Weekend Dublin!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UK_eef

Berichten: 4221
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Weekend Dublin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 17:50

Mijn vriend is binnenkort jarig en nu wil ik hem graag een weekendje Dublin cadeau doen omdat we hier nog nooit zijn geweest en zijn vader er vandaan komt. Knipoog

Heeft iemand tips? Alles welcom! Van tickets tot hotels tot must-see dingen! Cool Cool

Kobus17

Berichten: 1213
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: Weekend Dublin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 15:12

Hoi,
Wij zijn een jaartje of 4 geleden naar Dublin geweest, mijn nichtje werkte toen inhet Radisson SAS hotel, waar we dus ook geslapen hebben maar als je gewoon boekt is het een beetje prijzig. een aanrader, de hop -on - hop -off bussen, kom je overal , jameson wiskey fabriek, kan je een wiskey proeverij certificaat halen, als je jezelf durft op te geven., en natuurlijk het trinity college (universiteit) met het beroemde boek of Kells ( en de indruk wekkende bibliotheek) is overigens wel een beetje aan de prijs maar wel heel leuk.
En natuurlijk de pubs.het hotel van U2 is ook een leuke bezichting waard. Als je tijd en zin hebt, autootje huren en naar Wicklow mountains rijden ( is ongeveer , 30 -45 min rijden van Dublin).
Oja, de bustijden van de normale bussen kloppen niet, de tijd die vermeld staat is de tijd dat de bus vertrekt van het vertrekpunt en niet dat die bus dan om die tijd bij de bushalte aan komt. en je moet met het liefst gepast muntgeld betalen, als je te veel betaald, krijg je een recu die je dan weer in kan wisselen in de stad bij een wissel kantoortje ( idioot maar wel waar en niemand doet dat, dus kassa voor de gemeente Dublin).
Je kan ook nog naar een dierentuin net even buiten de stad, daar kom je langs met de hop on hop off bus, ook langs een polo veld, waar toen wij er waren , wedstrijden waren, dus gelijk uitgestapt. En je komt dan ook langs het huis van de "Burgemeester"van Dublin met de brandende kaars voor het raam, die is voor schippers die de weg naar huis moeten vinden of zoiets dergelijks.
Voor tickets , denk ik dat je wel met Ryan air of easy jet kan komen, Wij zijn toen met Airlingus gegaan, loei duur.

Hopelijk heb je er wat aan. Veel plezier.

UK_eef

Berichten: 4221
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: Weekend Dublin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 14:08

Thanx!

Kobus17

Berichten: 1213
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: Weekend Dublin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 14:13

you're welcome Haha!

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Re: Weekend Dublin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:30

M'n vriend is een Ier en ik kom al 16 jaar non stop in Ierland en ook in Dublin. Als je leuke accomodatie zoekt in het centrum kan ik je Avalon House aanraden, dat is een jeugdherberg waar ze naast "dorms" (slaapzalen) ook twee- en vierpersoonskamers hebt. Schoon, netjes en niet al te duur (alhoewel ik er al jaren niet meer geweest ben!). Je kan er ook lekkere broodjes eten en koffie drinken.

Wicklow is inderdaad geweldig, mooi groen en als je nog wil paardrijden (hoewel wel duur, maar alles is duur in Ierland) www.devilsglen.ie

En natuurlijk sticky buns eten in Bewley's onder het genot van een pot thee. in het gras zitten in St.Stephen's Green, ronddwalen in Temple Bar, een wijkje met galerieen en winkeltjes. Biertje drinken in Cafe En Seine, echt een geweldige kroeg in oud Franse stijl. Shoppen in St.Stephen's Green Shopping Mall of Powers Court Mall.

Ohh.. ik kan nog uuuuuren doorgaan!! Ik ga gelukkig in september weer!!

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Re: Weekend Dublin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:33

Oh ja enne... Transavia heeft aanbiedingen vanaf Rotterdam, maar ook Aer Lingus heeft tegenwoordig wat goedkopere vluchten.

Wij gingen tot voor kort altijd met Ryan Air vanaf Brussel, maar vanaf 19 april vliegen ze ook vanaf Eindhoven naar Dublin.

UK_eef

Berichten: 4221
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: Weekend Dublin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 10:22

Dankjewel! Kijk, die adresjes zijn super idd! Haha!
Ik zit zelf nog te bedenken wat het handigst is,(mijn vriend woont in London) kwa heen & terugreis. Transavia blijft inderdaad het goedkoopst vanaf Rotterdam, dus dat is al een zorg minder!

Meer tips welcom!