Wat was je meest teleurstellende vakantie?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Wat was je meest teleurstellende vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 19:51

In navolging op het topic: wat is je droomvakantie? Ben ik ook benieuwd naar welke vakantie niet is geweest wat je er van verwacht had?

Ik was vorig jaar, rond Sinterklaas een week naar Aruba geweest. Meestal ga wil ik zoveel mogelijk zien tijdens m'n vakantie, maar deze keer had ik echt behoefte aan een weekje relaxen, zon en warmte. Dus een weekje in een 5 sterren resort in Aruba, leek me daar best geschikt voor.
Helaas waren de weergoden ons minder goed gezind, want het had er in jaren niet zo erg geregend. Ik heb geloof ik 2 keer een uurtje of wat in de zon kunnen liggen, de rest van de week was het rot weer. Ik liep in Oranjestad tot m'n knien in het water. En dan zie je op alle kentekenplaten op de auto's de tekst: "Aruba the sunny island" staan. Tja koud is het niet, maar om nou in de stromende regen op het strand te gaan liggen..
Buiten het strand is er op Aruba niet zoveel te doen. Was dus niet echt wat ik voor ogen had. (al kan het natuurlijk nog altijd veel erger)

UK_eef

Berichten: 4221
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 23:50

Oh wat zonde!! Máár je bent wel op Aruba geweest Tong uitsteken (wij hadden gelukkig wel mooi weer daar, maargoed)
Mijn meest teleurstellende vakantie was toch wel die naar Kreta 3 jaar geleden. We hadden onwijs mooi weer, maar ik was in de stad waar wij zaten (Chersonissos) toch vrij snel uitgekeken..dat was wel beetje teleurstelling Scheve mond

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 00:08

Woww, Dat is wel minder ja van jou zeg.. Denk je lekker op ZON-Vakantie te gaan, zit je gewoon in de stromende regen!! Scheve mond

Mijn vervelendste vakanties, meervoud ja Tong uitsteken want heb er toch echt 2.. Schijnheilig
1e = Algarve in Portugal, want mn Ouders hadden een hartstikke groot Apartementen/hotel complex geboekt ergens in the middle of Nowhere! Alles was al bij het compelx inbegrepen, het was een soort mini-stad. Winkeltjes, restaurantjes enz enz.. We konden, omdat het centrum zo ver was, nergens heen!!

En mn 2e = Nabeul in Tunesië, en eigenlijk om dezelfde redenen. + Dat ik de Tunesische mensen ook niet echt relax vond! En mn neef was mee op vakantie, Hij 17 ik 11, en hij ging natuurlijk liever achter de meiden aan dan met zn kleine neefje opgescheept zitten!! Lachen .. Dus voelde me behoorlijk in de steek gelaten toen.. Tong uitsteken

Suusjeher
Berichten: 3701
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 09:01

Mijn teleurstellende vakantie was afgelopen januari in Egypte.
Wat een verschrikkelijk land met verschrikkelijke mensen. Boos!
Onze aankomst op het vliegveld was heel erg naar.
We werden beide ook nog heel erg ziek en bij thuiskomst had ik een virus in mijn darmen en was thuis ook nog eens een week ziek.
Nee, nooit meer naar Egypte.

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 16:58

Mijn vakantie naar florida was toch wel erg teleurstellend, we gingen 10 dagen. Ik had die dagen voordat we gingen 39 gr koorts en was dus ook niet lekker in het vliegtuig, mn vader kreeg ook daar flinke koorts. Last van een verschrikkelijke jetlag, en waar wij zaten in orlando was het nogal saai. Pretparken waren mooi en geweldig maar de rest beviel niet zo ook het eten was verschrikkelijk. Nee wij waren toch wel blij dat we thuis waren Knipoog

Marjolein18

Berichten: 103
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 19:18

Tenerife.... in het boekje stond: 200 m van strand! Werkelijkheid.... 10 km van het strand! gelukkig hebben we een jeep gehuurd, maar was dus altijd afhankelijk van paps! en verder was er gewoon weinig te beleven!

Puk25

Berichten: 141
Geregistreerd: 01-12-04
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 22:24

Wat was er precies zo verschrikkelijk aan Egypte?? Mijn vriend en ik zitten er namelijk aan te denken om er een keer heen te gaan. Ben nu wel benieuwd....

