Kroatië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eliane

Kroatië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 00:50

Ik heb nét de bevestiging binnen van mn vakantie en ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ook naar Kroatië gaan of er misschien al zijn geweest en tips hebben Lachen

Ik ga samen met mn vriend begin Juli 10 dagen naar Rovinj en ik heb er echt al súperveel zin in Ja Pling De foto's die ik heb gezien waren ook enorm mooi Lovers dus ik hoop dat het niet tegenvalt.

hilde66

Re: Kroatië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:13

Ik ga er waarschijnlijk in de mei vakantie heen. Gewoon met paps en mams. Mijn oudste broer heeft in Kroatische vriendin dus dat is wel een voordeel.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:02

Ik ben vorig jaar naar Kroatië geweest. Ik vond het echt heeelemaal geweldig! Ga zeker nog een keer terug!!

Wij zaten in het zuidelijkste plaatsje van Kroatië, Dubrovnik. Achter de berg bij ons lag Bosnië. Clown

De mensen zijn er super aardig, het is er geweldig weer, en die zee! GEWELDIG!! Ons hotel lag direct aan de zee, we hadden dus een eigen 'strand' (terras met ligstoelen) en de zee was daar zon 10 meter diep, en nog zag je de grond onwijs goed! Maar in het noorden is de zee een heel stuk minder helder dan in het zuiden heb ik gehoort.
Ik weet niet waar het plaatsje ligt waar jij naartoe gaat dus daar kan ik verder niks over zeggen. Haha!

Ook geweldige winkeltjes bij ons.
Hooh, ik krijg helemaal heimwee. Haha!

Heb eventueel ook nog wel foto's voor je.

ladyAn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 14:36

Ja ik ben vorig jaar 10 dagen geweest met een vriendin..naar Istrie, Medulin. Echt heel gaaf. Vond het heel mooi daar en de plitvice meren moet je echt gewoon gezien hebben! Zo ongelooflijk mooi!! Verder kon je waar wij zaten ook gezellig stappen en natuurlijk zonnen en zwemmen. Ja echt een super vakantie gehad en zeker voor herhaling vatbaar!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 16:08

Ik ben 3 keer geweest, heb een aantal jaren verkering gehad met iemand die daar oorspronkelijk vandaan kwam. Heb zo beetje alles gehad, Opatia in Istie was de eerste keer en de andere keren zijn we met de auto langs de kust gaan trekken. Heb dus zo beetje de hele kust gezien tot aan Dubrovnik aan toe. Wat er mooi is om te kijken zijn de grotten van postonje en de meren van plitvic inderdaad. Iets paardachtigs Lipica ligt ook in de buurt en zijn meestal wel excursies naar toe. ik als lipizzaner liefhebber ben daar uiteraard geweest. Het is heel mooi daar, mooie stranden mooie bergen. Ik wil er ook zeker nog wel eens naar toe.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 23:25

toen ik 4 maandjes jong was ging ik voor het eerst met mijn ouders naar kroatië en sindsdien elk jaar tot de oorlog daar en twee jaar terug voor het eerst met mijn zoontje van 10 maanden geweest.

het is er echt zo geweldig, de mensen zijn echt superlief !! mooi land mooie natuur, heerlijk weer en heerlijk eten.

wij gaan zeker vaker terug met ons gezinnetje, wij zijn in medulin, pula, rovinj, sibunic en nog een aantal plaatsen geweest.

veel plezier!!

xxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 17:01

IK ben 2 jaar geleden 2x achter elkaar geweest naar ergens dicht bij porec (als ik het zo goed schrijf Schijnheilig.) Het was echt GE WEL DIG Haha!. Wij zaten dan wel boven aan en moesten nogal wat treden naar beneden lopen voordat we bij het strand waren, Maar verder was het echt geweldig Haha!. Mensen zijn idd super aardig, het eten is heerlijk Ja, en ik heb er zelfs paard gereden Haha!. WAAUUS volgend jaar weer Haha!.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 17:05

Wido4ever schreef:
Ja ik ben vorig jaar 10 dagen geweest met een vriendin..naar Istrie, Medulin. Echt heel gaaf. Vond het heel mooi daar en de plitvice meren moet je echt gewoon gezien hebben! Zo ongelooflijk mooi!! Verder kon je waar wij zaten ook gezellig stappen en natuurlijk zonnen en zwemmen. Ja echt een super vakantie gehad en zeker voor herhaling vatbaar!

Ik ga 15 augtus ook daar naar toe Haha! en heb er reuze zin in. Ga samen met 4 vriendinnen o.a. adil35.
Wido4ever ben je met de bus gegaan, zoja hoe lang heb je er over gedaan.

