nog twee nachtjes en dan.......Londen!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

esther82

nog twee nachtjes en dan.......Londen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 15:03

Ik ga dus met mijn moeder en twee jongere zussen dit weekend naar Londen. Zomaar, en ik heb er zo'n onwijze zin in.

We hebben al een beetje een programmatje gemaakt voor de dagen dat we daar zijn. Zowiezo een aantal geijkte dingen bezoeken, maar ook gaan we naar Madame Toussaud (schrijf je dat zo) en een van de avonden naar en musical. Zaterdag gaan we de hele dag rondkijken in Harrods, met nadruk op kijken. Het is echt normaal meer hoe duur de pond is .

Ik ben zelf altijd wel een zo dat als ik in het buitenland ben dat ik ook wat van de cultuur wil meekijgen. Maar mijn jongste zus is voornamelijk van het shoppen. Zo hebben we voor iedereen wat. Lachen

Wie van jullie is ook wel eens in Londen geweest? En hebben jullie nog tips voor onvergetelijke dingen?

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 15:10

Naar welke musical ga je? Haha!

Harrods is leuk om eventjes rond te kijken, maar ik was er zo weer weg Haha!

Ik ben ook in de London Dungeon geweest. Als je houd van schrikken enzo, is dat ook wel leuk om eens doorheen te lopen. (ik heb mijn rondje niet afgemaakt Nagelbijten / Gniffelen)
En ik zou als ik jou was kaartjes kopen voor de ondergrondse, dat je dat weekend onbeperkt kunt reizen, dat is echt een aanrader!

Vlak bij Picadilly Circus (dat plein) daar is ook een leuke winkel. Weet de naam niet precies, maar het is een soort van regenwoud waar je allerlei knuffelbeesten kunt kopen. Maar vooral de winkel ziet er mooi uit.

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 15:22

Een bezoek aan de 'Tower' is de moeite waard als je van cultuur houdt.OK dan! Daarnaast is het ook erg mooi om St. Pauls Cathedral te gaan bekijken. Als je de kans krijgt moet je bovenin de koepel gaan zitten. De akoestiek is daar heel bijzonder. Als er 1 persoon aan de ene kant zit en de ander zit aan de overkant dan kun je normaal met elkaar praten terwijl er een hele grote afstand tussen zit. Je moet dan wel zodanig zitten dat je stemgeluid als het ware langs de ronding van de muur kan gaan. Hoe het werkt weet ik niet, maar het werkt Haha!

Tja... verder zou ik de wachten bij Buckingham Palace gaan pesten Haha! Of iig de wisseling van de wacht bijwonen. Is ook erg mooi om te zien Lachen

Veel plezier Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 15:26

Saint Pauls Cathedral is idd een aanrader, verder zeker een musical bezoeken zoals je al gepland hebt Haha! Verder was er een kunstmarkt toen ik daar eens geweest ben, weet niet meer hoe het heet, maar was in een soortement gallerijtje met allemaal diverse winkels. Ook erg leuk.

Verder houd ik dit topic ook in de gaten want wil er nog wel eens naar toe Haha! Vorige keer was helaas een bliksembezoek, en ik herinner me enkel dat we veel gelopen en gereden met de bus hebben... Was jammer

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 15:31

Het is de bedoeling om "We will rock you" te gaan zien. Een musical met de muziek van Queen.
Die heeft mijn moeder vorig jaar al gezien, maar ze is zo enthousiast dat ze hem graag een tweede keer ziet.

We hebben bij het boeken meteen kaartjes gekocht voor zo'n bustour. Dan kun je op en uitstappen waar je wil, bij leuke of interessante 'bezienswaardigheden'.
Laatst bijgewerkt door esther82 op 01-12-04 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 15:32

esther82 schreef:
Het is de bedoeling om "We will rock you" te gaan zien. Een musical met de muziek van Queen.
Die heeft mijn moeder vorig jaar al gezien, maar ze is zo enthousiast dat ze hem graag een tweede keer ziet.

Oh die is zooo vet! Bloos!

Die heb ik ook gezien Haha!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 15:33

Ik ben van de zomer een dagje in Londen geweest samen met een klasgenootje, we waren namelijk een maand voor stage in Engeland. Heel veel plezier!

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 15:36

Rainie schreef:
Oh die is zooo vet! Bloos!

Die heb ik ook gezien Haha!

Nou de muziek is al helemaal te gek, hopelijk is het verhaal er omheen ook een beetje de moeite. Ik ben echt musicalfreak maar het gebeurd zo vaak dat de stemmen tegenvallen, of het verhaal zelf. Maar hier heb ik wel goede dingen over gehoord en gelezen, dus dat komt vast goed. Haha!

