Wintersporten in Tsjechië?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cody

Wintersporten in Tsjechië?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 12:01

Er zijn plannen om met een stel vrienden ongeveer eind januari op wintersportvakantie te gaan. Een deel wil snowboarden, een deel wil skiën en we willen zo goedkoop mogelijk Haha!
Nu horen we al van diverse kanten dat Tsjechië dan een leuke bestemming is. We gaan ongeveer een weekje en het merendeel is vrij beginnend, dus een paar kilometer piste moet genoeg zijn.
Wel willen we een gezellig dorpje hebben om wat lol te maken qua apres-ski en dergelijke Cool

Wie heeft er tips waar we wel en niet heen moeten, kan wat meer vertellen over Tsjechië als wintersportland of heeft andere informatie voor ons?

Bedankt alvast!

lizjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 12:03

Ik heb ook gehoord dat Tsjechie leuk en goedkoop is! Ik weet er verder niks over. Je kan naar een reisbureau gaan en daar informatie vragen. Het reisbureau waar ik altijd heenga die helpt me altijd heel goed!

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 12:05

Oostenrijk is ook goedkoop!!!
Tsjechië heb ik ook net hetzelfde van "gehoord" Haha!!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 12:08

Oostenrijk goedkoop? Uhr... Laatste keer dat ik keek niet hoor Knipoog

Ik ben een paar jaar geleden in Tjechië wezen skieën. De gebieden zijn kleiner, en het is 'anders' dan frankrijk/oostenrijk/zwitserland in die zin dat er (toen) nog geen grote appartementencomplexen waren. Je huurt een huis van een particulier (wij hadden twee houtkachels, koud joh!) in een 'gewoon' dorpje, en dan 's ochtends met de auto naar het skigebied. Het grote voordeel is inderdaad de prijs. Eten en dergelijke kost gewoon helemaal niets. Zelfs elke dag uit eten blijft goedkoop zeg maar (volgens mij was een halve liter bier 65 cent, guldencent. Maar dat zegt dus wel iets over hoe lang het voor mij geleden is Lachen )

Après ski had/heb ik zelf een schurfthekel aan, zou je d'r niets over kunnen vertellen Lachen

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 12:18

Ik ga al 4 jaar naar tsjechie en ik vind het een geweldige bestemming zkerz voor snowboarden *LOL* ik wil je anders nog wel even de preciese bestemming mailen weet ik niet precies Lachen ik denk dat dit zeker als je een beginnende skieer/ snowboarder bent dit beters is als oostenrijk omdat de hellingen minder stijl zijn. Het is zeker goedkoper. ( wij gaan elek avond uiteten voor zo'n 5 euro per persoon het huren van spullen is niet duur en het eten erguh lekker pb me anders maar ff

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 12:38

Ik heb over tsjechie geen tips, maar weet wel dat mijn Hongaarse collega (die in Nederland woont) altijd naar tsjechie gaat om te skien. Haar vader is daar al sinds zij heel klein was skileraar.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 13:13

Splindleruv Mlyn (zo schrijf je t geloof ik) is een hele bekende en goede plek!!

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 13:55

Even naar BI gezet Lachen

Tsjechie schijnt echt goed te zijn, minder bekend maar als je niet zoveel eist is het zeker niet verkeerd en ja, de prijs scheelt dan ook best wel.
Vrienden van ons gaan er sinds een paar jaar naartoe, ik weet alleen niet waar en wat hun ervoor betalen dus daar kan ik je niet mee helpen?

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 16:54

Tsechie is geweldig hoor ik van familie, ze verkopen daar ook van die mega grote koeken.
Neem je een doos voor me mee? OK dan!

Spekky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 23:41

wij zijn vorig jaar met wintersport naar tsjechie geweest (Harrachov).. dat was wel een leuk plaatsje voor beginnelingen, maar als je al wat verder bent, zijn er daar echt te weinig skipistes.... T eten is ook echt supergoedkoop: met zn 10en uit eten (en dan echt alles erop en eraan) waren we (omgerekend) 70 euro kwijt!! Tsjechie is wel leuk voor wintersport en volgens mij stukken goedkoper dan Oostenrijk, Zwitserland, enz...

