Barcelona!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Barcelona!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 15:57

Ik ga misschien in maart met mn moeder een paar dagen naar Barcelona en ik vroeg me af of er misschien bokker zijn met tips en hints Lachen Dus een hotel wat goed is bevallen, absolute must-see's (heb zelf al een lijstje, maar toch), misschien een reisorganisatie met leuke aanbiedingen; alles is welkom!

En vooral ben ik erg benieuwd naar de volledige ervaringen die mensen gehad hebben, dus kom maar op!

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 16:31

Ik ben 2 jaar geleden in Augustus geweest, en het was echt geweldig!
Wat je absoluut moet zien is dingen van Gaudi, dus het park, de kerk. En de grote straat. (sorry ik weet op dit moment niet meer de namen daarvan)

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 16:34

Mijn moeder en een vriendin zijn er vorig jaar een week in de buurt geweest en zij hebben toen voor een hotelletje (hotel Platjador) in Sitges gekozen.
Om van Sitges in Barcelona te komen kan je daar de trein nemen. Buiten de stad kosten de hotels wat minder en de trein is er ook niet duur.
Ik zal haar eens vragen wat zij voor tips heeft.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132238
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 17:25

Ik heb je topic verplaatst van AM naar BI.

UK_eef

Berichten: 4221
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:05

Ik ben er een paar jaar geleden geweest, en inderdaad, de monumenten van Gaudi zijn schitterend!! En natuurlijk de Sagrada del Familia is geweldig! (weet niet of ik het goed geschreven heb hoor)

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 01:58

Ik ben in Okotber 2003 met school erheen gegaan!! *LOL*, Echt mn leukste schoolexcursie ooit!! ..

*Sagrada Familia is echt supergroot, *je moet ook een goede conditie hebben om naar boven te lopen Tong uitsteken*.. Maar is zeker de moeite waard om te kijken!
* Gaudi Huizen, en Park Guell.. Beide door Gaudi ontworpen.
* Picasso Museum
* De dierentuin, waar toen die tijd *Sneeuwvlokje* zat. (=Is die grote witte aap)
* De Ramblas is sowieso erg leuk! En dan bij de haven de disco'tjes en cafe's.. Pling
* Montserrat, is een klooster boven op een berg, wel een lange reis erheen. Dacht dat het ongeveer 2 uur reizen was met de metro, trein, bergtreintje.
* En Camp Nou moet je ook gezien hebben, OOK al hou je misschien niet van voetbal!! Tong uitsteken.. Het is echt heel mooi!!

En ik heb ook nog de Bario Gotico in mn hoofd zitten, maar ben ff vergeten wat dat was.. Zal het nog wel even voor je opzoeken wanneer ik weer thuis ben. Lachen

Ons hotel stond op de Ramblas, dus dat was ideel , Dus als jij ook houdt van alles graag in de buurt te willen hebben, zou ik daar ergens iets gaan zoeken om te overnachten!! *LOL*

Succes!!

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 18:49

Bedankt, ik kom al helemaal in de stemming OK dan!

@MiGzi_MiQ: weet je nog hoe het hotel waar jullie zaten heet? Het lijkt me idd wel lekker om midden in het centrum te zitten Pling

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 23:51

Hmmm.. Ik was op zoek naar mn excursieboek van school, maar heb het op het moment nog niet kunnen vinden, en daarin stonden onder andere het Hotel, en alle andere bezienswaardigheden die we bezocht hebben.
Wanneer ik het gevonden heb, laat ik het je weten!! *LOL*

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 09:31

ik lees even goed mee Lachen ga in juni 3 dagen heen, voordat wij naar blanes vertrekken Lachen

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:15

Barcelona, heerlijke stad. De belangrijke dingen die je moet zien, die zijn hierboven al genoemd. 1 tip...dwaal niet teveel af in de straatjes aan de zijkant van Las Ramblas (vooral niet aan de rechterkant als je richting zee loopt). Behoorlijk crimineel en toeristen worden ook gewaarschuwd om daar vooral niet te komen. Wij zijn er per ongeluk terecht gekomen, niks gebeurd, maar eng was het wel. Verder is Barcelona prachtig en aan het strand heb je leuke restaurantjes waar je heerlijk kunt eten! Als je maar een aantal dagen naar Barca gaat, dan zou ik niet een hotel in Sitges nemen, dan proef je de sfeer niet echt. Sitges is leuk, maar wel klein en verder niet echt heel boeiend. Zoek wel goed uti wat je echt wilt zien, want Barca is gróót, heel groot Haha!
Een tip: ga in zo'n toeristenbus, beetje stom misschien, maar zo zie je wel een heel groot gedeelte. Lopend is het bijna niet te doen. Metro kan ook nog, maar dan zie je minder Knipoog Heel veel plezier en geniet ervan! Je zult het prachtig vinden!

