Wie is er wel eens in Dahab (Egypte) geweest?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Wie is er wel eens in Dahab (Egypte) geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 11:45

Vriendlief en ik willen graag gaan duiken in Egypte. Dat willen we doen in juli/augustus. Wat zijn jullie ervaringen met Dahab? We weten dat het niet toeristisch en niet luxe is, maar dat willen we ook niet.
Hoe is de temperatuur daar rond die tijd? Hoe is het eten Vork ? Geef alle info die je hebt! Haha!

miekelover

Re: Wie is er wel eens in Dahab (Egypte) geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 12:44

ik ik ik ben er geweest 4 of 5 jaar geleden met mijn ouders en paar mensen van de duikclub. Het was voor mij en mijn zus de 1e keer dat we in Egypte waren. Het hotel is niet luxe enz maar het eten smaakte goed. Terwijl ik al een moeilijke eter ben. Broodje hamburger. Een Mac in het stadje. Onder water is het daar echt super mooi. Echt een mega gave ervaring. Dahab is echt een bedoeiien dorp. Leuke winkeltjes, 'savonds eten aan de zee. Overal lampjes,muziek,waterpijpen. Bij ons hotel sliepen 2 zwerfhonden super lief en die hebben heel de week bij ons voor de deur geslapen. We wouden ze meenemen naar nederland maar dat werd te duur Verdrietig

In egypte moet je zowiso afdingen. Vooral als je blond bent wordt je veel aangekeken. Ze wouden me gaan kopen voor 1000 kamelen haha.

Misschien dat ik nog foto's kan vinden dan zet ik ze er wel op

Verder ben ik in sharm el shaik , EL gouna, El quesier geweest.

Super mooi land

owja we gingen in de herfstvakantie. Ik zou niet in het hoogseizoen gaan want je verbrand levend zo warm is het daar. De herfst vakantie is de beste periode vind ik dan. Niet te warm niet te koud. watertemperatuur was 28 graden en op het land 35, 40 graden. In de zomer kan het 50graden worden. Geen pretje dus

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 16:23

Ben ook al een paar keer in Egypte geweest ook in de maanden juli en augutus.
Bedenk je wel goed dat dan de temperaturen tot 50 graden kunnen oplopen (tenminste dat hebben wij een aantal keren mee gemaakt) en ik kan je zeggen dat dat geen pretje is.
Maar het duiken is echt een plaatje daarzo daar zullen jullie geen spijt van krijgen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 09:54

Wij zitten inderdaad ook een beetje met de tijd waarin we zullen gaan. We vangen steeds meer geluiden op dat het voor ons Nederlanders nauwelijks uit te houden is qua temperatuur.
Misschien dat in mei of de herfst inderdaad een betere oplossing is.
Ik hou jullie op de hoogte en bedankt voor de (uitgebreide) antwoorden Haha!