Mijn man en ik willen deze zomer ongeveer 10 dagen in Luxemburg vakantie vieren. Altijd door heen gereden richting Frankrijk dus nu wel eens tijd er rond te kijken. Maar: geen idee van de must-see’s en do’s daar. Wie heeft leuke tips of ideeën? Mag de stad betreffen of elders in het land(je).
We gaan eigenlijk altijd voor een verblijf (hotel of appartement of huisje) in het groen dus juist niet in de stad, dus wie daar tips voor heeft ook zeker welkom!
Kasteel Vianden is leuk, en neem dan ook even de kabelbaan voor een mooi uitzicht
Goof
Geplaatst: Gisteren, 17:47
Qimm schreef:
Kasteel Vianden is leuk, en neem dan ook even de kabelbaan voor een mooi uitzicht [ Afbeelding ]
Er loopt een prachtige wandelroute rechtsom omhoog ook, of een korte vanuit het dorp linksom.
shaddy82
Geplaatst: Gisteren, 17:49
Het Müllerthal inderdaad, prachtig gebied
Vianden en omgeving. Kasteel Bourscheid. Kasteel Beaufort. Echternach en omgeving. Esch-Sur-Sure en omgeving. En een bezoekje aan het verborgen pareltje kasteel Turelbaach.
Luxemburg Stad is ook ook erg leuk om te bezoeken.
Koper
Geplaatst: Gisteren, 17:52
Kasteel Vianden inderdaad, met een prachtige groene omgeving met leuke dorpjes.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: Gisteren, 17:55
Geen Luxemburg maar dagje Trier is ook leuk en van daaruit goed te doen.
pinkie87
Geplaatst: Gisteren, 18:02
Qimm schreef:
Kasteel Vianden is leuk, en neem dan ook even de kabelbaan voor een mooi uitzicht [ Afbeelding ]
Ja als je er dan toevallig met met de middeleeuwweekend! Dat is daar 1 groot feest
Ik lees even mee, wij hebben ongeveer hetzelfde plan (aantal dagen nog ntb). Ik ben vooral benieuwd naar tips voor liefst een huisje, minimaal 2 slaapkamers, keuken met vaatwasser, oplaadpunt voor de auto (full electric).
Hier nog iemand die graag meeleest. Jaren geleden toen we in de Eifel waren 1 dagje Luxemburg gedaan en afgezien van de busreis die ik doodeng vond door de heuvels, vond ik het land prachtig en de stad Luxemburg ook. Dus daar zou ik graag nog eens op mn gemak naartoe willen gaan.
Mulllerthal is een populair wandelgebied, maar in het noorden van Luxemburg (Eislek) kan je zeker zo mooi wandelen. Het voordeel van die regio vind ik dat het er niet zo extreem druk is. En het gratis OV bied ook veel mogelijkheden met wandelen van station naar station bijvoorbeeld. Wij gaan vaak ook met het OV naar Luxemburg stad.
Kasteel Vianden is echt een van de uitschieters, maar Clervaux is ook een heel mooi stadje.