Nou, 1 woord, het was SUPER
Heb een dagboek bijgehouden, jaja ik heb er wat afgeschreven.. dus laat ik maar gewoon beginnen

Dinsdag 12 oktober 2004
Two days before
22.13 uur
Hier zit ik dan. Beneden in onze luxe stoel, hangend over de zijleuningen. Mijn moeder moppert dat ik recht moet gaan zitten, maar dat zit niet fijn. Recht zitten in zo'n stoel als deze is een disaster. Mijn vader drinkt wat bier, zijn voeten zijn gestoken in versleten sportsokken die ooit wit waren. Ik zak nog wat verder onderuit, en besef amper dat het al bijna zover is. Overmorgen.. damn!
Vandaag wensten de meeste klasgenoten me al een fijne vakantie. Morgen heb ik alleen een blokuur Spaans, terwijl de rest van de klas Duits heeft, en dus geen school. Waarom moest de Spaanse lerares nu ook nog een woordjestoets opgeven?!
Hoe indrukwekkend zal LA zijn? Natuurlijk heb ik zo mijn verwachtingen, maar ik denk dat het nog indrukwekkender is dan dat. Donderdagochtend om half 12 vliegen we met de KLM. Zal wel een lange zit worden, 10 uur dacht ik!
Anyway, ik ga maar richting bed...
Woensdag 13 oktober 2004
The day before
13.45 uur
Yes, school uit! Onder de Spaanse les (waarvan de toets werkelijk bagger ging) bedacht ik me dat ik morgen rond deze tijd al in LA ben!
Dadelijk nog even naar Boas om te trainen, dan heeft hij een weekje vakantie, vind ie vast lekker! En dan.. inpakken!
Oh.. en mijn haren verven, als ik nog tijd heb

Donderdag 14 oktober 2004
The Big Day
Schiphol Airport, Amsterdam
10.10 uur
Inmiddels zitten we op Schiphol bij Gate E20. De vlucht ligt nog op schema. Vreemd genoeg heet het KLM vliegtuig "City of Beijng". Beetje vreemd

Lekkere file gehad, door de staking van het openbaar vervoer. 2,5 uur! *grr*

Met inchecken stond er een Amerikaans echtpaar achter ons, was heel gezellig. Ze komen uit de staat Washington en vlogen op Seattle, om door te gaan naar Vancouver.
Volgens mij hebben we vertraging. Het is inmiddels al half 11 en we mogen nog niet instappen. Oh, als je het erover hebt...

Vanuit het vliegtuig, en met het opstijgen:

Daar gaan we...

Donderdag 14 oktober 2004
KLM vliegtuig
16.58 uur, Nederlandse tijd
We vertrokken een half uur te laat. De piloot vertelde ons al vrij snel de vliegroute. Eerst over Purmerend (Daan, ik heb naar je huis gezwaaid

Inmiddels zijn we op de helft van de vlucht en het gaat zoooo langzaam

De Shetland eilanden waren bedolven onder bewolking, maar Ijsland en Groenland heb ik wel mee kunnen pikken. Groenland is echt indrukwekkend... lijkt net de Noordpool!
Ze draaien leuke films. Spiderman 2 is net af en Harry Potter 3 gaat zo beginnen.

Mam en ik

IJsland

Groenland

Mooi he?

Canada

Utah!
Ben weg van de kleuren!

Salt Lake City... een HEEL klein stukje ervan

Graancirkels? Geen idee, maar ik vond het wel apart

Las Vegas!

LOS ANGELES!!

Downtown LA

Landing inzetten
[imghttp://groups.msn.com/_Secure/0TgB9A9MWb3gpOZMf!SwJV0MFNEDfUb2AdWKenu52A2yaQkh6bdvokn6pT6*YYJqS1*wxb!OPCijxxslXm!U23rxC*CKU3gXfirF4Glrt1bAXWhYWUVTp5g/Los%20Angeles%20032.jpg?dc=4675493873505113266[/img]
Bijna

And.. TOUCHDOWN!

Wachten op het vervoer richting hotel
Vrijdag 15 oktober 2004
Hyatt West Hollywood
Sunset Boulevard
08.30 uur
Het is hier geweldig. Volgens mij zou ik hier best kunnen wonen. Vanaf het balkon kijk je uit over Hollywood en Downtown LA. Gisterenavond besloten mam en ik naar Hollywood te lopen en het hotel op te zoeken waar we eerst zouden zitten. Het leek niet ver, maar een uur lopen deden we wel! En dat op mijn puntjes...

