Teamuitje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Lightielight

Teamuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-26 06:56

Om maar meteen met de deur in huis te vallen...ik ben op zoek naar een teamuitje voor ongeveer 30 man. Ja, er zijn genoeg locaties die deze uitjes organiseren en ik denk dat ons team die allemaal ook al gedaan heeft... Dit jaar zijn wij met z'n drieen verantwoordelijk voor de organisatie. We hebben al verschillende speurtochten, e-choppertochten, survival zaken achter de rug.... Ons team is erg gevarieerd in leeftijd van 20 tot aan de pensioengerechtigde leeftijd. En wat we "willen" ..... ook wel "iets doen" al was het maar een quiz of speurtocht oid, hebben we natuurlijk al vaak gedaan, maar misschien iets in of met speciale omstandigheden..... het hoeft ook niet al kant en klaar georganiseerd te zijn... daar willen wij best moeite voor doen, maar we hebben al zoveel gedaan dat de ideeen een beetje op zijn. Naderhand een etentje, bbq oid. Ik hoop dus op een leuk idee wat wij eventueel kunnen uitwerken of aanvullen. O en locatie in Groningen, Friesland of Drenthe.
Ik heb nog gekeken bv. naar Terherne, het kameleon-dorp, gebaseerd op de Kameleon-boeken (voor de wat ouderen onder ons) met rondvaart en speurtocht.... maar dit was wel erg op kinderen gericht. Ik dacht dan : iedereen krijgt een knapzak met een kameleonboek, en allerlei spulletjes als bv een zeemans-pet, zonnebrand etc. etc. Dit voorbeeld is even om te laten zien hoe we er over denken..... Nou, ik hoop dat iemand met een leuk idee komt, ik ben er een beetje doorheen....

Daihyo

Re: Teamuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 07:12

Wij hebben een paar jaar terug een escape tour gedaan in Kampen met een afsluitende bbq.
Een soort escape room, maar dan in een stad. Die zijn er in heel Nederland.

Een moordspel tijdens het eten is ook leuk.

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 07:16

Ik zie dat je Groningen noemt; wij zijn met een teamuitje met ook ongeveer 30 wezen wadlopen. We hebben een zwerftocht gemaakt op het wad bij Noordpolderzijl. Was echt een ontzettend leuke ervaring en iedereen was naderhand erg enthousiast. Voor de mensen voor wie dat iets teveel was (we liepen denk ik ongeveer 7 km), ging er ook een groepje zeehonden spotten in een ribboot. Dat was volgens mij vanaf Eemshaven. Kan het erg aanraden als je in het Noorden zit :D

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 07:25

Wij hebben een tijdje geleden bij PostA7 in Tolbert de Jailbreak gedaan. Dit zijn allemaal kamers met verschillende spellen. Ook kun je daar wc pot-racen, curling spelen, bowlen, lasergamen en nog wat andere dingen doen naast eten.

Iets minder actief maar wel heel leuk is een bezoek aan het nieuwe zeehonden/waddencentrum in Lauwersoog, zeker als je er een rondleiding krijgt.

Of varen met een bruine zeilvaart boot, dat kan vanaf verschillende locaties.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-26 07:41

WithinYuuri schreef:
Ik zie dat je Groningen noemt; wij zijn met een teamuitje met ook ongeveer 30 wezen wadlopen. We hebben een zwerftocht gemaakt op het wad bij Noordpolderzijl. Was echt een ontzettend leuke ervaring en iedereen was naderhand erg enthousiast. Voor de mensen voor wie dat iets teveel was (we liepen denk ik ongeveer 7 km), ging er ook een groepje zeehonden spotten in een ribboot. Dat was volgens mij vanaf Eemshaven. Kan het erg aanraden als je in het Noorden zit :D

Dit hou ik zeker in gedachten......wadlopen zal zeker niet voor iedereen wat zijn maar het alternatief is ook leuk......

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 07:51

Mijn werk zit in Groningen en we hebben zo ongeveer alle locaties in het noorden al wel uitgespeeld. Inmiddels is het zo dat onze voorkeur uitgaat naar een eigen locatie (dus huis van een vd 25 collega's) en dat we alle activiteiten zelf organiseren. Het kost veel tijd en energie om iets te plannen, maar de reacties en ervaringen zijn top. Ons team wil eigenlijk niet meer naar een professionele locatie haha.

Wat wij vaak doen is: spel (speurtocht of pubquiz), bingo, karaoke, cocktails maken, schilderen. Een deel van het eten maken we vaak ook zelf, denk aan een lunch buffet. Vaak hangen we dan wel een thema aan de dag.

Het is wel zo dat we meerdere collega's hebben met een ruime woning, dus woonboerderij met grote tuin. Zo kun je het meeste buiten organiseren, maar kun je ook naar binnen uitwijken.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 08:03

Moska schreef:
Wij hebben een tijdje geleden bij PostA7 in Tolbert de Jailbreak gedaan. Dit zijn allemaal kamers met verschillende spellen.