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 01:10

ik ga alleen zomers naar tsjechie dus over de echte wintersport kan ik niet veel vertellen maar wel dat het super goedkoop is
en idd Splindleruv Mlyn is een geweldig skigebied, (zie zomers de skiliften) veel gezellige café´s probeer zoveel mogelijk richting polen te gaan in het reuzengebergte daar is het het meest te doen kwa wintersport

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 19:16

juline schreef:
Splindleruv Mlyn

En hoe spreek ik dat uit als ik een beetje bijdehand dat reisbureau in wil wandelen? *LOL*

Mayraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 17:08

Tjechie is top! OK dan! Wij gaan er elk jaar rond carnaval skieen.
Het is goedkoop,mooie gebieden en sneeuwrijk Clown kortom voor een goedkoop maar leuke skie vakantie is Tjechie supie!

Murru

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 10:25

Cody schreef:
En hoe spreek ik dat uit als ik een beetje bijdehand dat reisbureau in wil wandelen? *LOL*

splinderuf mlin... zoiets. hahahaha

Ja dat is er heel erg leuk. Wij zijn er denk ik 12 jaar geleden eens geweest en toen was tjechie helemaal nog niet in trek.
We zaten in een onwijs goed hotel bovenop de babypiste (was nog helemaal beginner) .. had een prive leraar voor 4 dagen a 25 gulden per dag.... eten was goed, busje naar de pistes.. ja hoor echt een leuke bestemming.
Je moet niet veel verwachten (weet niet of het al veranderd is) van de apres ski want het is er dus niet zo als oosterijk bv.
Het dichtsbijzijnde plaatsje... ik weet niet hoe het heet maar wij noemde het pralalalabi.. hahahaha.. dat was armoe top hoor.... hebben we nog een berenmuts gekocht voor 2 gulden..... in een 2e handszaakje.

Ik weet niet of ze met de tijd zijn meegegaan maar toen vond ik het wel leuk daar, wees alleen voorzichtig met de reis er naar toe want we hebben onderweg de vreselijkste ongelukken gezien.

visca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:43

Wij gaan voor de derde keer naar Tsjechie en het is echt een leuk land lekker goedkoop en lekker eten en drinken. Ik geloof dat een pivo (biertje) maar 15 eurocent kost. Wij gaan altijd naar het plaatsje Lipno dit is een plaatsje vlakbij Oosterijk. We huren dan via Landel Greenparks een huisje. Je kunt tegenover het park in een winkeltje alle ski uitrusting huren voor een lage prijs. Aan de andere kant van het park steek je de weg over en dan ben je bij de skilift. Verder op het park zit een zwembad en 2 eetgelegenheden de een met een caffe (is van een Nederlander).
Voor de beginende skieer is het goed je kunt er les nemen prive of in een groep. kijk maar eens op deze site www.lipno.info of kijk maar eens in mijn fotoalbum onder het mapje Tsjechie http://www.pixum.nl/members/viscaria/?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:31

verzorgpony schreef:
Tjechie is top! OK dan! Wij gaan er elk jaar rond carnaval skieen.
Het is goedkoop,mooie gebieden en sneeuwrijk Clown kortom voor een goedkoop maar leuke skie vakantie is Tjechie supie!

Wij gingen er ook elk jaar met carnaval skien, alleen hebben we 2 jaar geleden de overstap gemaakt naar Oostenrijk omdat we zelfs de zwarte pistes in Tjechie onderhand met onze ogen dicht konden skien. Maar om te beginnen is het er echt heel goed, alles is gewoon heel veel goedkoper en aan de 'echte' pistes in oostenrijk (e.a ) ben je als beginneling nog niet aan toe.

Heel veel plezier!