Suusjeher
Berichten: 3701
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:07

Puk25 schreef:
Wat was er precies zo verschrikkelijk aan Egypte?? Mijn vriend en ik zitten er namelijk aan te denken om er een keer heen te gaan. Ben nu wel benieuwd....


Op het vliegveld moet je een visum kopen, of beter gezegd je krijgt een postzegel in je paspoort. Er wordt zo druk gedaan, 1 man pakt geld aan, ander pakt je paspoort en de ander geeft het wisselgeld.
De duanebeamte had die dag volgens mij geen zin, want hij liet de rij gewoon wachten en ging weer weg om later weer terug te keren. Dan heel ongeinteresseerd onderuit te gaan hangen, om ons nog langer te laten wachten.
De mensen op het complex waren wel oke, eten viel een beetje tegen en voordat je je bord leeg had was hij al weggehaald bij wijs van spreken.
We zaten gewoon te ver weg voor een bezoek aan Luxor, 5 uur in de bus heen en 5 uur weer terug.
En we werden allebei heel erg ziek daar in Egypte, dat zal wel pech zijn want er was net een griepvirus in Nederland gweest.
Ik voelde me totaal niet op mijn gemak in Egypte.

_Marjon_
Berichten: 10671
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:16

Ik ging naar Roquetas de Mar (in spanje Knipoog) We zaten in een appartement waar echt bijna geen mensen waren, helemaal géén kinderen! 1 zwembad, een pooltafel en that's it... moest me dus 2 weken lang vermaken met mn 2.5 jaar jongere broertje Scheve mond

dat was echt teleurstellend Knipoog

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:29

We zijn 2 x naar Frankrijk geweest naar het zomerhuis van mijn zwager nooit weer we hebben rotweer gehad beide keren en wat een nepkakkers daar in dat park paste wij echt niet tussen.
We zijn wel vaker naar Frankrijk geweest maar niet daar en dat beviel ons wel.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:49

Onze vakantie op Tenerife............bah denk ik niet meer aan terug hihi

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:33

Mijn paardrijvakantie in Andalusie afgelopen keer Bloos!
Ik denk dat ik niet had verwacht met beginners te zitten Boos! en ik ben niet zo goed in begrip opbrengen voor dat gezeur dat we niet te hard mogen galopperen en dat ze bang zijn Bloos
Ik vond zelf 3 uur stappen soms echt te saai.
Ook vond ik de gastheer en gastvrouw en de hele opzet niet zo leuk.
Alles bijelkaar (Andalusie zelf enzo) was wel leuk, maar ik had er veel meer van verwacht!

Ook heb ik een keer een zwaar teleurstellende wintersport gehad in Avoriaz (Frankrijk) "het grootste aaneengesloten skigebied:600 km"
Ja, wel als er sneeuw ligt Boos!
Het appartement was vies, er was haast niks te beleven in Avoriaz, de sneeuw was slecht en het gebied vond ik ook maar matig, zeker voor snowboarders.

Egypte vond ik juist heel leuk, maar ik heb gehoord dat het na de aanslagen bij die graven ook niet meer zo gezellig toeven is...
Ik heb me expres van de massa onttrokken en ben met een vriendin toen met de rugzak rond gaan trekken ipv. een complete reis te boeken.
De totale vakantie 2 weken, incl. eten, drinken, overnachten, nijlcruise, souvenirs, nachtelijke paardrijrit in de Sahara en een kameelrit, excursies en vliegticket heeft me 1200 gulden (550 euro)
gekost...

Het nadeel zijn de mensen in die landen. Ik ben naar Marokko (2x), Egypte en Tunesie geweest, maar ze vallen je zo lastig en nemen je in de zeik met prijzen berekenen.
Als je de vervelende mensen (ben ook op bezoek bij iemand thuis geweest en dat was OK dan! )wegdenkt, dan is Marokko echt zo'n mooi land...
Amerika is tot nu toe mijn favoriete vakantieland, daarna Zwitserland en Spanje.

