Ervaringen met Brazilië?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fabienne1

Ervaringen met Brazilië?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 16:53

Mijn vriend en ik willen misschien eind juni richting Brazilië gaan. Mijn zus werkt op een reisbureau en ze raadde me het plaatsje Arraial d' Ajuda aan. Het is een badplaats, maar nog met een authentiek centrum en bijna alleen nog maar Brazilianen.

Wie is er ook in Brazilië geweest? Is het bevallen of juist niet?
Ik hoor graag jullie ervaringen Lachen

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:33

Ik ben vorig jaar met mijn vriend geweest en ik vond het echt een super vakantie. Wij zijn naar Ponte negra gegaan een badplaats die aan Natal vastzit.

Voordelen: mooie stranden, super weer, aardige mensen, lekker eten en spotgoedkoop, verder zat leuks te doen.

nadelen: ze praten bijna alleen maar portugees (geen engels of duits) en soms moeilijk om te pinnen.

Wij hebben daar een paar dagen een buggy gehuurd om lekker er zelf op uit te trekken. Verder een Eco tour gemaakt waarbij we 2 dagen het binnenland ingegaan zijn. Echt schitterend! Veel lopen, klimmen en ontdekken.
Ook de buggytour met chauffeur was geweldig. We hebben de tocht van Yorin Travel nagedaan.

Ik ben al in aardig wat landen op vakantie geweest, maar deze vakantie vond ik denk ik toch wel de beste Haha!

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 02:43

Januari-februari 2004 (in de Braziliaanse zomer) heb ik mijn gastzusje in Brazilie opgezocht. Met haar ben ik vanuit Sao Paulo, via Rio de Janeiro naar Salvador gereisd. Vanuit Salvador zijn we nog een paar daagjes in Praia de Forte geweest, dat ligt vlakbij het plaatsje wat jullie is aangeraden. Ook ik kan jullie dit zeer aanbevelen!!! Het was daar een waar paradijs!!!!!!! Heerlijk strand, vriendelijke ontzettend levendige mensen, heerlijk eten en drinken, Projecto Tamar (zeeschildpadden), enzovoorts, enzovoorts... OK dan!
De criminaliteit waar je vantevoren ontzettend voor gewaarschuwd wordt is mij ontzettend meegevallen. De bikini's waren wel errug klein...
Ik kan oneindig veel vertellen over mijn fantastische tijd daar!!! Als je meer wilt weten kun je me pb-en. Ik wil je met liefde meer vertellen, op dit moment weet ik echter niet waar ik moet beginnen... Haha!

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:57

Brazilie is supermooi en supergoedkoop Haha! Ik heb twee truitje gekregen van kennissen die er op vakantie waren geweest, de truitjes kostten niet meer dan 1 euro!!

Wel moet je uitkijken voor criminals.. vrienden van de kennissen waren er bedreigd met een mes en mochten al hun geld inleveren aan de twee mannen. Dus wel goed uitkijken!

Maar aan de foto's te zien is Brazillie een superland!!

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:11

Brazilië is één van mijn favo landen, ben er twee keer geweest maar dan in de omgeving van Forteleza. Eten is heerlijk mensen zijn aardig (als je je verstaanbaar kan maken). Er is wel veel prostitutie in de wat grotere steden, je ziet veel meisjes aan de arm van een "rijke" toerist lopen en langs de hoofdweg (waar mijn hotel aanstond) zie je overal meisjes staan.
Als je meer wil wten stuur mij even een pb

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:20

Mijn collega is afgelopen jaar op die plek geweest, die jij noemde. Het is haar goed bevallen. Fijne bevolking en je moet gewoon geen problemen gaan opzoeken. Bv. door alleen 's-avond over het strand te lopen.
Verder is het in die tijd van het jaar daar wel vroeg donker, omdat het daar dan winter is en kan het 's-avonds wel wat afkoelen.

Eliane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 17:18

Dit topic ga ik even volgen, want ik ga hier misschien met mn vader van de zomer heen Lachen

Voor de mensen die er al zijn geweest; hoe hebben jullie de vakanties geboekt? En hoe duur waren de vluchten ongeveer? Vooral de mensen die het spotgoedkoop noemen zou ik graag tips van horen Knipoog

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:55

Volgens mij zijn wij toen via de vakantiediscounter geweest.
Ik geloof ca. € 770,00 voor 15 dagen, incl. 3* hotel en ontbijt.
We zijn vorig jaar oktober geweest en we hadden geen last-minute.

Het hotel was simpel en klein, maar heel erg netjes en vlak aan zee. We hadden een ontzettend lekker en uitgebreid ontbijt, dus meestal aten we 's middags niets meer.

's avond gingen we lekker uit eten in een restaurant aan de boulevard. Het eten is daar zo spotgoedkoop, daar kan je bij ons nog niet eens voor naar de snackbar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:55

Ik ben inmiddels enkele jaren terug gegaan rondom kerst en oud en nieuw (1998-1999). Ik ben mijn ouders en oudere broer gegaan, voor drie weken. We hebben eerst een dag of 10 een rondreis gemaakt met een busje met chauffeur en een Nederlandstalige gids. Aankomst in Rio de Janeiro, daar naar Barras geweest (shoppingcentre ) het Suikerbrood (tussenstation kabelbaan ook enorme aanrader) en het Christusbeeld natuurlijk ook. Verder nog wat diverse kerken bezocht en het strand Copacabana. Daarna richting Parati (geloof ik) klein vissersplaatsje, daar hangmatten gekocht en iets gegeten, tevens hebben we daar nog een boottocht gemaakt (onvergetelijk) zo mooi. Toen zo verder richting Maracajú waar mijn oom woonde. Onderweg zijn we nog in Holambra en Carambei geweest. Diverse Hollandse immigranten bezocht met hun boerenbedrijven, ook de ouders van mijn tante bezocht. En gewoon wildvreemde mensen die ons uitnodigden, en rondleidingen gaven. Puur omdat wij ook Hollandse boeren zijn, en ze daar naar smachten.

