Met je paard in de trailer naar frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NWDynamite

Met je paard in de trailer naar frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 18:52

we gaan een vakantie huis kopen in frankrijk en mn paard(je) kan eventueel mee en dan gaat die van mn zus ook mee (dus ze hebben elkaar) maar ten eerste zie ik het niet zitten om met dat beest in de trailer naar het warme frankrijk te trekken Ach gut arm dier... Ach gut...
iemand ervaring ermee? al eens eerder zo ver gereisd naar frankrijk met je paard? hij kan eventueel ook per vliegtuig... hoe gaat dat???

UK_eef

Re: Met je paard in de trailer naar frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 20:06

Ik heb er geen ervaringen mee, maar het zou te doen moeten zijn per trailer. Gewoon veel stoppen. Ligt er ook aan wáár in Frankrijk natuurlijk. Haha!

Ander vraagje, waarom moet je paard mee? (ik bedoel, blijf je daar dan de gehéle zomer?)

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 11:55

we blijven daar dan een aantal weken 4 of 5 ofzo, en het is er zó prachtig dat ik hem graag mee wil nemen (en die van mijn zus) om het te laten wennen aan andere situaties, maar ook om daar lekker elke dag te crossen over het prachtige landschap en langs de zee... het lijkt me gewoon geweldig om dat te doen...

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 17:20

Aha, mij lijkt het prima mogelijk hoor. Misschien moet je eens rondvragen op het algemene forum, of paardenpraat of medisch ofzo!
Denk dat je daar meer reacties op krijgt! Good luck! Haha!

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 18:58

Ik heb mijn paard uit Duitsland hiermee naartoe genomen (voor een keer dan). Het was 600 km en ze heeft meer dan 8 uur op de trailer gestaan.
Ze kon 2 dagen amper lopen van de spierpijn. (stond nooit langer dan een uurtje in een rijdende trailer.).
Ik zou mijn beestje dit niet aandoen voor 4 weken en dan weer terug, maar wellicht zijn de jouwe wel gewend lang op de trailer te staan.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 13:17

Ik heb vroeger veel gereisd met de paarden voor wedstrijden. Als je paard rustig is op de trailer is het allemaal goed te doen. Wij reden ook voor een week naar Rome ed.

Waar moet je heen in Frankrijk? Het scheelt natuurlijk of je naar het noorden moet of helemaal naar het zuiden.

Vliegen is alleen een optie als je heel erg veel geld over hebt maar het levert ook een hoop stress en je paard staan vaak eens stuk langer in de box dan je zou verwachten dus je wint er niet zo heel erg veel mee.