deze zomer wil ik mijn eerste grote paardrijvakantie gaan doen. Mijn oog is gevallen op het mooie Ijsland met de leuke Ijslanders. Ik heb best wat rijervaring, dus dat wordt geen probleem denk ik.
Wat mij wel opvalt: Ijsland is erg duur! Ik zou de kjolur Tour boeken bij Trailfinders. Deze kost zo'n 1500 euro (9 dagen, 8 nachten, 6 dagen rijden) + heen- en terugreis 400 euro. En nog eens 100 euro kleine uitgaven en hups ik zit aan 2000 euro! Voor dat geld zou ik 2 trektochten kunnen gaan maken (1 in Frankrijk en 1 in Duitsland bijvoorbeeld).
Ik heb nu echter mijn zinnen gezet op ijsland, omdat het daar toch zo'n speciale omgeving is, dat wordt volgens mij een heel unieke ervaring. Ook trek je met een kudde Ijslanders rond, dit lijkt mij echt fun. Doordat je om de 2 à 3u wisselt van pony ligt het tempo ook best hoog naar het schijnt. Geen stapvakantie dus.
Ben ik gek? Zou ik dan beter een gewone reis doen naar Ijsland? (kost hetzelfde maar dan voor ruim 2 weken). En paardrijden voor wat dichterbij houden?
Of heb ik gelijk en moet ik maar eens onbezonnen mijn geld vergooien?

Nuja, ik heb er wel veel zin in, maar de prijs vind ik een ietsiepietsie eng

Graag jullie mening!