20 juli vertrok ik naar spanje voor 5 weken.
Ik ging daar bij de camping 'Manso Coguleras' in de prachtige spaanse pyreneeen buitenritten door de bergen begeleiden en s'avonds in het restaurantje werken.
Ik zag eerst enorm tegen het vliegen op omdat ik dus nooit eerder gevlogen had

Toen ik na 2 uurtjes vliegen in Girona landde was het daar al erg warm! Ik moest flink wennen maar het voelde heerlijk aan

Ik werd daar opgehaald door de camping eigenaresse en we reden door de mooie bergen heen naar de camping! Ik zat gelijk al te genieten want het is daar zo ontzettend mooi. Ik kreeg gelijk weer het gevoel van de vorige keren toen ik daar op vakantie was.
Daar aangekomen eerst even mijn spullen in mijn caravan neergezet en gezellig bijgekletst met het meisje waarmee ik de ritten om de dag ging doen. De ene dag deed zij de paarden, de andere dag ik.
Ik kwam gelijk de drukte in want er was veel vraag naar paardrijden deze zomer door de campinggasten. soms had ik een lange rit (4 uur lang) een korte rit (1,5 uur lang) en een les in de bak (1 uur lang) op een dag! dan was ik s'avonds echt rijp voor mn bed

Kortom de ritten begeleiden was echt geweldig. Ook heel gezellig werk om te doen. De mensen zijn allemaal zo enthousiast over de omgeving enzo. Dat doet je dan ook echt goed

Nu zit ik hier weer sinds 24 augustus in het koude Nederland

Maar ik zal nu maar eens wat foto's laten zien. De kwaliteit is niet altijd even geweldig helaas. waarom dat is mij ook een raadsel

Als eerste Shanna, jaarling van Ona:
Ona: haflinger met enorm lange manen

Merla: De enige haflinger daar met stamboekpapieren. Ze loopt geen ritten meer mee omdat ze chronische astma heeft gekregen vorig jaar. En ze is toen geopereerd aan kaanker aan beide ogen. Gelukkig is ze daar nu weer van genezen.
De hengst zonder naam die ik samen met het andere meisje dit jaar heb ingereden. Superbraaf beestje!
Yessy: kruising fjord x spaans paard
Junior 4 jr. is vorig jaar ingereden en loopt al heel braaf zn ritjes mee. Hij is wat aan de magere kant maar daarvoor werd hij ook bijgevoerd. De eigenaar heeft hem vorig jaar weggekocht bij de slager. Gelukkig voor dit beestje

De 14 jarige Perico, leider van de kudde

Paard (ja zo heet hij

Foto's tijdens 'n lange rit:
twee klantjes

Klantje Maryse (aardige meid oeverigens) kan goed gekke bekken trekken

Paard in de struiken aan het eten

Perico slaapt liever tijdns zijn pauze

Ik ben dr weer klaar voor op paard voor de tweede helft van de lange rit:
Oren naar voren he Paard voor de foto

Serie foto's op de brug. Helaas wist het meisje dat ze maakte niet hoe ze moest inzoomen en ben ik dat vergeten uit te leggen

Daarna lekker douchen:
Nog wat foto's:
'N deel van de kudde met op de voorgrond hengstje met oortjes mooi naar voren:
Nog 'n stukje kudde: Vooral Perico en Shanna
klein stukje bergen:
Aimee het dochtertje van de familie (bijna 3 jaar) Zij sprak Spaans, Catalaans en Nederlands

Stukje terras en het zwembad waar ik mijn vrije dagen heerlijk gezont heb

Zo dat was ie alweer! een kleine selectie maar wel een beetje een beeld van hoe het daar was!
Bedankt voor het kijken