De terugweg hebben we maar een taxi genomen.
Anyway, toen we bij de Walk of Fame kwamen het het Chinese Theater, zagen we dat er iets aan de hand was...
een PREMIERE! Holy oliebol, dat heb ik gelijk weer. En ja hoor.. maak het nog wat erger, de camera lag in het hotel!
Het ging om de premiere van "Surviving Christmas" met in de hoofrollen Ben Affleck en Christina Applegate... en dat was leuk! Vette limo's, pers en natuurlijk de rode loper!
Uitzicht vanaf het balkon:

In de verte Downtown

Vrijdag 15 oktober
Hyatt West Hollywood
Sunset Boulevard
Los Angeles
18.55 uur
Vanmorgen al even op msn geweest, voordat we richting Universal Studios vertrokken. Dat was echt super. Nog veel en veel leuker dan de premiere. Mooier dan the Walk of Fame. Vooral de Universal Tour, dat was het toppit. Een rondrit door Hollywood City. Wat is HC? Daar zijn alle sets! Daar worden films, clips en tv-programma's opgenomen! That's where it all happens!

We kwamen onder andere langs sets van Jaws, the Mummy, Back to the Future, Jurassic Park, Bruce Allmighty, Crossing Jordan, Charmed, Buffy the Vampire Slayer...
We zagen New York Street, die zo omgebouwd kan worden tot een ander. Toen we de tour de 2e keer deden (wat ik graag wilde, reden wordt zo wel duidelijk

Ik herkende zelf een plek uit Buffy the Vampire Slayer. En de nieuwe serie in Amerika "Desperate Houswifes" (THNX CAT!

Het toppunt... de set van Pirates of the Caribbean!!!!
Geweldig.. loved it.. het idee alleen al dat Johnny Depp en Orlando Bloom daar ook gelopen hebben

Dadelijk krijg ik nog telefoon van Cat (Guinevere), ze woont bij Washington DC en kan gratis lange afstanden bellen.... aangezien we altijd lekker kletsen op msn en via de microfoon, zeg ik hier geen nee tegen!

Restaurant van Justin Timberlake, hoorde bij het hotel.
Lekker duur

Op weg naar Universal

Sorry dat ik zo lelijk kijk, had nogal last van de zon

Maar heb nu een nieuwe zonnebril

Van Helsing...

Nickelodeon Center

New York Street
Gebruikt voor: vele series *Crossing Jordan*
Bruce Allmighty

NYS

NYS

Bruggetje zakte heel eng in elkaar terwijl je erover heen reed

Gebruikt voor Seabiscuit...

King Kong

*trommelgeroffel*
*zwelt aan*
*BAM*

Set van Pirates of the Caribbean!!!!!!!!!!

Jaws (ook de set)

Set van de nieuwe Amerikaanse serie "Desperate Housewifes"

Deze herkende ik zelf.
Gebruikt in Buffy the Vampire Slayer!!!

The Grinch...

Show Waterworld.. heel apart

Gebruikt in Van Helsing!

Daar hoort hij ook bij

Show van de Blues Brothers!

Cast van Van Helsing

Auto uit 2 Fast 2 Furious

Verandering, van normaal naar een set

Matt Damon

Sweet..

Deze was eng..

Je ging in het donker omhoog, en je wist wel wat er kwam, maar het kwam heel onverwacht. HARD, heel steil, echt een vrije val... brrr

Op de set van New York Street (again) maar nu waren ze aan het filmen voor "Crossing Jordan!"

Zie daar alle drukte

Water, water en nog eens water

Sfeerplaatje...
En daar komt ie weer... NOG meer Set Pirates of the Caribbean!!

Dit vind ik 1 van de mooiste foto's die ik gemaakt heb.. het HEEEEFT gewoon wat!

Dit grasveld kunnen ze laten onderlopen met water en als meer gebruiken.
Is o.a. gebruikt voor de scene van Bruce Allmighty waar ze op het water lopen....

Overzicht, wat ze waar aan het opnemen waren!

De foto waar de meesten van jullie op hebben gewacht....