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 00:01

Corfu, afgelopen juni.
Wij gingen er naar toe met het idee van een strandvakantie. Van de 7 dagen dat wij er waren heeft het 4 dagen geregend en was het 2 dagen bewolkt. En niet zo maar regen, nee, echt hozen!
Dan is het ook niet leuk meer om met je huurauto op stap te gaan ...

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 02:21

Nextdomino schreef:
Op het vliegveld moet je een visum kopen, of beter gezegd je krijgt een postzegel in je paspoort. Er wordt zo druk gedaan, 1 man pakt geld aan, ander pakt je paspoort en de ander geeft het wisselgeld.
De duanebeamte had die dag volgens mij geen zin, want hij liet de rij gewoon wachten en ging weer weg om later weer terug te keren. Dan heel ongeinteresseerd onderuit te gaan hangen, om ons nog langer te laten wachten.



Probeer het in Rusland Knipoog Dan ben je al weken vantevoren bezig met visa regelen, en dan word je nog eens een uur gecontroleerd. Maar heb er geen moment spijt van gehad.


Eigenlijk heb ik nog geen rotvakantie meegemaakt Bloos!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 00:47

Thailand.. het was echt geweldig, een rondreis van 3 weken alles bezoeken etc. behalve als de hotel medewerkers vergeten het putje in het zwembad er weer in te doen. resultaat, een heleboel zieken huizen van binnen gezien (en ja hoor, 1 zuster snapte niet dat er ONDER dat verband nog een zwaar gehavende teen zat, mens wilde gewoon dat verband inclusief teen eraf knippen!!)
Ik mocht niet meer zwemmen (in een tropisch land.. nog ruim 2.5 week te gaan) en kon nauwelijks lopen (lekker met een rondreis)
Dus toen baalde ik er best van.

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 06:12

Niet echt een teleurstelling maar wel een domper:

2 jaar terug mijn paardrij tocht op Ijsland...na 2 dagen geheel onverwacht(slik de pil) ongesteld worden terwijl ik dat 2 weken later gepland had.

Daar zit/sta je dan in de middle of nowhere..geen douche...amper maandverband mee en dan ook nog 7 uur per dag te paard .
2 dagen later nog 2 meiden onvrwacht ongsteld en met zijn allen 1 pakje maandverband delen.....lekker fris... Boos! .

Verder had ik 2 weken ervoor een slipper gemaakt op een paard en had hierdoor nog erg last van mijn rug. Nit fijn op een slecht toltend paard

Sinds deze tocht heb ik voortaan een overloed aan tampons en maandverbandmee als ik op akntie ga....t overkomt me niet nog eens. Haha!

Winddancer

Berichten: 4381
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Vijlen (Zuid Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 07:05

Nou dan moet ik toch Turkije zeggen.

Op zich wel een aardige vakantie, maar buiten het resort toch lastige mensen, eten niet geweldig en aan het einde van de vakantie voelde ik me Misselijk

Was blij toen ik weer thuis was zodat mijn maag en darmen weer wat rust kregen.

Voor mij geen Turkije meer.

Bonny
Berichten: 4731
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 14:05

Frankrijk in 2002, pff wat een flutcamping wij stonden vlak bij een zandweg en onze auto zat hlemaal onder het stof niet normaal~

DiantaM
Berichten: 11288
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 14:07

lowara schreef:
Thailand.. het was echt geweldig, een rondreis van 3 weken alles bezoeken etc. behalve als de hotel medewerkers vergeten het putje in het zwembad er weer in te doen. resultaat, een heleboel zieken huizen van binnen gezien (en ja hoor, 1 zuster snapte niet dat er ONDER dat verband nog een zwaar gehavende teen zat, mens wilde gewoon dat verband inclusief teen eraf knippen!!)
Ik mocht niet meer zwemmen (in een tropisch land.. nog ruim 2.5 week te gaan) en kon nauwelijks lopen (lekker met een rondreis)
Dus toen baalde ik er best van.