Nog even een PS: als je over Las Ramblas loopt dan zul je veel worden gevraagd om aan spelletjes etc mee te doen (googeltrucjes) of ze proberen dingen aan je te verkopen. Let wel goed op dus. Het is niet gevaarlijk ofzo, maar er wordt weleens wat gejat heb ik gehoord. Gebeurd natuurlijk overal, maar wees wel een beetje alert, niet overdrijven natuurlijk Knipoog

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:26

Ik ben met school, examenreizen, afgelopen oktober naar Calella geweest. en daarvan ook 2 dagen naar Barcelona..we hebben daar vanalles bezocht..maar het park van Gaudí vond ik zelf heeel erg mooi en ook leuk om te bezoeken, en het winkelen!!! dat was echt geweldig!
verder zijn natuurlijke de bekende dingen zoals de segrada familia etc ook heel mooi...

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:42

Schoot me te binnen dat Yorin Travel een keer een aflevering over Barcelona had. Geloof ook dat 't een Low Budget (Best Budget) reis was. Er staan ook een paar goedkoop adressen in waar je kan eten bv.

http://www.rtl.nl/(/reizen/yorintravel/)/components/reizen/yorintravel_2003/bestbudget/subhome/barca_subh.xml

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Barcelona!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 04:27

Barcelona is gaaf! Wat je zeker moet doen is in een barretje warme choco drinken.. die is daar echt super lekker! O ja en ik stuitte daar ook op een snoep winkeltje met echt enorm schattig snoepjes, je kan zien hoe het gemaakt wordt en je mag ook altijd even proeven van de twee vriendelijke eigenaren (Papabubble, Ample 28 ) Shoppen kan je echt geweldig in Barca. Wat ik zelf ook heel leuk vond (ook omdat ik wel moe werd van al het lopen was de rondtour bus; dan zie je echt veel) Er is ook ergens nog in barcelona een heel mooi oud (middeleeuws) klooster met prachtige kloosteromgang met sinaasappelbomen. Alleen daar ben ik de naam van vergeten, als je dat soort dingen leuk vind en Monsserrat iets te ver weg (kost je toch wel 1 hele dag en je hele leven op zondag).
Heel erg veel plezier! Lachen

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Re: Barcelona!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 22:11

Ik wil ook naar barcelona...!!!
Maar men zusje wil niet dus gaat het feest niet door Scheve mond

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Re: Barcelona!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 13:11

ik ga in mei met school naar barcelona toe maar we willen met een groep met he vliegtuig maar we kunnen nog geen goedkope ticket vinden

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Re: Barcelona!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 19:42

Hele leuke stad idd Ja Ramblas, Sagrada Familia en Parc Güel zijn echte aanraders vinnik !!

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Barcelona!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 10:21

Casa Battlo. Een heel mooi huis van Gaudi. Iets minder bekend dan die anderen, maar zeker net zo mooi, als niet veeel mooier.

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Re: Barcelona!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:01

leuk! Ik ga in april een week met school. Ik zal kijken of ik dan ook wat van jullie tips mee kan nemen, als het goed is konden we gewoon dingen voor onszelf doen Lachen

