vakantie kreta.. welk vervoer?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linardsje23

vakantie kreta.. welk vervoer?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 13:20

Hallo bokkers.
In mei wil ik graag een weekje naar kreta toe. Omdat ik erge vliegangst heb zat ik te denken om met de trein te gaan. Maar als ik de financien is op een rijdje ga zetten is de trein veel duurder. (ook omdat daar nog een bootreis bij komt kijken en je je hotel los moet boeken)
Nu vraag ik mij nogmaals af: Wie is er weleens met de trein en boot naar kreta geweest OF wie heeft er een ERG goede tip tegen vliegangst Haha! Scheve mond

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 08:02

Ik ben zelf ook bang met vliegen en krijg daar een pilletje voor bij de arts. Je word er slapperig van en slaapt zowat de hle vlucht. Dat gaat erg goed.

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 08:11

er zijn ook speciale vluchten met begeleiding om van je vliegangst af te komen. Misschien ook handig om te doen, dan kan je er vanaf komen.
Of voor genoeg afleiding zorgen tijdens de vlucht. Muziekje en boek mee of iemand die je de oren van je hoofd kletst gedurende 3 uur. Valeriaan help ook erg goed, maar moet je wel van te voren al mee beginnen.

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 15:07

Oke bedankt voor de reacties Lachen lijkt me inderdaad erg fijn om te slapen tijdens de vlucht

MiGzi_MiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 02:24

Slaappillen zouden inderdaad denk ik het beste zijn! .. Neem je een halfuurtje van te voren in, voordat je instapt.. Dan is het meestal nog zeker een halfuur 3kwartier wachten voordat het Vliegtuig naar de Startbaan Taxiet! Lachen.. Maar dan lig je al languit te tukken hoor!! *LOL*

Ik zou niet met de trein gaan, zoals je al zegt is het veel duurder alles bij elkaar.. En vind ik dat als je reis al lang duurt, + je moet je bagage (trein in, trein uit, boot op, boot af) blijven shouwen, de vakantie toch een beetje verpest! Lachen

Probeer het maar gewoon!:)

Succes ermee!! OK dan!

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 10:54

Ik denk dat ik maar gewoon half verdoofd het vliegtuig instap, haha. dat scheelt in iedergeval een hoop stres.

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:41

Gewoon met het vliegtuig gaan, en als je het echt eng vindt, idd van die angst-overwin-cursussen. Die schijnen erg goed te helpen. Maar je moet er naar toe! Het is er geweldig! Foto's van Kreta (Chersonissos) staan op mijn profiel.

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 21:57

Ik heb inderdaad toch maar besloten om met het vliegtuig te gaan, omdat het qua tijd ook niet gaat lukken anders.
Alleen t probleem is nog dat ik zo goedkoop mogelijk een campingvlucht zoek naar kreta, maar het wil nog niet echt lukken. Iemand tips?

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:26

Ik ben ooit met de bus en boot naar Kreta geweest... Was wel met een hele schoolklas, maar dan nog niet echt aan te raden...

Eerst 24 uur in de bus naar Italie (Ancona), dan anderhalve dag op de boot naar Griekenland, vervolgens met de bus verder en dan de boot naar Kreta... Leuk is anders!

Volgens mij helpt zo'n reis wel je vliegangst te leren onderdrukken!