Vanuit een zonnig Daytona Beach een verslagje van onze reis door Florida alvast.
We zijn 22 okt. vertrokken, eigenlijk zouden we gewoon economy vliegen, maar bij de balie bij het inchecken, vroegen ze of we een vlucht later wilden nemen, zodat we Business vlogen. Daar zeiden we natuurlijk geen 'nee' tegen. Zo gezegd, zo gedaan en 2 uur later zaten we met zijn allen op brede, comfortabele stoelen in de lucht. Het was een fijne vlucht, lekker gegeten en gedronken en we werden flink in de watten gelegd.
Maar wat een schril contrast met de aankomst en immigratie-formaliteiten in Washington zeg. Je werd behandeld als een crimineel. Er werden foto's genomen, vingerafdrukken en je moest zeggen wat je in de USA te zoeken had.... ja hoor... Maar goed, we mochten binnen en konden door naar Orlando.
Die vlucht was wat minder. Het was een klein, hobbelig vliegtuigje en de vlucht was gelukkig erg kort.
In Orlando hebben we meteen onze auto opgehaald, een Buick Rendezvous, een grappige bak, joh!
De eerste dagen zijn we in Orlando gebleven, zijn naar Seaworld gegaan en naar de grootste Mall in Florida, dat is dus echt enorm daar!
In Seaworld hebben we Shamu gezien en heb ik van Marco een geweldig verjaardagskado gehad (was daar nl. jarig).
WE GAAN ZWEMMEN MET DOLFIJNEN A.S. VRIJDAG!!!

Van Orlando zijn we naar het Space Center gegaan waar we een dag hebben gescharreld. Toen op naar Miami Beach en daar zijn we ook 2 dagen geweest. Miami is niet mijn stad.... druk en veel te gestressed.
Key West en Key Largo lagen mij toch echt meer. Mooi daar, blauwe zee, blauwe lucht en continue een graad of 25-30. We zijn lekker bruin geworden.
Nu zijn we via Coopertown (airboat tussen de crocks) naar Daytona Beach gegaan, daar zitten we nu nog. Morgen en vandaag gaan we op zoek naar een ruitersportzaak, want het scheelt hier echt veel met in Nl.
Dan weer terug naar Orlando, waar we nog naar Disney gaan en naar de dolfijnen en dan vertrekken we zondag weer naar Nederland.
Ik moet zeggen dat we nu in het meest beveiligde Motel van Daytona zijn, want er zitten 35 agenten met hun honden bij ons. Die hebben een conferentie en een training met hun narcoticahonden (ik moest meteen aan Ilindra denken!!!).
Wat schertse mijn verbazing: de honden luisteren naar Nederlandse commando's. We hoorden ineens AF en BLIJF en ZIT. Haha, dat was dus meteen gespreksstof.
Ik moet wel zeggen dat de honden niet zo goed luisteren als bij ons, want mijn vriendin heeft ook een getrainde (politie)hond en die luistert dus echt véél beter

Vandaag is Electionday en dat is hier echt heel wat. Op elke hoek van de straat staan mensen met vlaggen, posters en ga zo maar door en ik moet zeggen dat op alle zenders hier flink bezig zijn met het promoten van HUN nieuwe president. Echt lachwekkend af en toe....
For now: bye and see you when I get back in The Netherlands (en je moet heeeel vaak uitleggen waar dat ligt)