en ook Corfu-stad is erg mooi (ook een erg schone stad vooral) en heeft oude vestingsmuren/musea's.
Ook een bootexcursie naar de eilandjes Paxos + Antipaxos is super (zulk blauw water als daar heb je nog nooit gezien..).
Ook kan je een dagje met de boot naar Parga, een (vrij toeristisch, maar wel leuk) plaatsje op het vasteland.
Het leukste vind ik om lekker scooters te huren en daarmee over het eiland te gaan touren. Aangezien het niet zo'n heel groot eiland is, ben je overal zo.
De mooste (zand)stranden zijn bij Glyfada Beach en Paleokastritsa (of iets wat daarop lijkt
).
Aan de noord- en uitsterste zuikdkant van het eiland vind je wel vooral héél veel engelse toeristen (=minder leuk qua sfeer, alles is typisch engels, veel zuipen, erg druk enz..), maar dat is maar net waar je van houdt 
Ook ben ik nog op Lefkas (en eigenlijk alle kleine eilandjes in de Ionische zee
) geweest, maar qua eiland sprong Corfu er toch wel uit!
Lefkas is wat saaier, weinig excursiemogelijkheden en alleen Lefkas-stad is echt de moeite waard!