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 18:14

Ik ben dus een van de zusjes die mee gaat en heb er idd ook reuze zin. (Alleen moet je wel weer je paard aan een ander over laten wat altijd wel weer moeilijk is).
Weten jullie nog iets leuks om te doen of moeten we volgens jullie echt gaan zien of opzoeken? dan kan je het nu nog zeggen.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:09

Ik ben vorig jaar 3 dagen naar londen geweest ... k Vond St Pauls Cathedral (m'n moeder wilde persé naar zo'n mis of hoe dat dan ook heet) echt afschuwelijk saaaai Gaaaap, met zo'n mannenkoortje en je mocht alleen maar zitten en luisteren. t Is wel leuk om er gewoon 's rond te kijken, maar zo'n mis kan ik je ernstig afraden Tong uitsteken Schijnheilig
Verder zijn we o.a. naar London Eye, Big Ben, Buckingham Palace en the Houses of Parliament geweest. Het leukste vond ik Cabinet War Rooms, Tower of London, Harrods (idd errug duur Cool ) en the Horse Parade natuurlijk !! (heet dat zo Verward). Het is ook heel leuk om gewoon door de winkelstraatjes te lopen (ze hebben er heeeel lekker ijs Bloos Schijnheilig ) en natuurlijk lekker vaak met de metro, bus en taxi gaan !!!

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:11

Owjah, we zijn ook nog naar een musical geweest, dat is ook echt super !!!

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:37

ben er nu 3 keer geweest en het leukste is toch de londen eye.. alleen is ie wel erg hoog,verder kan je erg goed winkelen in de regentstreet vlakbij piccadilly circus en de wisseling van de wacht is ook erg leuk om te zien.
ben daar ook naar een voetbalwedstrijd geweest was ook erg leuk en uuh... ja er is zoveel te zien.. haha maar zou wel metro (underground) kaartjes nemen want dan ben je overal veel sneller omdat londen erg groot is.

finn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:40

bn ook keer in london geweest was toen enkeld erg ziek maar ga op de foto met z'n wacht trek wat gekke bekken hun mochen toch niets doen geen glim op hun gezecht

ik wijzig even zie dat je 22 ben dus miss worden het geen gekke bekke trekken maar gewoon leuk op de foto

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 23:05

ik zou eigenlijk met de kerst naar londen gaan .. maar helaas heb ik dan tentamens (ja ik moet op zaterdag naar school Verward) dus helaas kan ik niet mee Verdrietig

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 23:13

Verplaatst van AM naar BI.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 23:53

The Houses of Parliament zijn heel erg mooi en ook Saint Pauls Cathedral is zéér de moeite waard.
Harrods and Selfridges zijn voornamelijk leuk om rond te kijken.
And inderdaad, de Engelse Pond is op dit moment écht schrikbarend duur!! (het leukste is om daar gewoon eens een Tesco's binnen te lopen en de prijzen te vergelijken met Nederland..moet je vooral bij de groenten en fruitafdeling doen )

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 07:08

Vanavond koffertje paken. Ik krijg steeds meer de kriebels: als in, zin om te gaan! Lachen

Kaartjes voor de metro heb ik al. Een soort van passe-partout waarmee we drie dagen onbeperkt kunnen in en uitstappen.

Ik ben geloof ik de enige die in de London Eye wil (of durft Haha! ). Volgens mij duurt zo'n ritje best een tijd, dus ik denk niet dat dat er dan van komt. En ik ga niet in mijn eentje.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 09:56

London Eye is idd erg leuk, je kunt een heel stuk van Londen zien ! 't Is alleen wel duur !!! En je kunt het beste 's morgens vroeg gaan anders moet je heel erg lang wachten. De hoogte valt best mee hoor ... owjah, op ongeveer driekwart komt de foto volgens mij Tong uitsteken

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 09:56

Hey,
Wat ook een aanrader is, Dungeons en Dragons, een soort van madame T. maar met thema "middeleeuwen", je ziet daar van allerlei martelwerktuigen van vroeger, met de daarbij behorende geluiden. Haha! Meestal als ik in London ben, vaak met mensen die er nog nooit zijn geweest, sleur ik ze als eerste daar na toe. Nagelbijten / Gniffelen
Veel plezier in ieder geval, oja bij Harrods de sport en speelgoed afdeling, zoo leuk ( om te kijken dan Tong uitsteken ).

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 14:44

Dungeons en Dragons daar heb ik het ook nog over gehad maar daar wilde ze niet naar toe Huilen Misschien als ik een beetje aandring Tong uitsteken

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 14:48

Nou het is echt heel leuk!

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 14:59

Kenzo schreef:
Dungeons en Dragons daar heb ik het ook nog over gehad maar daar wilde ze niet naar toe Huilen Misschien als ik een beetje aandring Tong uitsteken

Tja, je hebt nog een zusje, en die vindt dat ze al veel offers moet maken door naar het Buckingham Palace te gaan e.d.

Denk niet dat het er in zit.

Doen we het nog wel een keer over! Haha!