Tips voor Londen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce11

Tips voor Londen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 21:57

Hallo,
ik ga over 1 weekje lekker voor 3 daagjes naar Londen!
Ik heb er heel erg veel zin in , maar nu vroeg ik me af wat leuk is om te gaan bekijken. Heeft dus iemand tips voor leuke dingen?
Ik ben benieuwt!! Tong uitsteken
Joyce

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 00:01

je moet beslist met de river taxi een stuk over de tames gaan varen. Dan krijg je een beetje een indruk van Londen

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 02:14

Je moet echt in een heel groot warenhuis geweest zijn, Harrods! Cool
Je kijkt je ogen daar echt uit. Ik waarschuw je alvast, het is daar erg duur.. Tong uitsteken Als het goed is, is het nog steeds helemaal verlicht.
London Eye is ook erg leuk. Is een groot 'reuzenrad' met mooi uitzicht natuurlijk Knipoog
De Big Ben is er natuurlijk ook nog en het paleis (ben de naam kwijt Bloos ) is ook een kijkje waard
Veel plezier alvast OK dan!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 02:16

Camden Market! Geweldig, urenlang shoppen bij alle mogelijke kraampjes Lachen

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 11:49

Covent Garden, heel erg leuk met de straatartiesten!
En verder kan ik je een onwijs leuke tent in Croydon aanraden, maar denk niet dat je daar gaat komen Knipoog Haha!
Er zijn de laatste tijd heel veel topics over London geweest, moet je even met de zoekfunctie aan de slag!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 23:43

Ik wil je 1 ding afraden. Ik kan nu even niet op de naam komen, maar er is vast iemand die weet wat ik bedoel. De kelders, waarin mensen vroeger werden opgehangen. Waar ook de kroonjuwelen bewaard worden. Dat was vreselijk saai. Haha!

Buckingham Palace is wel gaaf om te zien, vooral het wisselen van de wacht.
Verder:
*Hyde Park
*The Tower Bridge
*Oxford Street
*Picalilly Circus
*Milenium Wheel (als die er nog staat?)
*Big Ben
*Westminister Abby
*St Pauls Cathedral

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 00:54

xtwisterx je bedoelt "the tower ". Die is inderdaad saai.
Ik heb een half jaar in londen gewoond en kan dat inderdaad niet aanbevelen. Maar de towerbridge is wel heel mooi om daar in het donker overheen te wandelen.En die zit er naast

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:02

batje"]
Camden Market! Geweldig, urenlang shoppen bij alle mogelijke kraampjes Lachen
[/quote]

Idd erg leuk (metrohalte Camden Town aan de Northern line)...vooral als je ook een zondag in de 3 dagen hebt zitten... Covent garden vind ik ook erg leuk, en als je nog nooit eerder in london bent geweest zou ik ook een bezoekje brengen aan Oxford Street en regent Street... en ik vind Portobello road (als ik me niet vergis metrohalte ladbroke Grove) ook erg leuk. Ik kan nog wel meer leuke dingen aan bevelen maar ik geloof dat je dan dagen te kort komt... Haha!

[quote="xtwisterx schreef:

*Picalilly Circus

Picadilly circus... picalilly gooi je over je eten... Knipoog

Joyce11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 15:14

Haha, heel erg bedankt allemaal! Als ik dit zo lees krijg ik nog veel meer zin om er heen te gaan!! Volgens mij wordt het echt cool! Haha! Cool

Camden Market, dat lijkt me idd errug leuk! We komen zondag om 2 uur aan (daar om 2 uur) dus wie weet!! *LOL*
Dat the tower gebeuren, lijkt me inderdaad helemaal niks, mensen die daar vroeger opgehangen zijn.... Lijkt me niet echt fantastisch! Clown Haha! Knipoog

En ik ga ook nog lekker met de zoekmachines aan de slag!! Goed idee! Tong uitsteken
Joyce (binnenkort in Londen Tong uitsteken )

MiGzi_MiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:04

Ik vind London ook echt heel cool.. Ons hotel zat in een zijstraat van Oxford street! *LOL*

Convent Garden
Buckingham Palace (=wisselen van de wacht) erg leuk, heb ook nog ergens anders het wisselen van de Paardenwacht gezien. *LOL*
-De kroonjuwelen heb ik ook gezien, weet alleen niet meer hoe dat heet.. Is in een soort openlucht Museum met allemaal raven op een grasveld die de boel in de gaten houden. Lachen
Leicester Square.. Pling
Soho- China Town!
Madame Tussauds Lachen
En naast the Big Eye was ook nog een soort Groot Aquarium waar je kon koekeloeren..

HEt is echt heel cool daar!! Lachen Veel plezier, en niet al je geld verpatsen in Harrods!! Tong uitsteken

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:10

vikki schreef:
Picadilly circus... picalilly gooi je over je eten... Knipoog

Bloos

@Mjet: The Tower heet het inderdaad.

lin1da

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 23:04

als je van theater hou dan en je wilt kaartjes kopen om er heen te gaan kun je het beste bij een ticket winkel kopen zitten soms kortingen bij.

verder zijn er leuke musea waar gratis intre is.

Joyce11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 23:02

Madame Tussauds, is dat vinden jullie wel leuk of niet?
Want ik heb ook bij mij in de buurt gevraagd en die zeiden dat het niet echt heel erg leuk was... Verward Dus.. Wat vinden jullie?

Bedankt trouwens nog voor de super leuke ideeen!! Haha!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:41

Joyce11 schreef:
Madame Tussauds, is dat vinden jullie wel leuk of niet? Want ik heb ook bij mij in de buurt gevraagd en die zeiden dat het niet echt heel erg leuk was... Verward Dus.. Wat vinden jullie?

Bedankt trouwens nog voor de super leuke ideeen!! Haha!

Ik vind dat wel leuk (vooral de chamber of horrors }> ) maar ook wel schreeuwend duur...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:38

De gids die ons destijds de weg wees in Londen zei dat Madame Tussouds niet zo bijzonder was.
Mij lijkt er eerlijk gezegd ook niet veel aan. Er is er ook 1 in Amsterdam.