Leuke uitjes waarbij je niet hoeft te lopen of staan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Leuke uitjes waarbij je niet hoeft te lopen of staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:27

Aangezien Bokt altijd met goede ideeën komt hoop ik dat jullie me kunnen helpen.

Ik ben de komende weken, en als ik pech heb de komende maanden, uitgeschakeld met een peesblessure aan mijn enkel.

Normaal vermaak ik me in mijn vrije tijd met wandelen, fietsen, door steden slenteren, musea bezoeken en lekker uit eten gaan.
De eersten zijn voorlopig geen optie en uit eten gaan moet ik echt een beetje binnen de perken houden aangezien ik een kleine 1000kcal per dag minder verbrand dus wel echt op de lijn moet letten -O-

Ik heb voor volgende maand kaartjes gekocht voor de musical 40-45 maar heel veel verder ben ik nog niet. Veel dingen in het theater die ik leuk zou vinden zijn uitverkocht of pas over maanden en ik weet niet precies hoe ik er dan voor sta dus durf dat niet zo goed te boeken.

Voor nu heb ik een walker en kan ik kleine stukjes lopen en ook gewoon een trap op. Het kan zijn dat ik geopereerd moet worden en dan mag ik de eerste tijd helemaal niet belasten en uit ervaring weet ik dat dan alles super ver weg is op je krukken.

Wie heeft er de gouden tip voor een leuk uitje want Netflix heb ik na twee weekenden al zo goed als uit.

eclair98

Re: Leuke uitjes waarbij je niet hoeft te lopen of staan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:44

Draaien er leuke films in de bioscoop?

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:20

Voor uitjes kun je misschien zoeken naar rolstoeltoegankelijke dingen? Dierenparken zouden dan ook een optie kunnen zijn? En voor thuis iets creatiefs? Lezen, puzzelen, journallen, playstation/switch, (bord)spellen, kleuren ...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:24

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:47

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:54

Kijk eens in de activiteitenkalender van jouw regio. Vaak staan daar activiteiten en evenementen in. Meedoen aan een wandeling is natuurlijk geen optie maar naar een lezing, voorstelling of workshop zou wel kunnen. Verder denk ik aan ergens een terrasje pakken, boek mee en lekker mensen kijken.

Of kijk of je iemand mee kunt krijgen en een rolstoel kunt huren. Dan zijn er veel meer mogelijkheden van musea tot dierentuin en wel dat rondje stad.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:52

Misschien een ritje in de stoomtrein doen? Of eens mee op de huifkar?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:54

Zoals genoemd kan een rolstoel de mogelijkheden wat uitbreiden inderdaad. Wel handig als je dan samen met iemand bent maar toen mijn moeder haar voet had gebroken heb ik haar in de rolstoel best veel meegenomen naar evenementen en de stad :j

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:28

Een scootmobiel via mp.. en gaan ~~}>

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:33

Mag je wel zwemmen? Zo ja dat doen, een uitje en beweging, lekker efficient. Succes met het herstel!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:48

Capriootje schreef:
Zoals genoemd kan een rolstoel de mogelijkheden wat uitbreiden inderdaad. Wel handig als je dan samen met iemand bent maar toen mijn moeder haar voet had gebroken heb ik haar in de rolstoel best veel meegenomen naar evenementen en de stad :j

Ik heb mijn been gebroken en heb een handbewogen rolstoel gehuurd via medipoint. Wielen kunnen eraf en dan kan hij opgeklapt en mee in de auto. Ik ben dan ook zo dat ik perse handbewogen wil en zelf wil rollen, ben normaal ook echt een buitenmens en houd van boswandelingen, hardlopen, paardrijden, met de hond op pad etc. Met de rolstoel heb ik toch nog iets aan beweging, al moest ik in het begin echt wel een beetje opbouwen maar kan er inmiddels ook langere stukken zelfstandig mee op pad (aanrader is wel zoveel mogelijk fietspaden ipv stoepjes te pakken) en kan weer lekker zelf de hond uitlaten.

Verder zou ik ook denken aan workshops, je hebt echt zoveel soorten workshops tegenwoordig. Van koken/bakken tot schilderen, boetseren, kleien etc. net wat je leuk vindt.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:51

Bij de Efteling kan je ook scootmobielen huren voor gebruik in het park.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:55

Ik weet niet waar je woont, mijn schoonmoeder geeft keramiek workshops. Dat kan je zitten doen. Je kan een potje draaien. Of iets anders maken en ook kleur geven.
Dat is in Borculo.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:55

Heb je geen cursus oid wat je al langere tijd wilt doen zodat je dat nu mooi kunt oppakken? Schilderen, tekenen, een taal leren. Thuisstudie kan ook natuurlijk.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:02

Normaal zou ik zeggen: ga voor een high tea/beer/wine oid, maar als je op de calorieen wilt letten is dat niet zo,n slim idee.

Is er een pathe biosscoop bij je in de buurt? Daar kan je vrij goedkoop een abo nemen waar je onbeperkt naar de film mag.

Een scootmobiel huren en een mooie tocht maken? Of met een groepje rolstoelen/scootmobiels huren en een race doe?

Je opgeven voor een online cursus die je vanuit huis kan doen?

Iets creatiefs? Bij de pipos of goedkopere winkels wat halen en dan lekker knutselen thuis.

Puzzels maken? Zowel legpuzzels als kruiswoordpuzzels,Zweedse puzzels, enz.