Vrijdag 15 oktober 2004
Hyatt West Hollywood
Sunset Boulevard
Los Angeles
10.15 pm
Heb meer dan een uur met Cat aan de telefoon gehangen, denk dat dit wel aangeeft hoe gezellig het was! Daarna hebben we gegeten bij de Mac, nog wat fris ingeslagen en ik heb een Moviestarkaart aangeschaft. You'll never know...
Anyway, ik ga nu naar bed. Morgenochtend naar het Hollywood Shopping Center, morgenmiddag naar die in Beverly Hills en morgenavond de Helicoptervlucht met aansluitend Diner.
Zaterdag 16 oktober 2004
Hyatt West Hollywood
Sunset Boulevard
Los Angeles
16.03 pm
Vanmorgen was ik rond half 7 wakker en kon ik nite meer slapen, dus stond ik maar op. Rond half 8 zat ik achter de computer. Daarna zijn we helemaal weer naar the Walk of Fame gelopen en hebben we daar gegeten. Nu heb ik ook foto's van een aantal Sterren. Johnny Depp, Steven Spielberg en Whoopi Goldberg. Ook zijn we nog in het Hollywood Shopping Center geweest, maar het was niet echt denderend. Of te duur, of geen leuke kleren. Helaas

Stiekem ook nog even door het Chinese Theater gelopen, waar alle premieres gehouden worden. Woei, wie zouden me voor gegaan zijn?

Het Beverly Shopping Center was onvindbaar. We zaten al wel bij het huis van Phil Collins, kwamen we later achter.

En ik heb Brandy gezien @ Sunset Strip! Ze lachtte wel ubervriendelijk naar me, het duurde even voordat ik het door had...

En nu, op naar de helicoptervlucht!

Uhm.. tjah

Sarah Michelle Gellar fan he..

Walk of Fame

Oh yeah

Chinese Theater...

*Ahum*
Wake up girl

Tja, als je haar niet spot, dan moet het maar zo

Sarah Michelle Gellar

Hollywood Shopping Center

Zondag 17 oktober 2004
Hyatt West Hollywood
Sunset Boulevard
Los Angeles
19.28 pm
De helicoptervlucht was geweldig. Scott, de piloot, zalt vol met humor, evenals Jeff, een mederwerker. Scott en Jeff hebben heel veel vertelt over bekende mensen die ze ontmoet hebben, dat het nu lijkt alsof ik ze zelf ken. Vreemd idee

Ze hebben daar 2 helicopters, dus de kans is ook nog eens supergroot dat ik nu op dezelfde plek heb gezeten als 1 van hen.. oke, nog gekker idee

LA by Night is betoverend. De vlucht eveneens. Foto's zijn heel wazig, omdat een helicopter nu eenmaal niet stil hangt.
Daarna hebben we met Jeff en Morris (chauffeur en medewerker) gegeten @ LAX Airport. Heel mooi uitzicht en heerlijk eten!
Vandaag hebben we de city tour gedaan. Venice beach, Santa Monica, Rodeo drive, Hollywood. Been there, done that

Steven, de chauffeur, wist heel veel te vertellen. Arnold Swarchennegger is als bodybuilder begonnen op Venice! Johnny Depp heeft een club, vlakbij ons hotel! (:=)
Aan het eind van de middag zijn mam en ik zelf nog op pad naar Beverly Hills geweest. Huis van Angelina Jolie gespot

Venice Beach

Farmer Market

Bovenop Johnny Depp

Daarachter woont Phil Collins (Sunset Blvd.)

Johnny Depp's Club....
Het huis van Angelina Jolie!

Hiervan heb ik dus de rode-loper-actie-premiere gezien

Dat is het restaurant waar we met Jeff en Morris hebben gegeten. Alleen was dat in het donker met alle lampjes aan!

Bokken @ LAX Airport

Met me nieuwe kleur haar

En?

Bye Bye LA

Maandag 18 oktober
KLM Vliegtuig
Somewhere above the USA
17.39 uur
*grom* Bijna 1,5 uur vertraging! Problemen met het laden van de koffers. Waardeloos! Op het vliegveld eindelijk een leuke zonnebril gevonden en nog even op Ineternet gezeten. Daarna gewacht op een bankje. Roept mijn moeder ineens "Shanna, Orlando!" Dus ik vlieg overeind (duh

Maar een look a like is het zeker! Jemig! Blond haar, zoals hij in LotR heeft, wel korter. Ook donkere wenkbrauwen en die hele donkere ogen.. mwaah...

En een stukkie jonger!
Anyway, wij het vliegtuig in. Wie zie ik zitten, 5 stoelen verderop, in dezelfde rij?
De Fake Orlando! Waaaah

Oke oke, ik zal proberen of ik, speciaal voor jullie, een foto kan schieten. OMG... hij is wel ECHT cute hoor!

