Val Thorens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Val Thorens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 16:07

Is iemand daar wel eens geweest, gaat iemand daar nog heen?
Wij gaan daar dit jaar heen, en ik heb geen idee wat ik me erbij voor moet stellen.
Ook gaan wij de 1ste week van mei (de zgn Dutch Snowtime Week oid). Ligt er dan nog wel sneeuw Verward

Fitzroy

Re: Val Thorens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:28

Val Thorens zelf ligt al op 2400 m en het skigebied gaat tot 3300 of 3600 m (weet ik niet meer precies)
Ik vond het een erg leuk dorpje maar wel veel Nederlanders.
Gezien de berichten van de afgelopen dagen over Frankrijk kun je er vast nog wel skien over 2 weken Knipoog

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:06

Ik ben net 2 weken terug uit Val Thorens, was erg leuk. Het is een groot ski-gebied en ook hoog. Heb je wel eens eerder geskied?
De hoogste piste ligt op 3200 meter, hier ligt altijd wel sneeuw (ook in de zomer zeggen ze). Dit komt mede door een aantal gletsjers. De noordzijde is waarschijnlijk nog zeker goed te doen, de zuidzijde misschien wat minder. Ik kan niet zo heel goed skieen, maar voldoende pistes waar mooie sneeuw lag. Zeker Morainne is een blauwe piste die waarschijnlijk nog goed te doen is, die is ook lekker breed. Dus heb je lekker de ruimte.
Het dorp ligt midden tussen de pistes, dikke kans dat je van je appartement/hotel op de piste kan stappen. Veel kroegjes en winkeltjes. Wel erg toeristisch, veel nederlanders, maar ook genoeg engelse en fransen hoor. De Franse mensen uit de buurt gaan vaak in het weekend "even"skieen!
Wel iets om rekening mee te houden zijn de prijzen van de supermarkten, de ene is een stuk duurder dan de andere,....maar sowieso duurder dan normaal (bijv. buiten val thorens of in nederland).
Veel plezier!!!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 14:05

Wij gaan er nu al zo'n 10 jaar naartoe om te skieen en snowboarden. Hardstikke leuk. En de Nederlanders zijn heel erg in opkomst. Over het algemeen verstaan de meeste mensen daar ook wel Nederlands, dus dat is erg makkelijk!!
Als je een beetje van toeristisch en ongelooflijke drukte houdt, moet je er zeker heen gaan. Het is erg leuk uitgaan en er zijn ontzettend veel pistes waar je je kunt vermaken.
Waar verblijf je tijdens je vakantie?
In ieder geval wens ik je veel plezier, maar dat is niet zo moeilijk daar!!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 20:55

Nou ja, we hebben niet veel keus qua toeristisch of megadrukte. Mijn vriend speelt tijdens de Dutch Snowtime Week daar in een bandje. Dus zij gingen zowieso en de vraag was of de vrouwen mee konden. Wintersport is helemaaaal niet mijn ding denk ik, maar ja, om em nu zo sneu alleen te laten gaan Haha!

Dus vandaar dat ik me afvraag wat daar zoal te beleven valt. Ik weet zelfs niet of ik wel ga skieen. Er zijn er wel meer van ons die niet gaan skieen, maar ik vrees dat bijv. wandelen daar geen optie is?

Wij verblijven in...euh...chalet Altitude met de hele bende...ring any bells?

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 22:29

Wandelen, langlaufen, alles is mogelijk. Je kan ook besluiten een dagje lekker naar de sauna te gaan. Shoppen is ook erg leuk daar. Ook als je niet gaat skieen of snowboarden (wat ik me niet kan voorstellen Haha! ) kun je je heel goed vermaken hoor!!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 01:11

Grappig: mijn vriend speelt ook in een bandje en zij zijn de afgelopen 2 jaar in VT geweest met de Dutch Week.....ze speelden dan op het terras bij Le Monde.. Dit jaar zijn ze naar Kaprun geweest. (ze heten lijn7)

Ik hoop dat je het naar je zin hebt gehad en dat er mooie sneeuw lag! Twee jaar geleden hadden wij vooral heel veel zon en vorig jaar viel er nog even een ongelooflijk dik pak sneeuw in mei!