Onze honeymoon zal naar mexico gaan. Iedereen die er geweest is is laaiend enthousiast. Zijn er ook bokkers geweest toevallig?
Mizz_mol
Geplaatst: 23-11-04 17:04
Ik ben in mexico geweest apart land.. Alleen onwijs vochtig daar! je kleding haal je klam uit de kast. Qua drankjes is t daar erg zoet je moet er net van houden.
janne
Geplaatst: 24-11-04 00:21
mijn ouders zijn nu op vakantie naar mexico. als hun terug zijn vraag ik wel naar hun ervaringen.
Mocca
Geplaatst: 24-11-04 17:11
Nog nooit geweest, maar het lijkt me super mooi Wel foto's maken hea
wij gaan 11 december voor de 5e keer naar mexico en er blijven nog dingen op ons verlanglijstje staan om te gaan doen/bezoeken. wij gaan naar playa del carmen nog steeds enthousiast, je hebt er gewoon van alles te zien/doen :
chitzen itza & tulum (maya tempels) xel-ha (snorkelen) xcaret (ecologisch park) senor frogs & the blue parrott (lekker uit je dak gaan in een strandtent) snorkelen, duiken, parasailen, veel en lekker eten mooie stranden enzovoort enzovoort
Lennon
Geplaatst: 25-11-04 09:42
Vrienden van ons hebben een rondreis gemaakt in Mexico en die vonden het er geweldig...
Judibo
Geplaatst: 25-11-04 15:15
Ja, wij zijn ook naar Mexico geweest, Playa del Carmen. Erg leuk, een hoop te doen en te bekijken: Xel-ha is zeker de moeite waard om te gaan snorkelen, chitzen itza is mooi en zo is er nog veeeeel meer.... Vooral de mentaliteit van de mensen sprak ons erg aan. Waar ga je precies heen??
Suusjeher
Geplaatst: 27-11-04 11:49
Ik ga nog naar Mexico, we vertrekken 4 januari naar Playa del Carmen eni k heb zo ontzettend veel zin.
Fitzroy
Geplaatst: 27-11-04 15:47
Ik ben net terug uit Mexico en het resort waar ik verbleef was in 1 woord geweldig!! Echt een aanrader, het was een 5 sterren resort in een ecologisch park met 2 persoonsjacuzzi op de kamer en alle luxe die je je wensen kunt. Zelfs excursies waren inclusief. De hele dag rijdt er een cocktailkarretje door het park en ook aan het strand wordt je bediend met cocktails. Wij hebben echt een geweldige vakantie gehad en zijn maar 1 middag/avond van ons resort weggeweest naar Playa del Carmen. Daar vond ik de Mexicanen vreselijk opdringerig itt tot ons resort waar ze super vriendelijk en beleefd waren.
Miko
Geplaatst: 28-11-04 01:20
Mijn vriend en ik zijn twee jaar terug ook in Playa del Carmen geweest. Dan wel in het plaatsje zelf, en niet in 'resort city', een plek naast het dorp met alleen maar onwijs grote hotels waar je het terrein niet afhoeft.
Wij houden zelf helemaal niet van dat all inclusive gedoe, en dan is het dorp zelf heel gezellig. Daar is geen hoogbouw meer toegestaan, dus je hebt niet van die hoteltorens. Je kunt vanuit Playa del Carmen best veel van Mexico zien, van Yucatan althans (de provincie waarin Playa ligt). Je kunt dat heel goed doen met de bus, er is een busstation met bussen naar alle windstreken. Ik vond het leven wel vrij prijzig, als je uit eten gaat betaal je net zoveel als hier en soms nog wel meer. Maar dat ligt waarschijnlijk met name aan het feit dat Playa del Carmen vrij toeristisch is, ga je meer het land in zal het wel goedkoper worden denk ik. Tip: ga niet mee met die groepsbusexcursies.... vreselijk en alles is heel goed zelf te regelen.
Alvast veel plezier
Anoniem
Geplaatst: 28-11-04 10:38
Ik ben 10 jaar geleden geweest en heb op de bonnefooi met de bus gereisd door Yucatan en de provincie (ernaast weet niet meer welke) Yucatan was schoner en moderner.
Ik vond het een behoorlijk gevaarlijk land om als 2 touristen zelfstandig te reizen. Playa gruwelijk duur, flink verpest door de Amerikanen. Wel heel mooi die natuurparken en ik geloof dat die All-Inclusive hotels heel erg luxe zijn, de bediening zal ook heel netjes zijn. Heb wel andere ervaringen in de binnenlanden.Op zoek geweest naar de grote snorren en die sombrero's niet gezien, maar de sfeer van de treinrovingen hangt er nog.
Hebben jullie dan niet de politie zien rijden in die open pick-ups met gewapende mannen erin. Met zwaailicht rondjes rijden, carabijnen in de aanslag? Gezien hoe de banken worden bewaakt? Gepanterde jeeps met geweersleuven met daarin gewapende mannen?
Regelmatig konden we geen geld pinnen omdat het land bankrupt was, er was die dag gewoonweg geen geld meer. We moesten dan 1 of 2 dagen wachten totdat iedereen weer geld naar zijn bank bracht.
Buskaartjes kochten we meteen bij aankomst, de dag erna konden de kaartjes wel eens 2 x zo duur zijn. Die inflatie daar, niet te begrijpen.
Wel hele mooie routes met de bus gemaakt door het rode landschap en de maya dorpen zien liggen. We waren gelukkig in de winter daar, toen de zomer begon, werd het met de dag heter. We hebben een paar hele hete dagen meegemaakt en dat was geen pretje.
Als je de steden gaat bekijken, zul je de Spaanse invloed zien, zo ontzettend mooi als die gebouwen zijn onderhouden en de muurschilderingen alles nog in takt. De luxe en weelde die je dan zien,heel indrukwekkend, buiten op straat zie je de bittere armoe.
Al met al vond ik het alleen reizen niet voor herhaling vatbaar ,je ziet de broeierige blikken en voor het donker wilden we echt op stok zijn, anders vraag je om moeilijkheden.
De mensen hebben ook geen benul van geld, alles in dollars rekenen ze om en dan de prijzen die ze soms vragen. Ze denken echt dat je mulitmiljonair bent.
Ooit een stoffige aftanse reistas die voor 200 dollar werd aangeboden, slap gelachen hebben we ons.
Er is misschien wel veel veranderd in 10 jaar.
Tartuffo
Geplaatst: 28-11-04 16:27
Wij zijn in Cancun geweest en dat vond ik minder. We zijn wel Personal Trainer for one day geweest met de dolfijnen dat was wel heel gaaf maar ik vond bv de excursies heeeeel erg duur. 100 dollar voor de tempels, en ga zo maar door. Wij hebben toen zelf een auto gehuurd dat was wel leuk en dus heel Yukatan doorgereist.
Heel veel plezier......
Tomaatje
Geplaatst: 28-11-04 18:27
Jaaah! Het was über cool. 'k heb geloof ik wel een dagboek voor je. Mocht je daar belang bij hebben