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 20:37

Jahhh jahhh, wij gaan in augustus naar medulin, toch ikkuh15!!
Wij gaan het daar met zen 4tjes even ontzettend onveilig maken Haha! Cool

Saar01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 18:41

Ik ga ook..ik heb echt geen idee wat ik me er van moet voorstellen.
Maar aan de berichten hierboven ga ik een leuke tijd tegemoet! Haha!
Ik heb er heel erg zin in!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 08:51

Wij zijn een paar jaar geleden in Kroatie (Istrie) geweest, oa. Rovinj, Porec, Pula en Opatija.
Rovinj en Porec was hartstikke gezellig Ja
Opatija vond ik wat minder, het is wel een mooi stadje maar een beetje 'suf'.
Pula vonden we echt helemaal niks, daar zijn we na 1 dag weg gevlucht *LOL*
Alvast heel veel plezier in Rovinj, daar kun je je vast wel vermaken Ja

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 15:10

Ik ben een paar jaar geleden met GoGotours 14 dagen naar Istrië geweest. Wij zaten in Porec en het was hartstikke leuk en gezellig.
Leuke excursies gemaakt en prachtig weer gehad. Ik had nog wel een week willen blijven.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 15:50

Heey, ik ben twee jaar terug ook naar Kroatie geweest, in de buurt van Rovinj. Ik vond het echt onwijs leuk! 1 ding kan ik je niet aanraden, en dat is een dagtocht met zo'n boot. (echt ubersaai, maar ik MOEST toen nog mee met mijn ouders... Vork ) Ow, en het plaatsje Pula oid is ook niet echt levendig... Verder moet het goed komen denk ik! Knipoog

Eliane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 19:04

Thanks voor alle leuke informatie; ik begin er echt steeds meer zin in te krijgen Ja

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:53

Wido4ever schreef:

haha daar ben ik vorig jaar ook geweest.. stond jij dan ook toevallig op camping Medulin of op die andere camping??

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 14:11

Oscar schreef:
Wij zijn een paar jaar geleden in Kroatie (Istrie) geweest, oa. Rovinj, Porec, Pula en Opatija.
Rovinj en Porec was hartstikke gezellig Ja
Opatija vond ik wat minder, het is wel een mooi stadje maar een beetje 'suf'.
Pula vonden we echt helemaal niks, daar zijn we na 1 dag weg gevlucht *LOL*
Alvast heel veel plezier in Rovinj, daar kun je je vast wel vermaken Ja

Wij zijn nu 5 jaar achter elkaar naar Kroatië geweest Haha!
Wat Oscar zegt klopt wel Opatija is minder wat saai maar wel een mooi stadje.
Pula is echt niks gewoon zo übersaai Tong uitsteken
4 jaar hebben wij in Istië gezeten in het plaatsje Vrsar op camping Portosole is de moeite om daar heen te gaan echt heel gezellig!
Porec is ook een hele leuk stad maar echt heel erg toerisctisch Lachen
Rovinj is ook een leuke stad ook mooi Lachen

1 jaar hebben wij in Novi Vinodolski gezeten dit was opzich een mooie omgeving leuk stadje. Het nadeel was de camping waarop wij zaten was net het vorige jaar weer geopend door het personeel. De eigenaar was tijdens de 'oorlog' gevlucht naar het buitenland en zat daar nog steeds. Die oorlog dat heeft in kroatië 5 dagen geduurd ofzo. Maar ja Bosnië herzegovina (of hoe je het ook maar schrijven mag Tong uitsteken) en Joegoslavië liggen daar vlakbij. Tsja die camping was niet veel soeps het hotel wat er bij was hadden destijds soldaten in overnacht dus kogelgaten waren overal nog te zien Ziek Maar verder heel mooi!

Zoals hier eerder genoemd is moet je de Plitvice meren gewoon gezien hebben. Dat is werkelijk waar zó ongelooflijk mooi. Geweldig dat zijn 12 of 13 meren die trapsgewijs naar beneden lopen. Ik zal zo eens even een paar foto's opzoeken en ze plaatsen..!

Wil je nog meer weten zeg je het maar Lachen

djedda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:29

Ik ben net terug van 2 weken Kroatië!
Wij zaten in het plaatsje Rabac en ben ook in Pula geweest en nog wat andere stadjes.
Als je wat foto's wilt zien moet je even hier kijken: http://www.fokt.nl/viewtopic.php?t=2771

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 13:51

Ik ga ook dit jaar weer naar Croatië van 17 juli t/m 07 augustus.
We hebben een huis staan op het eiland Pag in het dorpje Metanja.
De leukste plek waar ik tot nu toe ben geweest in Croatië was toch wel het natuurpark Krk, zeker een aanrader voor een wandelingetje door de natuur en ook gewoon omdat het er verschrikkelijk mooi is.

Groetjes Andrea.

Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 19:18

Is Kroatië ook aan te bevelen in Oktober? Dus rond de herfstvakantie? Qua weer enzo, want het lijkt me een pracht land om heen te gaan, maar helaas kan ik niet weg in de zomervakantie..