Maandag 18 oktober 2004
KML Vliegtuig
USA
19.12 uur
Zojuist gegeten, dat was goed maar het smaakte me niet helemaal. Ben wat misselijk en licht in mijn hoofd. Geen idee waar het door komt. Op het moment vliegen we door een turbulentiegebied, ook niet zo veel fun.
Nu ik toch niks te doen heb ga ik maar opschrijven waar ik aan denk bij de liedjes op mijn MP3 speler.
1 Evanescence - So Close
Doet me denken aan Paulien (Rainie). Ze zei me ooit dat ze niet wist waar het over ging, de boodschap niet kon vinden. De meeste nummers vertellen een boodschap, of een verhaal. Except this one. And you know what? Paulien heeft gelijK! Ik kan er ook geen vinden... misschien iets uit het verleden wat je achter je laat, maar dat is slechts een gok.
2 Evanescence - Everybody's fool
It's like making a hugde mistake in front of a really big crowd. Je wilt door de grond zakken enzo (oliebol, wat een turbulentie hier, dat schrijft absoluut niet!) Je denkt dat niemand het ooit zal vergeten, alsof je altijd met een bord voor je kopt zal blijven lopen waar het met grote letters op staat geschreven....
3 Avril Lavigne - My happy ending
Ruzie met je vriend. Zwaar oliebol, niet grappig. Heel simpel, luister naar de tekst van het nummer en je weet waar ik aan denk.
Argh, mam's Orlando kwam net aanlopen. We zijn het erover eens dat hij rond de 20 is en absoluut niet lelijk

Als ik aankom op Schiphol sms ik eerst Danielle en Laura... grr.. vervelend hoor, als je niet kunt smsen!
Dinsdag 19 oktober
KLM Vliegtuig
Canada
06.38 uur
Terug naar de Nederlandse tijd. Half 10 in LA. Heb net The Terminal gezien. Goede film! Over 5,5 uur ben ik thuis. Nouja, terug in Nederland. Dan moeten we ook nog 2 uur rijden. 1,5 als we geluk hebben. Anyway, verder met de liedjes.
5 Britney Spears - I'm not a girl, not yet a woman (metro remix)
Misschien luister ik vreemde muziek. Misschien luister ik muziek die 'uit' is. Misschien liggen jullie nu in een deuk om mijn keuze, of vinden jullie me raar. Go ahead, it doesn't matter. Do whatever you want. But let me tell you this: ik luister muziek met een reden. Het helpt me ergens mee, vertel een verhaal dat ik zie zitten. Soms geeft het zelfs inspiratie voor mijn verhalen en boeken. Hate me or love me. But don't shoot me!
Dit nummer past bij mij. Geen meisje, geen volwassen vrouw. Iemand die luistert naar anderen, kiest wat ze wil gebruiken en haar eigen weg volgt. Er zijn mensen die denken dat ze me kennen. Zoals oude klasgenoten. BEEP! WRONG ANSWER!!!
Soms heb je tijd nodig om uit te vogelen wie je bent, wat je wilt. Iedereen kent dat gevoel. Het gevoel dat je je zelf niet kent of niet weet wat je wilt en moet. Het gevoel van hopeloosheid en eenzaamheid. De een meer dan de ander.
En dat is precies wat dit nummer aangeeft. Think about it.
Jeff, de medewerker bij de helicopterorganisatie, kent Britney. Zijn woorden: "She acts like a fool in her shows. Everywhere she goes, the press tells you that she is a first class bitch. Mind my words, SHE IS NOT! Britney is such a sweet girl, you can't imagine. She knows exactly what she wants and she goes for it. Yeah, Britney's sweet!"

Zo hoor je nog eens wat

Aw, mam's Orlando slaapt... hihi, soooo sweet! En ze draaien Jersey Girl, dus ik ga kijken.
Mooie film zeg! (;) )
Dinsdag 19 oktober
KLM Vliegtuig
Groenland
8.27 uur
7 Marco Borsato - Afscheid nemen bestaat niet
True. Dancie's liedje.
Ik zal haar nooit meer vergeten... my little Dancie

Zie profiel

Nouja, ik denk dat ik het hierbij maar laat.
Heb hele grote stukken van mijn dagboek weg gelaten (hij is 45 pagina's

Als jullie het wel willen lezen, pb dan even. Bij genoeg aanvragen (hehe, wat klinkt dat

Vragen over sterren, adressen van hen, over LA of weetikveelwat, zijn welkom... pb maar!
Ik heb een geweldige vakantie gehad. Amerikanen zijn zo vriendelijk en behulpzaam (haha, Sandy

Ohja... een poging tot foto van de Fake Orlando (OMG... he IS cute!

Sorry, meer kon ik er niet van maken. Heb 9 uur lang mijn best gedaan

Maar hij blijft Cute

Liefs Shanna