vakantie in April.. Egypte of Turkije??

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

vakantie in April.. Egypte of Turkije??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 09:41

Hallo!

Mn vriend en ik willen eind April op vakantie gaan, en zitten nu te twijfelen tussen Egypte en Turkije..

In Egypte zouden we dan in Sharm el Sheikh zitten, in hotel Hotel Al Diwan Resort ***
Voor 8 dagen betaal je 199 euro exlucies luchtbelasting enz al die dingen, zou bij elkaar zo'n 300 euro zijn, inclusief vliegen en hotel enz! daarbij is het dan half pension dus ontbijt en avondeten erbij.
Ziet er vanaf de fotos heel mooi uit, en koelkast op je kamer, wat mij erg lekker lijkt met drinken enzo!
maar, het is wel 2km van het strand en ongeveer 8,5km van het centrum van Na'ama Bay.. wat wel weer jammer is want van 8 dagen, zijn er al 2 reisdagen en heb je "maar" 6 dagen over.. zijn lekkr zijn als alles dan in de buurt zou zijn..
verder wel weer 2 zwembaden.

Maar nu zag ik toevallig dat Turkijke in de aanbieding was! in Side, in hotel Hotel Kahraman **
Dat is voor 8 dagen maar 99 euro per persoon exlusief luchthavenbelasting enz en zou dus maar op ongeveer 200 euro uitkomen inclusief alles!
Daar zit alleen een ontbijt bij, maar goed, ik lus niet veel dus het avondeten zal ik toch niet erg lekker vinden, en ik hou dan wel 100 euro over dus kunnen we ook eens ergens anders eten.
Dit hotel zit op een afstand van slechts 950m van het zandstrand en 1,5km van het oude centrum van Side met vele bezienswaardigheden en uitgaansmogelijkheden. Het openbaar vervoer treft u op korte loopafstand aan. (geen koelkast..das weer jammer)
Het is wel een goedkoper hotel, klein.. 1 zwembad maar ach, mij lijkt het heel mooi, voor 15 dagen kun je al voor 183 euro weg, maar dan heb je natuurlijk wel weer 15 dagen aan eten enz erbij dus dat word wel weer een beetje te duur..

Heeft iemand misschien ook enig idee in welk land het in die tijd warmer en lekkerder weer is? ik geloof dat egypte sowiezo mooi is rond die tijd maar TUrkije ook? wil natuurlijk wel elke dag op het strand kunnen liggen een paar uurtjes Bloos en heeft iemand ervaring met 1 van de hotels?

en wat zouden jullie doen?

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: vakantie in April.. Egypte of Turkije??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 09:57

AM -> BI

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Re: vakantie in April.. Egypte of Turkije??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 13:09

Turkije *o/* Turkije *o/* Turkije *o/*

Hier een enorme Turkije fan...

Wel een ander hotel en all inclusive gehad.. Was super gaaf!!! Pling Pling

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Re: vakantie in April.. Egypte of Turkije??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 14:16

Egypte

Maar dan moet je wel echt een strandmens zijn, want verder is er volgens mij weinig in Sharm el Sheikh. Je kunt er wel mooi snorkelen en duiken schijnt. (Ben er zelf heel even geweest omdat onze boot daar aankwam. Wij zijn in Dahab geweest, ook heel erg mooi!)

Turkije is natuurlijk ook altijd lekker, maar ik zou denk ik voor Egypte gaan.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: vakantie in April.. Egypte of Turkije??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 14:40

ik ben een echt strandmens maar mn vriend minder.. dus denk dat dat voor hem minder leuk is dan..

harlekijn
Berichten: 661
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: 5 min van het strand

Re: vakantie in April.. Egypte of Turkije??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:31

Let je re wel op dat in egypte en in turkye je minimaal 4 sterren moet hebben en zeker niet lager.Wij gaan begin april naar egypte naar
Hotel Sunrise Select Garden Beach.
En daar heb je beter weer dan in turkye.
Turkey nu +_ 18a20 graden
Egypte nu +_ 29a32 graden.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: vakantie in April.. Egypte of Turkije??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 15:52

harlekijn schreef:
Let je re wel op dat in egypte en in turkye je minimaal 4 sterren moet hebben en zeker niet lager.Wij gaan begin april naar egypte naar
Hotel Sunrise Select Garden Beach.
En daar heb je beter weer dan in turkye.
Turkey nu +_ 18a20 graden
Egypte nu +_ 29a32 graden.


