Rome, tips ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Rome, tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 08:24

Wij gaan binnenkort een lang weekend naar Rome.
Vanzelfsprekend willen we de bekende bezienswaardigheden bekijken.
Maar er zijn vast bokkers al eens in Rome geweest, die nog andere mooie tips hebben.
Bijvoorbeeld lekker eten,leuke straatjes, misschien een bijzonder plekje, noem het maar?

De vlucht is al geboekt, hotel nog niet dus ook daar mogen tips voor gegeven worden.

Exitium

Re: Rome, tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:21

Galleria Borghese (weet niet hoe binnenkort binnenkort is, maar je moet daar reserveren en het is populair, dus doe dat ver genoeg van tevoren als dat nog kan), en een wandeling van het Colosseum langs Circus Maximus naar het sleutelgat van de Orde van Malta (bovenop de Aventijn) vond ik ook de moeite waard.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:25

Ik lees even mee. Rome staat nog op de lijst en toen ik er voor de voetbal heb ik niet veel meer gezien dan het stadion en de kroeg :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:53

Rome is een hele leuke stad om te voet te ontdekken! Ik ben er nu 6 keer geweest en ontdek steeds weer nieuwe dingen :))

Via Appia Antica is ook erg tof, dat is een oude Romeinse weg.

Net buiten Rome heb je Ostia Antica, dat vond ik ook zeker de moeite waard om te bezoeken. Het is een Romeinse havenstad en nu archeologisch park.

Als je van katten houdt, is het de moeite waard om Torre Argentina Cat Sanctuary te bezoeken. Zij zorgen voor de zwerfkatten in Rome die heel veel te spotten zijn bij archeologische uitgravingen. De Sanctuary zelf is vrij lastig te vinden, ze zitten namelijk onder de grond en zijn alleen bereikbaar via 1 specifieke trap :+

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:56

Ik heb in Hotel Cecile gezeten. Vond het een heel prettig standaard hotel, om de hoek bij de Spaanse trappen.

Vwb etentjes etc kan ik je geen advies geven. Wij zijn gewoon ergens neergeploft waar het er leuk uitzag.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:38

Park boven de Spaanse trappen( vila borghese), fietsen huren
Lekker eten waar de Italianen zelf ook eten.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:24

Zoals alle hoofdsteden en grote steden is het wel een stuk minder leuk in Rome de laatste jaren door de enorme drukte van het toerisme. Maar wel een stad die je ooit gezien moet hebben.
De bezienswaardigheden zijn wel bekend denk ik en hier genoemd. Wat een leuke wijk is om te verblijven voor het avondleven is Trastevere. Ligt ook centraal wel bij alle bezienswaardigheden.