dimmelim schreef:Wilde dolfijnen is helaas ook niet alles. Ik ben op dezelfde plek geweest als MarianneR (Kizimkazi, Zanzibar, Tanzania) en dat leek toch wel verdacht veel op met zoveel mogelijk toeristen op boten de hele dag een groep dolfijnen najagen (die dicht bij de kust hun vis vangen), ze de pas afsnijden en er dan met z'n allen voorspringen zodat ze je voorbij zwemmen. Het leek er niet op dat de dolfijnen er veel lol in hadden. Misschien is dat buiten het hoogseizoen anders. Op korte termijn kan het waarschijnlijk niet veel kwaad maar ik vraag me af wat de lange termijn effecten voor de groep dolfijnen zijn van deze toeristenexpliotatie.
Maar dat gezegd, het was wel fantastisch de dolfijnen te zien daar. Ik heb er echt dubbele gevoelens over.
Het was inderdaad best druk, maar die dolfijnen maakten er ook een spelletje van volgens mij
Zodra men in de groep sprong waren ze weg en doken ze een heel eind verder weer op, zo grappig. Ik zelf kan niet lang in het water want dan krijg ik het benauwd dus ik kon niet meezwemmen. Ik sprong in het water en bleef daar dan. Op een gegeven moment dook de groep ergens anders op, iedereen zwom daar naartoe, ik dus niet, en toen kwam er een dolfijn naar mij toe. Hij zwom een paar keer om me heen, heb er foto's van. Ik had dus een privèmoment met een dolfijn, echt geweldig. Maar goed, daar heb ik geluk mee gehad.