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:03

Ik denk dat het er helemaal aan ligt wat je wilt gaan doen.
Wij zijn begin/midden september geweest, ik weet het nog precies want tijdens de aanslag op het WTC zaten wij in Kroatie.
Wij zijn er 2 weken geweest en de temperatuur lag toen tussen de 18 en 25 graden.
Ongeveer de helft van de vakantiedagen konden we nog zwemmen, maar het hield niet over.
Ook behoorlijk wat regen- en onweersbuien gehad.
Als je voor zon, zee en strand gaat dan denk ik dat oktober echt aan de late kant is.

Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 12:23

Hm, jammer. Maar eigenlijk ook wel logisch. Dan wordt het toch nog een jaartje wachten Lachen

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:58

kroatie is een woord GEWELDIG OK dan! Vingers aflikken Ik ben eigenlijk bijna overal daar geweest wij gaan er al zoon 6 jaar heen Vork En ik ben ook in rovinj geweest das egt een leuk plaatsje gezellige haven Bloos

regine schreef:
Iets paardachtigs Lipica ligt ook in de buurt en zijn meestal wel excursies naar toe.

Ik vond lipica persoonlijk niet zo heel erg leuk het is een beetje saai en je bent er zo uitgekeken. Verder waren de paarden zeer mooi Haha! Alleen vele paarden droegen de sporen na van ruwe ruiters die bij die diren flink in de mond hadden gehangen. Verdrietig Verder hadden wij een behoorlijk saaie rondleider Gaaaap

De plivice meren moet je zeker doen dat is super gaaf Haha!
En je moet cker de grootste route lopen dan zie je het meeste en dat is het zeker waard Ja Je kan ook de krka watervallen bekijken die zijn ook zeker mooi Knipoog

Wij hebben een aantal jaar op camping zelena laguna gezeten echt zeker wel een vette camping het lag in porec. Ong. 1 km er vndaan lag een hele grote discotheek. De zee was om van weg te dromen geweldig helder en je ziet er van alles prachtige kleurrijke vissen, sepia's, krabben, zee-egels. koraal en ja opletten er zitten ook kwallen!!! Wij hebben een boottrip gemaakt naar een eiland de naam weet ik niet meer en toen op die trip hebben we dolfijnen gezien OK dan! Haha! Dat was wel zo gaaf Ja Een aanrader je moet daar zeker gaan duiken op de camping waar ik zat was een duikschool. Dan kon je gewoon megaan Knipoog

Dit jaar zijn we naar eiland cres geweeest naar camping Kovacine. De camping was knus gelegen midden in de natuur een beetje rotsachtig. Je was veel in aanraking met de natuur. De zee was er geweldig en alles was netjes schoon. Maar van animimatie was er bijna niets. En er stonden bijna alleen maar duitsers Gestoord en ik heb het niet zo op dat volk. Wij hebben toen de hele vakantie opgetrokken met een paar nederlanders en dat waren de enigste die daar op de hele camping stonden Nagelbijten / Gniffelen

Verder hebben wij nog 2xeen erge storm meegemaakt in porec op camping zelena laguna. Daarbij is onze hele voortent aan gorden gegaan. Wij liepen toen winkeltjes te kijken en ondertussen liepen de souvernirs voor het oprapen want het vloog namelijk Tong uitsteken De 2e keer waren we bij de caravan en zaten we in de caravan de storm was zo erg dat toen je in de caravan zat de caravan van de grond getild voelde worden Bloos! De lucht werd er vlak voor inktzwart het leek net middennacht Dromen Maar dat was gewoon door de storm. Verde zijn bij die storm nog wel doden gevakllen Verdrietig En als je dan smorgens over de camping loopt vind je allemaal spullen die bij andere mensen zijn wegewaait Tong uitsteken Maar verder is croatie een vette aanrader en ik zelf ga er dit jaar weer heen Haha! Bloos

ceetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 19:52

ik ga er dit jaar waarschijnlijk ook heen Haha! dus zal wel leuk worden Pling

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 11:04

Ik ben er dit jaar voor de 3e keer heen geweest en helemaal verliefd op dit land.
Eerste jaar zijn we maar 4 dagen geweest wegens persoonlijke redenen (hadden er wel al een week slovenie opzitten ->Lipica). We zaten toen bij Novi Vinodolski.
Vorig jaar zijn we 4 weken geweest; op de eilanden Krk en Cres!
Vooral Cres vond ik erg leuk.
Dit jaar zijn we 3 weken geweest. Eerst naar het eiland Murter wat mij erg goed bevallen is. Daarna naar het eiland Hvar (vond ik zelf niet zo heel leuk. Maar dat was meer omdat ik er weinig te doen vond.. Omgeving was wel mooi) en als laatste nog eens in de buurt van Novi Vinnodolski, alleen een andere camping.

Volgend jaar ben ik weer van plan om naar Kroatië te gaan. Het bevalt me echt heel goed. Aardige mensen, leuke stadjes en mooie omgeving!