Soda

Berichten: 921
Geregistreerd: 21-08-04

Re: Barcelona!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 14:37

Ja Barcelona! Echt een gave stad... Heb er 3 maanden gewoond, dus kan je wel het één en ander vertellen.
De Sagrada Familia, wat moet ik daar nou van zeggen... Iedereen is er helemaal wild van, maar persoonlijk was het niet mijn hoogtepunt. Het irriteert me mateloos dat ze dat ding nog steeds aan het ver/afbouwen zijn, terwijl het toch niet voor niets "de Onvoltooide" heet? Het is heel mooi om het van buiten te zien en er omheen te lopen, maar ik ben er 2 keer in geweest maar vond het geen succes. Je betaalt er veel geld voor, loopt over een gigantische bouwput en je kan de torens beklimmen. Wat inhoudt dat je in de file in heeeeele smalle gangetjes en trappetjes staat (ben een beetje claustrofobisch) en er drie uitzichtpunten zijn waar je maar 2 seconden kan stilstaan omdat er een horde mensen achter je staat te duwen. Ik zou het niet doen, maar dat is persoonlijk.
Parc Güell is echt heel gaaf! Echt ontzettend mooi! Een tip is om verder het park in te lopen dan de meeste mensen (die bij de mozaiekjes blijven hangen): erachter is een supergroot, mooi en rustig park, waar je helemaal naar boven kan klimmen voor een prachtig uitzicht over de stad.
De Ramblas zijn heel vol en druk en ook wel sfeervol. Alleen is het voor een beetje dierenliefhebber niet zo leuk als er markt is, allemaal zielige konijntjes en vogeltjes in kleine hokjes, brrr...
Als je de Ramblas helemaal uitloopt naar het zuiden, kom je bij de oude haven, ook heel leuk en kan je 's avonds ook romantisch dineren...
Wat verder oostelijk aan de kust (ben vergeten hoe die wijk heet), iets met olympic denk ik) ligt het stadsdeel wat ze hebben aangelegd toen de olympische spelen in Barcelona waren, heel mooi met een brede boulevard enzo.
In het zuidwesten van de stad ligt Montjuïc, dat is een hoge heuvel, waar ook het olympisch stadion ligt. Het is een gigantisch park, met veel musea, tentoonstellingen etc. Je kan ook met een kabelbaan helemaal naar de top, echt mooi.
Verder ligt ten oosten van de Ramblas de Barri Gotíc, volgens mij bedoele Sorrada die wijk, hele oude wijk, waar ook de kathedraal staat. Leuk om doorheen te wandelen.
Ten westen van de Ramblas ligt El Ravall, een behoorlijk verpauperde wijk, die ze de laatste tijd wel aan het opknappen zijn. Zou er 's avonds uit de buurt blijven, heb wel vreemde taferelen gezien daar...
En dan heb je het Plaça Catalunya, enorm plein, waar ook de Ramblas beginnen. Aan de noordkant begint de Passeig de Gracia, een enorme straat met alle dure winkels die je kan verzinnen en mega gebouwen. Daar zijn nog twee Gaudí huizen, één heet Casa Míla (ook wel la Pedrera), ook een aanrader. Echt een bizar huis, met een hele bijzondere beeldentuin op het dak. Het andere huis heet Casa Batlo, ben ik niet ingeweest, maar het is echt zo'n sprookjeshuisje om te zien, heel grappig om te zien tussen al die chique gebouwen
Als je uit wilt gaan en van salsa houdt, probeer dan La Paloma te vinden (als je er graag heen wilt, kan ik t adres wel voor je opzoeken)
Nog wat tips: pas op voor zakkenrollers!! Met name 's avonds op de Ramblas en in El Ravall, tis niet alleen erg vervelend, maar ze willen ook nog wel eens geweld gebruiken. En zorg dat je niet op een terrasje aan de Ramblas of andere hoogtepunten gaat zitten, tenzij je echt graag van je geld afwil... De metro in Barcelona is goed, de treinen rijden vaak en komen bijna overal en het is niet duur.
Heel veel plezier daar, ben echt jaloers! Als je nog iets wilt weten, hoor ik het wel...
(excuses voor mogelijk spelfouten in de namen, mijn Catalaans is niet bijzonder goed... )

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Re: Barcelona!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 17:33

Parc Güell, jaah daar moet je inderdaad verder lopen en omhoog! hebben twee vriendinnen en ik toen ook gedaan. echt heel mooi uitzicht en mooi rustig inderdaad.... toen wij omlaag liepen ginge onze oren zelfs dichtzitten

Douni

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Axel

Re: Barcelona!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 18:19

Barcelona.. ik vond er niets aan, maar ja is mijn mening.
Wel vond i khet Hard-Rock cafe heel leuk en de markt!! Dat is wel heel leuk.

Maar de zwervers zonder armen of met een baby die staat te bedelen om geld vond ik echt heel erg.

*En de Mac is veel te druk Clown * Heb geloof ik een half uur in de rij gestaan voor een FishFilet.. en dan waren er nog geen plaatsen meer ook.. dus dat werd buiten eten.. Ach gut

Anoniem

Re: Barcelona!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 16:10

dat gedoe van Gaudi en de ramblas Lovers

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Re: Barcelona!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 16:16

over 53 dagen gaan we al. Kheb er zo zin in. Zon zee strand, umh jongens, drank umh. en plezier. We gaan er met school heen. Haha!

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Re: Barcelona!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 08:57

Blackje schreef:
leuk! Ik ga in april een week met school. Ik zal kijken of ik dan ook wat van jullie tips mee kan nemen, als het goed is konden we gewoon dingen voor onszelf doen Lachen


Ik ga ook week in April naar Barca, 9 april t/m 15 april. Ook met school.. Ik heb net de planning gezien maar echt waar... Wij kennen geen rust daar Haha! Vingers aflikken Gaan idd ook al die Gaudi dingen bezoeken (tenminste, hoopjes ervan, genoeg denk ik). Maar wel vet zin in Haha!

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Re: Barcelona!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 18:18

over 46 dagen ga ik al Haha!