Fins Lapland

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
klaziena
Berichten: 114
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: nh

Fins Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 16:38

Hai!

Ik ga over 2 weken met mijn vader naar Helsinki en daarna naar Lapland... Is iemand daar als is geweest??
Heb het zelf bedacht hoor maar ben gewoon heel benieuwd naar
verhalen van iemand die er al is geweest...

Kobus17

Berichten: 1213
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: Fins Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 10:24

Helaas nog nooit geweest, het is wel een land die bij mij op mijn verlang lijstje staat om nog eens te bezoeken.
Ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen.

veel plezier in ieder geval.

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Re: Fins Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 11:37

ben naar Kusamo gegaan ander luchtaven (nie hesinki)
Awel ik wou er niet naartoe omdat de koude mij nie zegd en kon nie inzien dat ge daar leuke vakantie kon hebben...EN nu
.............ZODRA IK KAN GA IK Terug is een van de mooiste landen dat ik gezien heb..
Ben er rond deze periode geweest.

klaziena
Berichten: 114
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: nh

Re: Fins Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 13:34

Ik ga naar Rovaniami ( ofzo iets0) en naar Kemi naar het ijshotel.
Het lijkt me echt een schitterend land met heel veel mogelijkheden!
Ben heel benieuwd maar als ik het zo hoor moet dat wel goed komen denk!

Rochiril

Berichten: 1213
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Born

Re: Fins Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:28

Ik heb vorig jaar 6 maanden in Finland gewoond en dan kun je een bezoekje aan Lapland natuurlijk niet overslaan. Ik ben ook in Rovaniemi geweest, daar ligt het meest noordelijke vliegveld (ter wereld dacht ik). Ik ben er begin maart geweest en het was dus lekker koud, en er lag een flink pak sneeuw.
Het stadje zelf is niet echt veel aan, veel beton e.d, maar de natuur rondom Rovaniemi is prachtig. Ben met een sneeuwscooter de hele dag op pad geweest (slecht idee, als je dan nog 2 dagen met spierpijn wilt rondlopen, hihi). Ik heb wilde rendieren en sneeuwkonijnen gezien. Je kan natuurlijk ook altijd met een rendier slee of husky slee een tochtje maken, rondkijken op internet en prijzen vergelijken wil hierbij wel helpen.
Dichtbij ligt Santa Claus Village (waar de kerstman dus woont), wat wel erg toeristisch is en vooral veel winkeltjes heeft, maar wel leuk om een paar uurtjes rond te lopen (tis verder gratis), vorig jaar hadden ze ijssculpturen daar.
Verder moet je eigenlijk wel een traditionele Finse sauna proberen en na de sauna in een wak springen. brrrrrrr......
Ik zou je graag wel wat foto's willen sturen om in de stemming te komen, maar ik zit alweer in Florida en heb alle foto's in NL laten liggen. Wel beter weer hier, dan daar in het koude noorden BTW. Haha!

Als je nog wat wilt weten, laat maar wat horen!!!

unique

Berichten: 212
Geregistreerd: 04-10-01
Woonplaats: Lienden (gelderland)

Re: Fins Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 15:46

Ik ben vorig jaar naar Helsinki geweest met school! Mooie stad en heel veel shopmogelijkheden Haha! Alleen wel jammer dat het overgrote deel van de mensen daar na 19u al helemaal dronken is... Verder zijn de mensen daar ook niet bepaald vriendelijk, of wij moeten het verkeerd getroffen hebben?!
We zijn toen ook nog een dagje naar Talinn (Estland) geweest, echt super daar! Er is daar nog een heel oud gedeelte, moet je zeker een keer gezien hebben! Vork