Camping in eifel/moezel gezocht.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pinkie87

Camping in eifel/moezel gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-26 09:28

Hoi!

Ga het hier eens proberen, tuurlijk is er google en iedereen zegt google is je vriend.
Maar dat is bij mijn eigelijk helemaal niet zo. Veel te veel informatie op te vinden waardoor ik vaak spoor bijster raak.

Dus misschien hier wat mooie tips <3

Ons mooie reisgezelschap is mama met 2 kinderen van 7 en bijna 5 dan

Waar ben ik opzoek naar en voor ons belangrijk is:

- bosrijk liefst in bos tussen de bomen kunnen staan
- nabij een beekje/water
- waar basis speeltuin bij zit
- rust/kleine camping. We zijn echt niet opzoek naar grote campings. Groter dan 50 a 100 plekken haken we eigelijk al beetje op af.

Wij houden echt van bergen(heuvels) wandelen graag. En lekker letterlijk aan modderen in de modder, mooie stenen zoeken.

Had wat mooie plekken gezien als wandeltochten langs watervallen tussen grotten. Weet dat mijn kinderen dit echt super gaaf zouden vinden. Dus omgeving is ook best belangrijk.

Ben benieuwd wat voor mooie tips binnen komen

Als je nou een camping heb wat max 5uur rijden van Utrecht ligt en ligt niet bij eifel en moezel mag deze in de pb. Maar luxemburg uitgesloten weet hoe mooi het daar is maar ook hoe druk die trekpleisters daar zijn. En dat werkt niet zo goed voor ons.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 10:02

pinkie87

Re: Camping in eifel/moezel gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-26 10:22

Ow dankjewel! Die had ik nog niet gezien

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 11:37

Wat voor kampeermiddel heb je? :)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 11:37

https://www.nimseck.de/

Hier ooit een paar dagen gestaan.
Prachtig wandelen, een beekje en een zwembad. Doordat het in het bos ligt en verschillende velden heeft lijkt het klein.
Boodschappen doen is ook dichtbij.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 12:00

Vriendin van mij is in Prum geweest Duitsland en vond dit hartstikke leuk. Weet niet precies welke camping, zo te zien zitten er een paar.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-26 13:54

Oscar schreef:
Wat voor kampeermiddel heb je? :)

Tent! En de middelen die er in moeten natuurlijk :')

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 14:10

Tent enzo :))

Wij gaan regelmatig naar deze omgeving met onze camper. Wij hebben geen meereizende kinderen dus we skippen altijd de campings waar 'Family' in zit dus we zijn er zelf niet geweest, maar rijden we wel vaak langs. Dat is deze camping: https://www.familycamping.nl/ned.html
Zit ook een leuk zwembad bij en een speeltuin.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 15:31

https://www.camping-koerperich.nl/nederlands/
Op deze camping ben ik opgegroeid! De camping is niet heel klein, maar opgedeeld in aparte stukken waardoor je echt geen last hebt van massa gevoel. Prachtige omgeving, vanaf de camping kun je heerlijke wandelingen door/ over de bergen maken. En op niet al te grote afstand zit Mullertal waar je gewelig kunt wandelen/ klimmen door rotsformaties.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-26 16:03

Essie73 schreef:
Op deze camping ben ik opgegroeid! De camping is niet heel klein, maar opgedeeld in aparte stukken waardoor je echt geen last hebt van massa gevoel. Prachtige omgeving, vanaf de camping kun je heerlijke wandelingen door/ over de bergen maken. En op niet al te grote afstand zit Mullertal waar je gewelig kunt wandelen/ klimmen door rotsformaties.

Dit is voor ons al echt te massaal. Ik ben dan mijn zoon te vaak zoek O:)
Die heeft namelijk al moeite met het stuk op school van jas op hangen en de 3meter naar de klas die is te snel afgeleid.

Maar wel heel fijn met het mee denken ziet er wel heel gezellig uit

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-26 16:07

Oscar schreef:
Tent enzo :))

Wij gaan regelmatig naar deze omgeving met onze camper. Wij hebben geen meereizende kinderen dus we skippen altijd de campings waar 'Family' in zit dus we zijn er zelf niet geweest, maar rijden we wel vaak langs. Dat is deze camping: https://www.familycamping.nl/ned.html
Zit ook een leuk zwembad bij en een speeltuin.

Ziet er mooi uit! Houden hem even in gedachten.

Voor ons hoeven er geen zwembaden opzich bij of programma's om kinderen te vermaken.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 16:33

pinkie87 schreef:
Essie73 schreef:

Dit is voor ons al echt te massaal. Ik ben dan mijn zoon te vaak zoek O:)
Die heeft namelijk al moeite met het stuk op school van jas op hangen en de 3meter naar de klas die is te snel afgeleid.

Maar wel heel fijn met het mee denken ziet er wel heel gezellig uit

Hihi, Het moet voor jou ook leuk blijven, een vakantie als "waar hangt die kleine nu weer uit" is niet bepaald ontspannen.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 18:24

Camping Eisenbachtal vinden we altijd erg leuk. Niet te groot, groen met een prachtig aangelegde biotoop, aan een watertje en met veel leuk speelgoed voor de kinderen. De eigenaar spreekt perfect Nederlands.
https://maps.app.goo.gl/9pFWyc7oJvohBGxm6?g_st=aw

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-26 19:01

Essie73 schreef:
[

Hihi, Het moet voor jou ook leuk blijven, een vakantie als "waar hangt die kleine nu weer uit" is niet bepaald ontspannen.

Haha dat ja, in België was het ook niet groot en dan had ik gezegd als je van speeltuin af gaat zeg het dan even. Foetsie dus ga je rondje lopen staat ie te helpen bij ouder echtpaar met tent op te zetten :')
Wat een ijsje voor ons alle opleverde en een mooi gesprek bij de bar. Maar echt hij had heel ons levensverhaal al verteld haha