Wij hebben iets soortgelijks in Utrecht gedaan, is goed bevallen. Omdat het allemaal verschillende spellen zijn, kan iedereen een beetje kijken wat ze leuk vinden. Wij hebben dit in groepjes van 3 gedaan, ieder team zwierf langs die kamertjes en omdat er een scorebord hing, werd er flink gestreden om die bovenste plek :P

Voor een recent uitje heb ik zitten kijken naar een soort 'happen en stappen' arrangement, op zich ook hartstikke leuk. Die kun je eigenlijk overal wel doen, op eigen gelegenheid, maar vaak ook met een lokale gids.

Paloma_Janet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 08:08

Wij hebben als teamuitje een curling workshop gedaan bij de elfstedenhal in leeuwarden. Ik vond dit verassend leuk!

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 08:13

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 08:39

Tolbert is erg leuk hoor! zoveel verschillende activiteiten te doen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 08:51

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 09:04

En zelf een alleskunner organiseren? Met allerlei leuke en verschillende rondes?

Wij deden hier een kickboks teamuitje, echt voor de teambuilding maar was ongelooflijk tof en leerzaam. Maar dat is wellicht weer wat minder voor de ouderen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 09:05

Ik heb echt al vanalles gedaan met een groep van 30. Schapen drijven, geiten workshop, kookworkshop, skiën, schaatsen, curlen, speurtochten, expeditie robinson, escape rooms, sloepvaren, boswandelingen met sporenzoeken, schilderen, kerststukjes en kransen maken. En nog veel meer. Ik ben soms echt aan het denken of ik dingen niet ga herhalen inmiddels.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 09:11

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 09:13

Daihyo schreef:
Wij hebben een paar jaar terug een escape tour gedaan in Kampen met een afsluitende bbq.
Een soort escape room, maar dan in een stad. Die zijn er in heel Nederland.

Een moordspel tijdens het eten is ook leuk.

Nog even een linkje naar de Escape tours: https://escapetours.com/
Wat ik vooral heel leuk vond is dat je anders gaat kijken in de stad vanwege de opdrachten.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 19-02-26 09:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 09:14

Wij hebben, naast jou eerder genoemde activiteiten, een escape room gedaan (was in Delfstrahuizen, bij een klant van ons), maar daar zijn verschillende opties wel van te vinden die misschien iets dichter bij jullie in de buurt liggen. Erg gelachen en leuke foto's aan over gehouden.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 09:23

Ik ga even goed nadenken wat we de afgelopen jaren met de familiedag gedaan hebben, dat is ook altijd in Noord NL

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 10:00

Boelles schreef:
Ook de escape in Veenhuizen al gedaan? Je bent dan wel in aparte groepjes maar vond het best grappig.
https://escapefromveenhuizen.nl/

Dit hebben wij ook al een keer gedaan, echt heel leuk!

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 10:04

Dieuwke_ schreef:
Boelles schreef:
Ook de escape in Veenhuizen al gedaan? Je bent dan wel in aparte groepjes maar vond het best grappig.
https://escapefromveenhuizen.nl/

Dit hebben wij ook al een keer gedaan, echt heel leuk!

Mijn ervaring met dit uitje is anders. Ik heb er nog trauma's van..

Voor mensen die bang zijn in het donker, slechthorend zijn en slecht evenwicht hebben is dit echt een horrorpakket..

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 10:06

Ik weet niet hoe jullie werkplek eruit ziet, maar bij bij ons hebben ze ooit lasergamen gedaan in de zaak zelf. Dit ging om een winkel. Was er zelf niet bij, jammer genoeg, maar misschien kun je daar iets mee? Ook op 1001workshops komen bedrijven op lokatie voor grote groepen. Zitten ook gevarieerde dingen tussen voor jong en oud.:)

En bij ons houden we van spellen dus wordt er daarin ook wel wat gehuurd voor op lokatie.
Dit varieert van midgetgolf in het donker tot aan voetbal met opblaasbare doelen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 10:17

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 10:21

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-26 10:24

Chinas schreef:
Wij hebben een paar jaar geleden crazy 88 met dafjes gedaan in Drenthe: https://www.hetdrentskwartiertje.nl/act ... et-de-daf/

Dat is echt een van de meest succesvolle teamuitjes ooit geweest.

Die was ik ook tegengekomen maar ik vraag me af... de rest "zit dan in de auto" er is er eentje die rijdt en wrs twee of drie die meerijden....... hoe is dat dan voor hen?

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 11:13

Er moet per groepje 1 iemand een rijbewijs hebben, deze informatie moet ook vantevoren doorgegeven worden. Het is vast ook mogelijk om meerdere bestuurders te hebben dat je afwisselt.

Maar je komt onderweg dus ontzettend veel grappige opdrachten tegen. En onze ervaring was dat dit plezier de gehele auto "rit" blijft hangen onder iedereen. Je praat wat over de opdrachten, lacht, denkt na over de volgende opdracht, je komt een keer een ander groepje tegen. Wij hebben helemaal niet het gevoel gehad dat het een andere ervaring is geweest voor degene die achter het stuur zat en de bijrijders. Wij hebben ook alle foto's laten uitprinten en op een poster hangen op werk. Het was echt alleen maar gezelligheid.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 11:24

Samen koken vind ik leuk.