De keuze is gemaakt, we gaan dit jaar waarschijnlijk naar Gambia! Heeft iemand ervaring? Wat is er leuk? Wat moet je wel doen, en wat niet? Wat zijn de leukste plaatsen?
Ik heb verschillende mensen gesproken die er geweest zijn. Ze vonden het allemaal een mooi land qua natuur, maar vonden de mensen zo ontzettend lastig dat ze er nooit meer naar toe willen. Ik weet niet waar ze precies geweest zijn in Gambia.
Gambia is niet zo groot en alle toeristen zitten hutje mutje op Kotu beach
Ik heb genoten.. ben 3 jaar geleden met die vreselijke irritante interviewer (weet niet of ik namen mag noemen ) meegeweest een documentaire maken over prostitutie daar (oudere nederlandse vrouwen die daar jongens opzoeken) Heb dus zowel op het strand gelegen (witte stranden, golvende zee, fruitmeisjes, massages op je strandstoeltje enz, super!) als verder het binnenland ingetrokken en ben zelfs met het leger mee naar Senegal geweest (nog een verhaal apart, we moesten een videoclip maken van de band van het leger en de hoofdcommandant was verkleed als vrouw. bizar ) Mensen zijn idd opdringerig en willen constant bij je in de buurt zijn. Niet alleen om geld en spullen te krijgen, ze zijn ook gewoon in voor een praatje. Meeste mensen spreken daar een beetje Nederlands, Frans en Duits. Voertaal is Engels en Olof. Je wordt wel opgelicht waar je bij staat, maar goed, geef ze eens ongelijk en met de prijzen daar is dat nog geen ramp (wel onderhandelen, over alles! ) Volgens het reisadvies van de NL ambassade moet je de legerplaatsen en de veerboot naar Senegal vermijden. Dat is dus pecies waar wij zijn geweest, maar als toerist zou ik daar wegblijven. Verder is het echt een heerlijk land voor een zonvakantie. Onthou alleen dat een broodje Bush meat aap!! is en dat Lekker Lekker best lekker is, maar je er nog ca een week doodziek van bent Een vriend van me is gister teruggekomen, dus als je meer up to date info wil kan je pben.
Ik zie nu dat je al een keuze gemaakt hebt. Vergeet niet dat je nog de nodige inentingen moet halen waardoor er zo nog 100 euro p.p. bij komt aan inentingen.
Een collega van mij is in Gambia geweest maar dat was eens maar nooit meer.
Ow jee Fitz, dat is niet zo leuk..... Ik ben wel gewaarschuwd voor opdringerige mensen, maar in Egypte konden we dat ook prima afschudden. We kijken ook nog wel een beetje verder, maar alles is enorm duur, ver weg, en tja, heel erg aso, maar europa trekt ons niet zo.... (we zijn echt enorm verwend!).
Ik ben er 3 keer geweest, echt in een woord geweldig!!! Ik ben nu al jaloers dat jij gaat. Mijn zus is net weer terug uit Gambia, ook zij is er nu 3 keer geweest. We zijn echt helemaal verliefd op dat land. Wij hebben ook contact middels brieven en telefoon met een gezin. Het jongste meisje gaat op onze kosten naar school (€ 50,- per jaar) De mensen zijn ontzettend vriendelijk en gastvrij. Tja, opdringerig zijn ze wel en zeker op het vliegveld (heb je net 6 uur in het vliegtuig gezeten en dan stormen er een heleboel jonge jongetjes op je af voor geld) Het lijkt heel zielig, maar hoe zielig en sneu je het ook vindt, Gambianen hebben geen honger of dorst, dat moet je niet vergeten. Je moet ze zeker op het vliegveld helemaal niets geven en stug doorlopen (in het nederlands afbekken snappen ze ook heel goed) Maar zodra je in het hotel bent is het geweldig, een oase van rust, zon en vriendelijke mensen. Wij gaan altijd naar het Senegambia beach hotel. Dat is een middenklasse hotel maar op zich prima om je vakantie door te brengen. 's morgens zitten de aapjes bij je op het balkon . Verder kun je heerlijk genieten aan het strand en zwemmen in een geweldige zee. De belangrijkste tip: Vergeet je malaria pillen, gele koorts en hepatitis injectie niet!!! Ik zeg altijd tegen mensen die vragen hoe Gambia is: Je wordt verliefd (zoals ik) of je vindt het helemaal niks. Er is bijna niemand die het matig vond of wel redelijk. Zoals je wel merkt kan ik wel uren kletsen over Gambia dus ik hou nu maar op, als je nog meer wil weten of vragen hebt hoor ik het wel.
ik kan mijn vorige bericht niet wijzigen, maar ik zie nu ook je andere topic.
Het Senegambia beach hotel is inclusief ontbijt. Diner kan ook, dat kost ongeveer € 8,- per dag. Dit moet je van te voren aangeven. Je krijgt dan iedere dag een zeer uitgebreid en smakelijk buffet. Tussen de middag (als je daar behoefte aan hebt) kun je op het strand lekker eten en niet duur. Daar komt ook nog bij dat je beter niet buiten het hotel moet gaan eten. Wij kunnen daar absoluut niet tegen. Ons maag- en darmstelsel wordt daar niet vrolijk van Het is zeker niet duurder dan € 800,- Niet al te toeristisch Veel zon
Je moet wel tegen een cultuurshock kunnen. De eerste keer dat ik daar kwam heb ik een week met open mond rondgelopen. Zelfs de derde keer was weer heel indrukwekkend.
Kennissen van mij zijn daar geweest. Hebben een leuke tijd gehad maar idd zoals anderen ook al zeiden; de lokale bevolking kan erg opdringerig zijn. Ook zijn er leuke mogelijkheden om het binnenland te verkennen.
Wij gaan dit jaar voor de 2e keer. Vorig jaar waren we in de droge tijd en dit jaar gaan we tijdens het regenseizoen. Meer beestjes, vogels een mooie bloeiende planten en zo.
De mensen zijn geweldig. Gastvrij, openhartig en hartelijk. Je hebt natuurlijk de mensen die dingen aan willen smeren of geld van je willen hebben. Maar denk eens na, een Gambiaan verdiend een schijntje van wat wij verdienen. Dus alles wat ze van ons afhandig kunnen maken is voor hun vaak meer dan een maandloon!
We hebben fantastische houtsnijwerken meegenomen. natuurlijk zijn we afgezet en hebben we veel te veel betaald. Maar dat hadden we echt wel door en we gunde die mensen gewoon een extraatje. Toch?! Wij zitten daar coor 800 euro de man voor 2 weken, voor dat geld onderhou je een heel gezin een heel jaar daar!!!!!