naar zeeland met paard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maaikietje

naar zeeland met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 14:20

Hoi, wij zijn 4 meiden en we willen in de vakantie graag een aantal dagen naar zeeland of erges anders naar het strand met de paarden.

Nu is onze vraag :
weet er iemand een plek om te kamperen/logeren waar ook onze paarden kunnen staan en lekker dicht aan het strand?
Heeft er ook iemand ervaring mee? we horen het graag!!

Haha!

Arzil

Re: naar zeeland met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 16:38

In nieuwvliet is er een manege en die ligt op zo'n 50 meter van het strand. Super dichtbij dus. Bovendien kan je er hele leuke buitenritten maken richting Cadzand en allerlei andere plaatsen. Aan de manege zitten ook huisjes. Deze kun je huren. Eventueel is er ook een hotel in de buurt en bij een wat kleiner budget zitten er meer dan genoeg campings zeer dichtbij!
Echte aanrader. Heb er jaren gestaan met mijn pony. Wij zaten altijd op camping Zonneweelde, want toen waren de huisjes er nog niet. Kijk hier maar eens op: http://www.hippodor.nl/pscnieuwvliet/

Veel plezier ermee!

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 16:45

Wauw dat ziet er wel heel gaaf uit!

Ga gelijk informeren!!

dankjewel!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 23:06

Ik ken de stal niet, maar de stranden zijn daar wel super mooi!

Ik woon in Vlissingen en daar heb je dus in de omgeving ook super veel bos en strand.... Maar daar mag je alleen 's ochtends vroeg en 's avonds laat komen in de zomer.... Scheve mond Ik weet trouwens niet of dat in Nieuwvliet wel of niet is..

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 23:08

Ja dat vroeg ik mezelf vandaag ook af! Haha!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 23:20

Ja, dat is in Nieuwvliet ook zo. Maar ik denk niet dat jij zin hebt om tussen de overbevolkte stranden te gaan rijden. Haha! Ik kan me nog vaag herinneren dat wij altijd heel vroeg gingen met de paarden. En mijn pa ging altijd 's avonds laat. En met vroeg bedoel ik echt vroeg, om 7 uur op je paard zitten. Maar 's middags rijden is ook niet echt lekker hoor. Veel te warm. Wat je dan wel kan doen is gewoon de omgeving verkennen te paard en dan niet via het strand. Ook heel goed te doen hoor.

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:14

Volgens mij mag je in vrouwenpolder heel het jaar door naar het strand, ook overdag, weet alleen niet of je daar in de buurt je paard kan stallen, er is wel een manege, De Eendracht, maar weet daar verder niets van

Sissavi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 15:55

Een vriendin van mij staat ieder jaar de hele zomervakantie met d'r paardje op een mini-camping bij een manege in vrouwenpolder.. Ik weet niet zeker of het De Eendracht is, maar ik geloof het wel.. Hier dit is daar ook -> viewtopic.php?f=10&t=398616 Is heel leuk en dicht bij het strand! En het is niet heel ver bij leuke dorpjes vandaan, dus je kan ook uit en lekker op een terrasje zitten. Je paard/pony staat dan tijdens je vakantie op de wei, samen met die van je vriendin of met andere paarden van daar als je dat wil, maar je kan ook een stal huren als dat ECHT noodzakelijk is (geloof ik). Verder sta je op een manege met 2 binnenbakken en 2 buitenbakken. Er is ook een crossbaan (zoals je in de link zag), maar of je daar gebruik van kan/mag maken weet ik niet, want die was vorig jaar nog niet af. Je kan er ook les krijgen en er is trouwens ook een bos dicht in de buurt. Dus genoeg te doen!

Sissavi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 15:56

Je moet trouwens wel je eigen caravan of tent meenemen en op tijd reserveren, omdat er ook veel mensen voor vast staan en vorig jaar was de camping in no-time vol.

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 22:39

BEdankt voor alle reacties! we hebben ondertussen met 3 meiden geboekt om naar Kamperland te gaan. Met onze 3 paarden.
Wij zitten zelf in onze caravan op de Roompot. En een klein stukje lopen en we zitten alweer bij de manege, echt een luxe, en dicht bij het strand!!

Bedankt allemaal!

(er mag een slotje op dit topic van mij:))