Vervolgens richting Foz dos Iquaçu, de watervallen, onbeschrijflijk. Dat moet je echt zien. Dit mag je echt niet missen. Ook het drielandenpunt is wel leuk om te zien. Je kon ook een uitstapje naar Paraguay maken, maar dat hebben wij niet gedaan, wegens de kosten en toch wel lange reistijd. In Foz hebben we trouwens 1 hele dag met regen gehad... en dan ook écht regen... Over de watervallen heb ik ook nog een helicoptervlucht gemaakt, best wel duur, maar echt echt onbeschrijflijk mooi.

Daarna naar mijn oom gegaan, daar kerstmis en oud en nieuw gevierd, alle hollanders en hun vrienden bezocht. De gastvrijheid daar, die is ongekend. Ze wisten dat hij een nichtje had dat wel gek van paarden was (moi Knipoog ) dus regelden ze samen met mijn oom een rit. Gingen we de kudde's bekijken van Nelores (koeien) te paard. En OMFG! die paarden zijn echt heel goed afgericht. Heb daar gewoon de vakantie van mijn leven gehad.

Benst dat we daar waren zijn we nog naar Bonito geweest, destijds een wat kleiner plaatsje, en niet zo toeristisch. En zijn we grotten gaan bezoeken, en verder daar ook nog gesnorkeld... prachtige dieren... Lovers Mijn moeder kan niet zo goed zwemmen (nooit echt geleerd) dus is wat angstig, zij kreeg hele goede begeleiding, een zwemvest, en de gids (die we niet konden verstaan, maar allez) bleef heel dicht bij haar. Onwijs!

Wat ook een aanrader is. Het Pantanal, wij zijn maar aan de rand geweest, maar dat is ook zo mooi he... Verder moet je gewoon naar een van de vele churascaria's (vleesrestauranten) echt zó lekker!

De kosten... ik weet het niet meer, was duur genoeg iig Haha! We hebben eerst een reisbureau aangesproken voor hun rondleidingen, toen vroegen we of we daar de helft mee konden reizen. Was niet uit te voeren, dus toen kwamen ze met het voorstel van busje met chauffeur en gids, en stelden ook een route op. Echt een aanrader. Ben je niet zo afhankelijk, en het gaat in overleg verder ook Lachen

We zijn toen gevlogen vanaf Zaventem (Brussel) naar Charles de Gaulle (Paris) en vanaf daar naar Rio de Janeiro. Terugweg Campo Grande - Rio - Madrid - Brussel.

Voor nog meer vragen, stel ze Haha!

banjer2003

Re: Ervaringen met Brazilië?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 00:33

Toevallig ben ik net 24 uur terug uit Brazilie, Fortaleza. Echt een supermooi land, we hebben er echt super mooi weer gehad, 32 tot 36 graden. We zijn er totaal jammer genoeg maar 9 dagen geweest en is zeker voor herhaling vatbaar. Ook zijn we het binnenland in geweest, buggyride gemaakt, op een lokale boerderij wezen kijken, die verbouwde allemaal verschillende vruchten

Nadelen wel waren het eten, was er niet echt te spreken over, de mensen praten alleen Portugees, af en toe kom je eens iemand tegen die wat Engels praat, de arme mensen, vond ik persoonlijk vervelend om naar te kijken, deed me wel aangrijpen.

Als je meer wilt weten pb me maar, dan kan ik je wel wat foto's mailen.

Ojasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 10:21

Ik heb toevallig gister geboekt, ga 27 maart samen met mijn moeder 9 daagjes naar Porto el Galinhas. Ben benieuwd. Cool

N_atasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:17

Ik ben er vorig jaar geweest met mijn ouders, broer en mijn 2 ooms. Mijn ene oom komt uit brazilie en wist dus alle plekken waar je wel en niet moest komen! het was echt een geweldige vakantie! veel zon en zee, en het was er heerlijk warm. Alles in brazilie zelf is ook heel goedkoop! Allen de reis is redelijk duur geloof ik! Je kunt er heerlijk eten, maar je moet geen vegeratiers zijn daar geloof ik. Je heb er voornamelijk vlees en vis! Maar omdat het steeds touristieser word heb je ook vele pizza en hamburgers enzo Verdrietig Ook makkelijk voor mensne die niet veel lusten. Het was echt een super vakantie en volgens jaar gaan we weer! (dus dit jaar slaan we even over Tong uitsteken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 23:12

Ik heb toevallig familie in Brazil, dus ik kan je vertellen, na een reeks van bezoekjes, dat ALLES in Brazilië echt helemaal geweldig super mooi is!! Waar jij heenwil is echt leuk (ben ik als kind geweest), maar ik zou je ook zeker aanraden bv. het drielandenpunt te bezoeken (met Argentinië en Paraguay), want dat is altijd mijn favoriet gebleven! Haha!

Veel plezier!