Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Wij gaan eigenlijk ieder jaar! Maar een paar jaren dat wij niet geweest zijn. Dit jaar gaan we twee (of drie, het is maar hoe je het bekijkt) keer. Eind juni/begin juli een weekje naar Lermoos, dan in augustus drie weken naar Döbriach (Millstätter See) en in oktober gaan we een weekje naar de Bodensee in Duitsland, maar dan gaan we ongetwijfeld ook nog Oostenrijk in want dat is vlak bij de Oostenrijkse grens, we zitten net buiten Meersburg dan. Tips voor Lermoos zijn ook welkom, we willen misschien het Z-Ticket nemen waar we dan in ieder geval de Zugspitze en de Grubigsteinbahn willen doen als we hem nemen (ik geloof dat we dan 4 dingen in 6 dagen mogen doen). Wij zijn niet van de actieve vakanties hoor, mooi met kabelbaantje naar boven of met de auto ergens heen, daar kijken, eventueel iets eten en misschien nog even kort rondwandelen. Ik ga met mijn ouders en mijn moeder heeft ook moeite met moeilijkere paadjes, losse stenen enzo. Dus graag alleen makkelijk uitvoerbare tips
.
Maar ik zou mijn vakanties niet anders willen!
gaucho schreef:Ik ben ook Oostenrijk fan, zeker in de zomer ook. Dolomieten stiekem op 1, maar Oostenrijk een goede 2e![]()
Ik pas in oktober een stukje Oostenrijk mee, vanuit Oberstdorf.
Omgeving Werfenweng, wij zaten een jaar of 10 geleden in Abtenau:
Ik herinner me een hele gave roofvogel show op de berg, de burcht, eisriesenwelt, lammerklam, salzachklamm, we hebben een dagje Salzburg gedaan, bij Golling zit een mooie waterval, Dachstein kun je een hele mooie wandeling maken, Hallstatt is erg toeristisch maar wel mooi. Schafbahn bij de wolfgangsee is ook tof.
Omgeving Lermoos ben ik vaak geweest. Niet zo heel heftig maar wel mooi:
Ehrwahlderalmbahn naar de Seebensee is een prachtige maar niet te heftige wandeling. Je kunt daarna nog verder omhoog naar de coburger hutte maar dat is wel wat pittiger. Rondom de Eibsee is mooi. Ik vond de hollenthalklamm heel erg tof maar dat is wel een wat zwaardere wandeling. Partnachklamm is rustiger maar daardoor wel erg druk.
Wel een stukje rijden, maar het is al zó lang geleden dat ik daar geweest ben dat ik niet eens meer echt weet hoe het daar was. Ik denk 2008 of 2009, en toen waaide het zo hard dat je op de Edelweißspitze nauwelijks kon staan. Daar kon je toen dus ook echt niet kijken. Dus dat wil ik wel heel graag dit jaar, en dan graag zonder de harde wind