Shanghai / Hong Kong

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Shanghai / Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-26 22:43

Hoi allemaal :wave:

In juli heb ik de optie naar een conferentie in Hong Kong te gaan. Daarnaast ook de mogelijkheid nog een bezoek aan Shanghai ervoor te plakken.
Het is best een eind vliegen, dus ik vind voor alleen de conferentie te gaan een beetje jammer, dus ik wil sowieso een paar dagen langer blijven. Maar al te lang weg van huis is voor mij niet handig, ik kan (en wil) er geen drie weken van maken bijvoorbeeld.
Dus ik twijfel een beetje wat te doen... wel of niet naar Shanghai of langer in Hong Kong zelf.
Zijn er bokkers geweest die beide steden hebben bezocht en suggesties hebben over wat te doen en waar de moeite waard is om langer te zijn?
Alle info rondom deze steden is ook welkom. :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 22:51

Ik ben in beide steden geweest. Hong Kong vond ik persoonlijk echt niet chill, geen mooie stad en niet mijn vibe. De skyline is wel erg gaaf en als je goed weer hebt is Victoria Peak wel een mooi uitzicht!

Shanghai vond ik veel leuker. Genoeg te doen, onwijs schone stille stad. De Shanghai Tower heeft een prachtig uitzicht en een glazen vloer. Yu Garden vond ik ook erg mooi. En dan zeker The Bund in de avond meepakken met de lichtjes show!

Edit: Oriental Pearl Tower in Shanghai bedoel ik

Ik ben in beide steden geweest speciaal voor Disney trouwens

Century

Re: Shanghai / Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-26 16:04

Dank je wel voor je reactie! Wat is er anders aan Disney hier tov bijv. Parijs? :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 16:37

Ik ben er nooit geweest. Heb eigenlijk wel de Jademarkt van Hong Kong op mijn verlanglijstje staan maar volgens de reviews valt die tegen wegens de zeer opdringerige verkopers. Op Tripadvisor kun je bezienswaardigheden in Hong Kong vinden .

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 16:55

Ik heb in beide steden ooit een stopover gehad tijdens een vlucht naar/van Austtalië. Waar ik Hong Kong wel leuk vond voor een dagje was Sjanghai echt overleven. Het gedeelte waar ik zat vond ik afschuwelijk druk en smerig en ik moet zeggen dat de mentaliteit van de mensen niet matcht met de mijne. Op basis van die ene dag zou ik Sjanghai absoluut afraden.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 17:04

Century schreef:
Dank je wel voor je reactie! Wat is er anders aan Disney hier tov bijv. Parijs? :)

Parijs vind ik het afvoerputje van Disney := Shanghai heeft het grootste kasteel en de beste Pirates of the Caribbean dark ride ter wereld. Hong Kong Disneyland is kleinschalig maar heeft een onwijs goede dark ride (Mystic Manor) en hun Big Grizzly Mountain achtbaan is de leukste versie! Alle Disney parken zijn anders, dus als je Parijs leuk vind dan zijn alle andere locaties ook absoluut de moeite.

Ik weet niet wanneer Goof in Shanghai was, maar het is er juist enorm schoon. Iedereen rijdt elektrisch dus er is vrijwel geen smog en verkeerslawaai. Het is en blijft wel een enorme Chinese stad, dus daar moet je wel doorheen kijken. Hong Kong daarentegen vond ik dus wel echt smerig, daar heb ik echt door straten gelopen waar de urinelucht je tegemoet kwam.

Wat betreft mentaliteit, het is China dus dat is sowieso heel anders.

Ik was er in maart 2025 dus vrij recente ervaring :j

Edit: Heb wel wat foto's van de steden zelf!

Shanghai

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hong Kong

Afbeelding

Afbeelding

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 17:29

Ghostattack schreef:
Century schreef:

Parijs vind ik het afvoerputje van Disney := Shanghai heeft het grootste kasteel en de beste Pirates of the Caribbean dark ride ter wereld. Hong Kong Disneyland is kleinschalig maar heeft een onwijs goede dark ride (Mystic Manor) en hun Big Grizzly Mountain achtbaan is de leukste versie! Alle Disney parken zijn anders, dus als je Parijs leuk vind dan zijn alle andere locaties ook absoluut de moeite.

Ik weet niet wanneer Goof in Shanghai was, maar het is er juist enorm schoon. Iedereen rijdt elektrisch dus er is vrijwel geen smog en verkeerslawaai. Het is en blijft wel een enorme Chinese stad, dus daar moet je wel doorheen kijken. Hong Kong daarentegen vond ik dus wel echt smerig, daar heb ik echt door straten gelopen waar de urinelucht je tegemoet kwam.

Ik was er in maart 2025 dus vrij recente ervaring :j

Edit: Heb wel wat foto's van de steden zelf!

Shanghai

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hong Kong

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Bedankt voor de foto's. Nou houd ik helemaal niet van zulke moderne gebouwen die in feite in elke stad van de wereld (zouden kunnen) staan. Dat authentieke huis vind ik veel leuker.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 17:38

Ik ben in beide plaatsen meerdere dagen geweest. Hong Kong vond ik leuker.

Vanaf Hong Kong is het een klein stukje naar Guilin, vanaf waar erg mooie rijstvelden en andere natuur te bezoeken is. Als dat ook een optie is zou ik daar persoonlijk heen gaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 17:38

Ghostattack schreef:

Mmm, misschien een jaar of 10 terug.
Jouw ervaring in Honk Kong had ik dus in Sjanghai, tereijl ik Hong Kong heel schoon en echt prettiger vond.

Klopt, ik trek de gewoonten van de Chinezen niet, vind de geschiedenis, cultuur en natuur erg interessant, maar ik laat dit land verder aan me voorbij gaan.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 17:44

Goof schreef:
Mmm, misschien een jaar of 10 terug.
Jouw ervaring in Honk Kong had ik dus in Sjanghai, tereijl ik Hong Kong heel schoon en echt prettiger vond.

Klopt, ik trek de gewoonten van de Chinezen niet, vind de geschiedenis, cultuur en natuur erg interessant, maar ik laat dit land verder aan me voorbij gaan.

Herkenbaar van de mentaliteit hoor! Ik vond het ook vrij lastig. Ben regelmatig omver gelopen omdat de mensen daar vrijwel geen spatial awareness hebben of gewoon vol door je heen lopen. Wij waren er met een grote groep Nederlanders en eigenlijk waren wij de attractie :=

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-26 23:01

Dat zal wel even wennen zijn inderdaad, ben wel in Japan geweest en daar is dat heel anders.
Het wordt waarschijnlijk vanwege logistieke redenen toch alleen Hong Kong.