Vakantieadres oostenrijk (salzburg)zomer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Vakantieadres oostenrijk (salzburg)zomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-26 13:54

Hallo!

We zijn ons aan het oriënteren voor een vakantie naar Oostenrijk.
Sinds we een kindje ( die dan 1.5 is) hebben zijn de vrijheden natuurlijk iets beperkter.

Ik zie door de bomen het bos niet meer.

We hebben best wat eisen:

Eigen keuken
Eigen badkamer
Makkelijk bereikbaar, dus geen steile bergen op moeten wandelen, of auto moet er kunnen komen.

Dus een b&b of natuurhuisje, vakantiepark, apartement.

Regio : Salzburg/zell am see/kaprun
Maar andere delen staan we ook voor open

We willen in Augustus en dan 14 dagen, we zijn ons bewust van het hoogseizoen en de prijzen.

Budget ergens tussen de €1000 en €1500. Als dit redelijk is.

Zomaar iets boeken via booking of airb&b hebben we geen goede ervaringen mee.

Ik hoop hier eigenlijk iemand te treffen die een top adres weet :D

MarliesV

Re: Vakantieadres oostenrijk (salzburg)zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 14:32

Sportcamping Woferlgut in Bruck am Grossglocknerstrasse

Is een hotel, pension en appartmenten bij. Echt alles wat je je wensen kan, op een fantastische plek in Oostenrijk.

Helaas als ik nu online kijk niet meer te boeken voor dit jaar, maar goed, je kan ze bellen/mailen en eventueel op een later lijstje zetten.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 14:48

Ik denk dat Romex appartementen aan je wensen voldoen. We zijn zelf naar Westendorf geweest, maar ze hebben ook appartementen in Kaprun. Het is ons heel goed bevallen in het hoogseizoen, fijne ruime en compleet uitgeruste appartementen.

https://romexstays.com/

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-26 14:57

MarliesV schreef:
Sportcamping Woferlgut in Bruck am Grossglocknerstrasse

Is een hotel, pension en appartmenten bij. Echt alles wat je je wensen kan, op een fantastische plek in Oostenrijk.

Helaas als ik nu online kijk niet meer te boeken voor dit jaar, maar goed, je kan ze bellen/mailen en eventueel op een later lijstje zetten.

Die kennen we :D
Die hadden idd geen plek meer.

romex kan ook niets vinden, en komt anders op €3200 uit

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 15:25

Ah kijk, wel een mooie plek.

Willen jullie hier toeritisch en levendig of wat meer in de natuur en een rustig appartement. Heiligenblut is te overwegen, maar dat is wel een heel slaperig dorpje. Heerlijke plek als je voor rust en natuur komt, maar niet te vergelijken met Zell am See of zo.

Via Booking.com is voor dat geld echt wel prima wat te vinden in augustus. Mijn ervaring is dat de reviews wel representatief zijn op booking.com

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:19

Voor dit budget kun je heel goed kijken naar Abtenau. Dat is een klein dorpje in het Salzburgerland. Totaal niet toeristisch, maar ontzettend leuk dorp. Genoeg pensions te vinden. Je kan heel fijn wandelen in de omgeving en je kan rodelen op de Karkogel. Met je gastenkaart krijg je ook mooie extra's, zoals gratis gebruik van de bus mocht je een dagje naar Salzburg willen. Dat is overigens met de auto ook heel goed te doen.

Je kan ook over de rivieren tuben of raften en er zijn enkele meren waar je kan zwemmen. Abtenau zelf heeft ook een zwembad overigens.

Als je een dagje wat verder wilt rijden, dan kun je richting Hallstatt (het stadje waar Arendelle van Frozen op gebaseerd is). Hier zit een heel groot meer waar je kan zwemmen (is wel IJSkoud) en er is een toffe zoutgrot om te bezoeken.

Wij komen hier al jaren voor wintersport en zijn er ook al een paar keer in de zomer geweest, dus mocht je meer info willen roep je maar :j :D

[edit] Ohja, nog een tip voor Booking; je kan daar heel goed kijken naar beschikbare pensions en dan vervolgens rechtstreeks het pension contacten via hun website als ze dat hebben :j

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:09

Camping Mauterndorf, daar heb je hele mooie Mobile Homes. De Premium en Bergblick zijn sowieso heel mooi qua indeling! https://www.auszeit-xl.at/auszeit-homes ... zburg.html

Ze hebben ook appartementen in hun Ski-Zentrum, ze zien er op de foto heel mooi uit en zijn volgens mij ook van alle gemakken voorzien die jullie vragen, maar ik ben er zelf nog niet in geweest dus hoe ze echt zijn kan ik niet over oordelen. https://www.auszeit-xl.at/appartements- ... ndorf.html

Als jullie veel waarde hechten aan het zwembad, deze is ijskoud en best diep (ik kon er zelf net met mijn tenen aan de grond komen met 1,65m en was er binnen een minuut weer uit omdat hij zo koud was). Maar in St. Michael zit sowieso een heel mooi zwembad.

De camping op zich is echt heerlijk rustig en heeft een mooie ligging! Je krijgt er gratis de Lungau Card bij gedurende je hele verblijf, waar je best veel dingen gratis mee kunt doen, en andere dingen met korting.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:15

Is je budget per week of voor de gehele vakantie?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 08:17

thequeensmum schreef:
Is je budget per week of voor de gehele vakantie?

Enkel het verblijf voor de hele vakantie.

Alle overige zaken komen er nog bij.

Wat een toffe opties! Ik ga ze allemaal eens rustig bekijken.
Raften met een 1.5 jarige is niet echt een succes haha :')