Op een bankje zitten en domweg mensen kijken. Vooral bij een druk kruispunt is vaak genoeg te zien. :+

Geiten/lammetjes knuffelen? Misschien wordt dit ook bij jou in de buurt georganiseerd.

Een boek schrijven? Ben je wel even zoet mee :+

Sterkte iig. Lijkt me niets als je niet zo mobiel kan zijn als dat je gewend bent.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:33

snorkel1986 schreef:
Een scootmobiel via mp.. en gaan ~~}>

Dit wilde ik ook adviseren. Met een scootmobiel wordt het wereld een stuk groter denk ik.
Je hebt ook van die opvouwbare die in de auto kunnen mocht je nog wel gewoon kunnen autorijden....

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:02

Een ukelele aanschaffen en daarop leren spelen? Of inderdaad lezen(er zijn zoveel boeken, evt luisterboeken), puzzelen, diamond painting, schilderen op nr, leren mediteren

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:22

Thanks voor alle input!!

Ik wil voor nu nog zoveel mogelijk wegblijven van rolstoeluitjes. Als het zover komt dat ik geopereerd moet worden dat zit daar best een lange periode met niet en daarna nauwelijks belasten aan vast dus dan kan ik dat nog genoeg doen. Daarbij ben ik al eerder voor langere tijd uitgeschakeld geweest en ik vond het echt fijn om op die manier toch een beetje buiten de deur te komen maar vind het niet echt een feestje om erin te zitten.

Het idee van mezelf lekker voortbewegen in een rolstoel klinkt nog wel als een fijne manier van sporten maar omdat mijn bindweefsel afwijkend is ben ik heel gevoelig voor overbelasting dus dat moet ik dan echt met een paar meter per dag gaan opbouwen en dat schiet ook niet op. Om een idee te geven van een paar uur een kerstkrans versieren waar je dan kerstballen op kon plakken heb ik een half jaar een tennisarm gehad :')
Ik durf niet het risico te lopen dat ik mijn armen overbelast en straks niet met krukken uit de voeten kan als ik er echt van afhankelijk ben.

Scootmobiel brengt je denk ik meer als je in de buurt van de bewoonde wereld woont en wij zitten helaas ver van alles weg. Ik kan gewoon autorijden dus ik kom wel gewoon overal waar ik moet komen zolang ik maar in de buurt kan parkeren.

eclair98 schreef:
Draaien er leuke films in de bioscoop?
Ik zag er nu niet echt iets tussen staan waar ik heel blij van werd. Wacht met smart op The Devil Wears Prada 2.

Cookies schreef:
Wij zijn een paar weken gelezen keramiek wezen schilderen in Utrecht. Dat was heel erg leuk.

https://fiore-utrecht.nl/nl/pages/potte ... ing-utecht

Er zitten door het hele land van zulke workshops.
Dat ziet er leuk uit en lekker in de buurt. Ik zal eens kijken of ik iemand kan vinden die dat ook leuk vind.

Lieser schreef:
Iets van een rondvaartboot?
https://www.dagjeweg.nl/utrecht/rondvaarten in de provincie Utrecht.
Dat is echt een super goede tip. Lekker in de buitenlucht en wat te doen. Ik ga eens kijken welke we het leukste vinden en daar

Thats_Me schreef:
Kijk eens in de activiteitenkalender van jouw regio. Vaak staan daar activiteiten en evenementen in. Meedoen aan een wandeling is natuurlijk geen optie maar naar een lezing, voorstelling of workshop zou wel kunnen. Verder denk ik aan ergens een terrasje pakken, boek mee en lekker mensen kijken.
Dat is een goed idee. Ik ga eens even zoeken wat er hier in de buurt voor kalender bestaat. En als het straks beter weer is dan is een terrasje pakken ook echt leuk. Dat kan ook gewoon met cola zero.

Elisa2 schreef:
Misschien een ritje in de stoomtrein doen? Of eens mee op de huifkar?
Daar zou ik zelf ook nooit aan gedacht hebben.

CastaMickey schreef:
Mag je wel zwemmen? Zo ja dat doen, een uitje en beweging, lekker efficient. Succes met het herstel!
Nee helaas niet want anders dan zou ik daar echt heel blij van worden.

Freekieee schreef:
Ik weet niet waar je woont, mijn schoonmoeder geeft keramiek workshops. Dat kan je zitten doen. Je kan een potje draaien. Of iets anders maken en ook kleur geven.
Dat is in Borculo.
Ik woon tegen Utrecht aan dus dat is helaas een beetje uit de buurt maar klinkt ook leuk.

Diddykong schreef:
Heb je geen cursus oid wat je al langere tijd wilt doen zodat je dat nu mooi kunt oppakken? Schilderen, tekenen, een taal leren. Thuisstudie kan ook natuurlijk.
Ik doe op dit moment twee studies en dat is al behoorlijk ambitieus dus die sla ik even over.

fohadie schreef:
Normaal zou ik zeggen: ga voor een high tea/beer/wine oid, maar als je op de calorieen wilt letten is dat niet zo,n slim idee.
Ja ik ben heel erg team doe iets met eten maar dat is nu gewoon niet zo handig.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:20

Is er niemand die met je mee wil en je wil helpen als je een uitje wilt doen met een rolstoel?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:49

Een rondvaart maken?
In Den Bosch kun je bijvoorbeeld met een bootje onder de stad door terwijl de gids van alles verteld.
Superleuk! <3

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 03:09

Kan je niet op vakantie? Je zou bijvoorbeeld perfect naar Afrika kunnen op safari. Dan kun je lekker in je huurauto door het Kruger Park rijden om maar een voorbeeld te noemen