Daar kan je een aardige schadevergoeding voor eisen Schijnheilig

mooneyes
Berichten: 1731
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:21

uhm ik hb niet zoveel pech gellukkig.

alleen op vakantie een zieke reisgenoot die had dus meer pech

AL_A
Berichten: 520
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:12

Skievakantie slaagt bij mij elk jaar, helaas is de Camping met Onweer wat minder.. :p

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:37

Wij zijn al 4jaar naar egypte geweest
1ejaar Dahab
2e jaar Sharm el shaik
3e jaar El gouna
4e jaar El quesier

Dabah was echt een bedoeiendorp. Erg mooi
Sharm el shaik was echt the plache to by. Midden in het centrum. Tegenover een groot winkelcentrum echt zo gaaf daar.
El gouna zat tussen Dahab en sharm el shaik in. Niet zo heel toeristisch maar wel leuk.
En het laatste jaar in El Quesier. Was helemaal niet toeristisch. We zaten in het een groot resort aan de zee in de woestijn en in de buurt was geen hotel te bekennen. En als je naar het stadje wou moest je nog 30min met de taxi mee:(. Het stadje viel erg tegen. Erg vuil en goor. Iedereen kijk je aan als Nederlander. Als je sharm el shaik moet vergelijken met El quesier is dat best teleurstellend.

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 02:29

Ik ben de laatste week van oktober naar Kenia geweest. Supertof gehad.
We zouden een 4 daagse safaritoer doen, maar helaas.
Op de 2e dag kregen we een ongeluk. We zaten met 7 man in zo'n klein busje (incl gids) op weg naar amboseli, toen we met 1 wiel in de berm terecht kwamen bij het inhalen van een vrachtwagen. We slingerden een paar keer over de weg, misten op een haar na een vrachtwagen en kwamen op ons kant terecht. Voordat wij goed en wel beseften wat er was gebeurt begonnen de kenianen (die daar in the middle of nowwhere woonden) aan onze bus begonnen te sjorren.
Uiteraard waren wij in de veronderstelling dat ze ons wilden helpen maar helaas...... ze waren op zoek naar onze spullen.
Telefoon gejat, zonnebril, zakmes.... Maargoed op wat krassen/sneeen en kneuzingen na waren we ongedeerd. Helaas hebben we daar in the middle of nowwhere 6 uur op een nieuw busje moeten wachten die ons naar het eindhotel in mombasa bracht want we waren nou ook weer niet in staat om de safari af te maken.
Helaas... de safari dus niet af kunnen maken....

Desalnietemin was dat niet de meest teleurstellende vakantie. Dat was nog altijd in Frankrijk.. de Fogheze (ofzoiets) 2 weken mist, kou en regen terwijl het in nederland stralend mooi weer was.... grrrr

Murru

Berichten: 373
Geregistreerd: 24-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 10:18

Zonde van Aruba.... terwijl het er altijd wel goed is zelfs in de regentijd (oktober) Zo zie je maar dat de hele wereld wel van slag is.

Mijn slechtste vakantie.... eigenlijk niets..... we vermaken ons altijd wel.
Alleen Mexico 2 jaar geleden.. wat een flut stad is die Cancun...Bah.. de Lorett de Mar voor de Amerikaanse jongeren met 21 km hotels en stervens duur.....
Het enige positieve was dat we personal trainer waren voor 1 dag van de dolfijnen.... dat was helemaal gaaf.

Verder hebben we nooit gekke dingen meegemaakt.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 10:35

Nextdomino schreef:
Op het vliegveld moet je een visum kopen, of beter gezegd je krijgt een postzegel in je paspoort. Er wordt zo druk gedaan, 1 man pakt geld aan, ander pakt je paspoort en de ander geeft het wisselgeld.
De duanebeamte had die dag volgens mij geen zin, want hij liet de rij gewoon wachten en ging weer weg om later weer terug te keren. Dan heel ongeinteresseerd onderuit te gaan hangen, om ons nog langer te laten wachten.
De mensen op het complex waren wel oke, eten viel een beetje tegen en voordat je je bord leeg had was hij al weggehaald bij wijs van spreken.
We zaten gewoon te ver weg voor een bezoek aan Luxor, 5 uur in de bus heen en 5 uur weer terug.
En we werden allebei heel erg ziek daar in Egypte, dat zal wel pech zijn want er was net een griepvirus in Nederland gweest.
Ik voelde me totaal niet op mijn gemak in Egypte.


dat visum kan je dus ook al in eigen land regelen voor je vertrek, scheelt je een hoop tijd, frustratie en geld Knipoog