met die 4 sterren zal wel meevallen, k hoef heus geen super luxe hotel hoor Knipoog en heb heel wat reacties op het internet gelezen over het hotel in Turkije en waren allemaal positief! Lachen

verder, tja, het hoeft van mij geen 30 graden te zijn maar lekker temperatuurtje.. k zag wel dat het inderdaag op Egypte warmer was, maar wel weer meer wind..

boemel

Berichten: 8617
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: vakantie in April.. Egypte of Turkije??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:51

In Turkije vind ik een 3*hotel prima, maar wel zonder avondeten! (is beduidend minder)
In Egypte hadden wij een 5* hotel en dat was verder goed.
In Turkije kan je makkelijk en goedkoop in leuke restaurantjes eten.
Ik weet niet hoe het in nu in Egypte is, maar toen was er vrij weinig aan restaurants voor touristen en wat er was allemaal vrij duur.
(Vooral drank)

Ik ben 1x in Egypte geweest en ik ga er misschien nog wel een keertje heen, omdat ik de egyptische oudheden erg mooi vind. Verder ben ik geen strandmens en vind ik Egypte als land niet zo leuk.
Wel heb je in april meer garantie op mooi weer als in Turkije.

Turkije vind ik super! Al 5x geweest, maar in april kan je nog vrij slecht weer treffen.

_June
Berichten: 1958
Geregistreerd: 23-10-04

Re: vakantie in April.. Egypte of Turkije??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 11:31

Ik ben afgelopen zomer ook in Side geweest, is echt hartstikke leuk!

Met Egypte heb ik zelf geen ervaring..

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: vakantie in April.. Egypte of Turkije??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 23:39

Als ik de keus had en ik had niet had gekeken naar de aantal sterren van de hotels waarin je zit dan had ik voor Egypte gekozen. Maar (je voelde t al aankomen Knipoog ) in Egypte moet je geen genoegen nemen met hotels lager dan 3 sterren eigenlijk. In principe moet je de regel aannemen dat je overal een ster er vanaf moet halen als je het vergelijkt hier met europese sterren.
Maar als de luxe en/of comfort geen kwestie is dan zou ik voor Egypte kiezen. Helemaal omdat je naar Sharm gaat.. het is daar zo mooi onder water en de mensen zijn zo vriendelijk (behalve dan de egyptenaren die je wat proberen aan te smeren op de boulevard).

Een tip om te kijken hoe goed een hotel is en wat de ervaringen zijn van andere vakantiegangers dan moet je naar : www.vakantiereiswijzer.nl gaan !

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Re: vakantie in April.. Egypte of Turkije??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:43

Als je er zeker van wilt zijn dat je goed weer hebt zou ik voor Egypte gaan. Turkije is ook redelijk qua temperatuur maar Egypte is zonzekerder.

In Sharm el Sheik is wel iets te doen, in tegenstelling tot Hurghada. Er is een boulevard met veel winkeltjes en terrasjes.

Ik zou zeker voor Egypte kiezen! Dan heb je zon, strand, hele mooie onderwaterwereld en lekker eten.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Re: vakantie in April.. Egypte of Turkije??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:42

Ojasper schreef:
Als je er zeker van wilt zijn dat je goed weer hebt zou ik voor Egypte gaan. Turkije is ook redelijk qua temperatuur maar Egypte is zonzekerder.

In Sharm el Sheik is wel iets te doen, in tegenstelling tot Hurghada. Er is een boulevard met veel winkeltjes en terrasjes.

Ik zou zeker voor Egypte kiezen! Dan heb je zon, strand, hele mooie onderwaterwereld en lekker eten.


ja helemaal mee eens. Ben ook in sharm el shaik geweest. Je kan er prachtig duiken en snorkelen. Je hebt veel leuke winkeltjes en zelf een Mac Donalds. Wij waren er in de herfstvakantie en ik zou je zeker te weten egypte aanraden

ik ben er nu al 4jaar geweest.
Dahab
sharm el shaik
El gouna
El quesier