Thanks voor alle input!!
Ik wil voor nu nog zoveel mogelijk wegblijven van rolstoeluitjes. Als het zover komt dat ik geopereerd moet worden dat zit daar best een lange periode met niet en daarna nauwelijks belasten aan vast dus dan kan ik dat nog genoeg doen. Daarbij ben ik al eerder voor langere tijd uitgeschakeld geweest en ik vond het echt fijn om op die manier toch een beetje buiten de deur te komen maar vind het niet echt een feestje om erin te zitten.
Het idee van mezelf lekker voortbewegen in een rolstoel klinkt nog wel als een fijne manier van sporten maar omdat mijn bindweefsel afwijkend is ben ik heel gevoelig voor overbelasting dus dat moet ik dan echt met een paar meter per dag gaan opbouwen en dat schiet ook niet op. Om een idee te geven van een paar uur een kerstkrans versieren waar je dan kerstballen op kon plakken heb ik een half jaar een tennisarm gehad
Ik durf niet het risico te lopen dat ik mijn armen overbelast en straks niet met krukken uit de voeten kan als ik er echt van afhankelijk ben.
Scootmobiel brengt je denk ik meer als je in de buurt van de bewoonde wereld woont en wij zitten helaas ver van alles weg. Ik kan gewoon autorijden dus ik kom wel gewoon overal waar ik moet komen zolang ik maar in de buurt kan parkeren.
eclair98 schreef:Draaien er leuke films in de bioscoop?
Ik zag er nu niet echt iets tussen staan waar ik heel blij van werd. Wacht met smart op The Devil Wears Prada 2.
Cookies schreef:Wij zijn een paar weken gelezen keramiek wezen schilderen in Utrecht. Dat was heel erg leuk.
https://fiore-utrecht.nl/nl/pages/potte ... ing-utecht Er zitten door het hele land van zulke workshops.
Dat ziet er leuk uit en lekker in de buurt. Ik zal eens kijken of ik iemand kan vinden die dat ook leuk vind.
Lieser schreef:Iets van een rondvaartboot?
https://www.dagjeweg.nl/utrecht/rondvaarten in de provincie Utrecht.
Dat is echt een super goede tip. Lekker in de buitenlucht en wat te doen. Ik ga eens kijken welke we het leukste vinden en daar
Thats_Me schreef:Kijk eens in de activiteitenkalender van jouw regio. Vaak staan daar activiteiten en evenementen in. Meedoen aan een wandeling is natuurlijk geen optie maar naar een lezing, voorstelling of workshop zou wel kunnen. Verder denk ik aan ergens een terrasje pakken, boek mee en lekker mensen kijken.
Dat is een goed idee. Ik ga eens even zoeken wat er hier in de buurt voor kalender bestaat. En als het straks beter weer is dan is een terrasje pakken ook echt leuk. Dat kan ook gewoon met cola zero.
Elisa2 schreef:Misschien een ritje in de stoomtrein doen? Of eens mee op de huifkar?
Daar zou ik zelf ook nooit aan gedacht hebben.
CastaMickey schreef:Mag je wel zwemmen? Zo ja dat doen, een uitje en beweging, lekker efficient. Succes met het herstel!
Nee helaas niet want anders dan zou ik daar echt heel blij van worden.
Freekieee schreef:Ik weet niet waar je woont, mijn schoonmoeder geeft keramiek workshops. Dat kan je zitten doen. Je kan een potje draaien. Of iets anders maken en ook kleur geven.
Dat is in Borculo.
Ik woon tegen Utrecht aan dus dat is helaas een beetje uit de buurt maar klinkt ook leuk.
Diddykong schreef:Heb je geen cursus oid wat je al langere tijd wilt doen zodat je dat nu mooi kunt oppakken? Schilderen, tekenen, een taal leren. Thuisstudie kan ook natuurlijk.
Ik doe op dit moment twee studies en dat is al behoorlijk ambitieus dus die sla ik even over.
fohadie schreef:Normaal zou ik zeggen: ga voor een high tea/beer/wine oid, maar als je op de calorieen wilt letten is dat niet zo,n slim idee.
Ja ik ben heel erg team doe iets met eten maar dat is nu gewoon niet zo handig.